Gå til innhold

MSI KT6 + XP2500+

flaZh

Anbefalte innlegg

Bygger pc nå. D-bracket gir 4 røde lamper=feil med prosessor eller feil installasjon av prosessor.

HK er MSI KT6 DELTA-FISR.

Prosessor er AMD Athlon Xp2500+ Barton 1.8GHz, 333MHz bus, 512kb cache. Viften er en Cooler Master AERO 7 Lite, skal støtte XP3200+.

Ram er PC2700 512MB(PC333MHz).

Tror dette er rett hardware. Glemte i første omgang 4 pins strømmen til cpu, dette gav røde lys. Plugget denne i og det samme skjer. Antar at strømforsynings viften skal i system fan, har prøvd northbridge fan også, ingen forskjell.

CPU har moderat med pasta, har kun det som fulgte med viften, burde heller gitt et ustabilt system, enn røde lys. Oppdaget at manualen til HK sier at det er Socket 462 cpu som passer, men trolig er dette en skriveleif? Kvittering sier Socket A.. 426 er et annet navn kanskje?

Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan ikke si jeg kan ha gjort noe galt, kun pakket cpu ut, og ved første gangs installering satte jeg cpu riktig, og viften 100% korrekt.

Men måtte presse for å få viften og låsen på plass. Skjønte ikke hva som var galt når fire lysene kom på, oppdaget at jeg glemte 12v strømmen. Tenkte alt var løst, og samme skjer igjen.. nå er jeg uten ideer. For jeg kan ikke se noe galt :/

Har ikke så mye greie på prosessorer, så kan ikke se om den er ødelagt. Ligger bare pasta på kjernen og litt på siden av kjernen. Kjernen ser ut til at er "våt"(skinner) sammen med alle de 11 greiene rundt. Så jeg tror det skal være slik. Skal teste den i en annen maskin, med KT4 hovedkort før jeg evnt. kontakter Komplett.. kjipt..

Lenke til kommentar

Har akkurat samme cpu og HK. Glemte også 12v på hovedkortet. Fikk ikke noen prob da jeg satte den i. Må være forsiktig med kjernen, men det skal da litt til for å knekke den. har brukt en del kraft for å få min kjøler på plass også, uten at det har gjort stort.

Har ikke bracket på min da, så kan ikke hjelpe deg så mye angående det.

Prøve å ta ta fra hverandre og prøve igjen. Ta med cpu til en kamerat og teste der. Det er jo alltid en mulighet. Prøv å starte opp med minst mulig koblet til og prøve komponenter i andre pc'er. Slik jeg har løst mine prob i alle fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...