Redaksjonen. Skrevet 7. mars 2022 Del Skrevet 7. mars 2022 Telenor har slått av Google Analytics etter tilsyn [Ekstra] Lenke til kommentar
St. Anders Skrevet 7. mars 2022 Del Skrevet 7. mars 2022 Det er jo en spennende utvikling. Selv foretrekker jeg minst mulig videresending av informasjon når jeg besøker en nettside til andre leverandører. Men i forhold til det dere skriver så hva er deres vurderinger selv. Det verktøyet dere linket til var jo interessant, testet det på deres egne nettsider og fant jo da at dere bruker google og facebook..., samt noe mulighet for å se musebevegelser samt tastetrykk.. Det at bevegelse og tastetrykk kan monitoreires burde etter min mening være mulig å slå av i nettleser... og ikke være noe nettleseren gladelig sendte videre... Lenke til kommentar
Memento scientiam (takk for meg) Skrevet 7. mars 2022 Del Skrevet 7. mars 2022 (endret) St. Anders skrev (6 timer siden): Det er jo en spennende utvikling. Selv foretrekker jeg minst mulig videresending av informasjon når jeg besøker en nettside til andre leverandører. Men i forhold til det dere skriver så hva er deres vurderinger selv. Det verktøyet dere linket til var jo interessant, testet det på deres egne nettsider og fant jo da at dere bruker google og facebook..., samt noe mulighet for å se musebevegelser samt tastetrykk.. Det at bevegelse og tastetrykk kan monitoreires burde etter min mening være mulig å slå av i nettleser... og ikke være noe nettleseren gladelig sendte videre... Har klagd på det til TUM på e-post. De gjør ikke noe med det. Ser ikke ut til at IT-avdelingen deres bryr seg om personvernet til leserne deres. Ellers kan du forresten bare åpne nettleserinspektøren, og se på HTML-koden til nettsiden selv, og se hvilke domener de lenker til. Muligens legger JS til noe også, men det kan være litt knotete å se gjennom, men det burde være en liste over alle domener som har blitt tilkoblet, og alt som har blitt lastet ned. Endret 7. mars 2022 av Memento scientiam Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå