Gå til innhold

Synes Roborock støvsugere fungerer dårlig!


Anbefalte innlegg

Hei

Vi har nå testet S5 og S7, og synes dem er jevnbyrdes dårlige på følgende irritasjonsmomenter

-Dem kommer seg ikke over dørterskler. Selv relativt lave terskler på 2cm dunker dem bare inni og gir etter en stund opp.

-Kartene den lager blir ikke lagret eller gjenkjent. Den på nytt hver gang man ber den om å "mappe". Det nytter derfor ikke å bruke noen av kartverktøyene. 

-Setter seg fast i stolbein. Har dem virklelig ikke klart å programmert inn deres egen fysiske størrelse?

-Man kan plassere den kloss inntill dokkingstasjonen, og den vil likevel bruke flere minutter på å navigere seg inn på den.

-Noen ganger tar den bare ytterkanten av en del av rommet, for så dra videre.

 

Har lest flere tester av disse støvsugerne, og forundrer meg over at denne problematikken ikke kommer frem i noen av dem. Hvis S7 virkelig er den beste robotstøvsugeren på markedet nå, så må jeg nok bare akseptere at teknologien ikke er kommet langt nok, og at jeg nok vil få et enklere liv med manuell støvsuging :)

 

IMG_0214.thumb.PNG.9182eb26cc547370b140f0c5ad21ea29.PNG

 

IMG_0213.MOV

Endret av RaymondK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har S7 selv, og kjenner meg egentlig ikke igjen av noe av det. - Har et gammelt hus med høye terskler som jeg trodde ville bli problematisk før jeg kjøpte den, men dette går uten problemer. - Samme med alle stoler og andre hindringer.

Det eneste problemet jeg har hatt er at det er vanskelig å bruke appen, plassere skjulte hindre, få den til å fortsette mapping hvis den avbryter og få lagret og satt sammen kartene riktig - der har de en god del å gå på - men vi fikk det til til slutt med endel knoting. - Ikke alt som er veldig logisk hvordan man skal gjøre.

-Ellers hender det den ikke klarer å komme seg ut fra steder den kommer seg inn - skulle tro den skjønte at den måtte kjøre helt likt ut igjen, men dengang ei. - Er det kanskje det "manglende" kameraet som gjør det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 3/6/2022 at 4:28 PM, kjetilkl said:

Har S7 selv, og kjenner meg egentlig ikke igjen av noe av det. - Har et gammelt hus med høye terskler som jeg trodde ville bli problematisk før jeg kjøpte den, men dette går uten problemer. - Samme med alle stoler og andre hindringer.

Det synes jeg er svært forunderlig. Her er det som på videoen: dunk-dunk i den 2cm høye terskelen. Ikke i nærheten en gang. Slik er det på alle tersklene. Men det er to stykker som den noen ganger kommer seg over, men jeg har aldri vært i rommet å sett det skje.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...