ray001 Skrevet 5. mars 2022 Del Skrevet 5. mars 2022 (endret) Kan man lade Samsung Galaxy S8 Ultra via en USB C hub? Og samtidig bruke hub`ens usb utganger? F.eks ha 2 USB minnepinner / micro sd kort og flytte data om en annen, og lade tab`en i tilegg med å koble strøm inn i hub`en? F.eks denne USB C hub`en her - https://www.komplett.no/product/1106100/pc-nettbrett/pc-tilbehoer/usb-hub/satechi-slim-usb-c-multiport-adapter-v2 Evt er det noen andre usb c hub`er som er bedre? Endret 5. mars 2022 av ray001 Lenke til kommentar
minim Skrevet 6. mars 2022 Del Skrevet 6. mars 2022 ray001 skrev (10 minutter siden): Kan man lade Samsung Galaxy S8 Ultra via en USB C hub? Og samtidig bruke hub`ens usb utganger? F.eks ha 2 USB minnepinner / micro sd kort og flytte data om en annen, og lade tab`en i tilegg med å koble strøm inn i hub`en? F.eks denne USB C hub`en her - https://www.komplett.no/product/1106100/pc-nettbrett/pc-tilbehoer/usb-hub/satechi-slim-usb-c-multiport-adapter-v2 Evt er det noen andre usb c hub`er som er bedre? Dårlig svar muligens, men det går fint med en litt eldre Samsung tablett jeg har å lade den via usb-C og overføre data samtidig. Vil anta at det blir ganske likt? USB-C dockingen min lader også pc samtidig som alt av funksjoner på den virker. Kan teste denne med Samsung tabletten i morgen å se at alt virker om det er noe hjelp. 2 Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 6. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2022 Ja da burde det fungere med nyere tablet og nyere usb c hub og 🙂 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 6. mars 2022 Del Skrevet 6. mars 2022 (endret) USB-C er kun en kontaktstandard, hva som støttes kommer an på enheten. Min laptop støtter kun dataoverføring over USB-C, ikke verken lading eller video, så på en USB-hub/-dockingstasjon vil kun USB-kontaktene virke. Hvis USB-huben skal så på et fast sted, anbefaler jeg å velge en som kommer med strømforsyning, for eksempel denne. Da har du enhetens strømforsyning ledig til bruk andre steder. Endret 6. mars 2022 av Slettet-fsaSP0zV Lenke til kommentar
minim Skrevet 6. mars 2022 Del Skrevet 6. mars 2022 ray001 skrev (18 timer siden): Ja da burde det fungere med nyere tablet og nyere usb c hub og 🙂 Samsung galaxy tab active 2 mot dell K20 docking testet jeg nå. Den laders og jeg kan bruke USB portene på dockingen til filoverføring samtidig. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 6. mars 2022 Del Skrevet 6. mars 2022 Tenker dere å koble bare til nettbrettet, eller er hub koblet til en pc. Lenke til kommentar
ray001 Skrevet 8. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2022 Det ble denne her, som er relativt liten og lett - Satechi Slim USB-C MultiPort Adapter V2 - https://www.komplett.no/product/1106100/pc-nettbrett/pc-tilbehoer/usb-hub/satechi-slim-usb-c-multiport-adapter-v2 Har 4K HDMI(bare 30Hz da 😞), USB 3.0-porter og kortleser og ok lade kapasitet. Skulle ønsket 60Hz, men da blir det bare større enheter eller andre ting som går ut 😞 Så får man se hvordan det blir når man får denne USB hubben og når man får Samsung Tab`en 🙂 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå