lysbryter Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 I går installerte jeg Windows XP, og var veldig fornøyd, helt til PC-en hang seg, og en del filer ble slettet. Jeg installerte til slutt Win XP på nytt, men den fortsatte å henge seg. Merkelig nok ville ikke harddisken vise seg i POST'en ved oppstart heller... Mistenkte derfor at det var noe feil med harddisken, men tenkte at jeg iallfall kunne prøve igjen med Win 2000. Nå funker alt OK. MEN: I 3DMark 2001 SE får jeg nå bare 6300 poeng, mot 7200 da jeg kjørte Win XP. :sad: Hvis noen kunne fortelle meg at grunnen er en spesiell driver jeg trenger til min maskinvare sammen med Win XP, hadde jeg naturlig nok blitt glad. :wink: *Athlon XP1700+ *Abit KR7A-133 *Gainward GeForce3 Powerpack Golden Sample Ti/500 128Mb DDR Jumbo (det er Geforce3 Ti/200 til tross for navnet) *512 Mb DDR-RAM *IBM 40 Gb 7200 & IBM 10 Gb 5400 *Plextor 24x/10x/40x *Pioneer DVD-A05S *Soundblaster Live *SMZ EZ 10/100 Lenke til kommentar
pkalle Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Jeg har ikke en løsning på problemet ditt, men det er helt vanlig att Windows ikke er brukende før SP1 er sluppet. De som har behov for ett stabilt OS oppgradere skjeldent før det er en SP utgivelse klar. Da Win2000 kom var store problemer med kompatibelhet før første SP. Noen ganger er hardware produsentene trege med nye drivere så de kommer ikke med i finale versjon av Windows. Det hender også gode og stabile driver lar vente på seg (ATI) det er nok av eksempel på det. Det er mye som kan skape krøll ved overgang til ett ny OS. Linux er var/er heller ikke skånet for dette. Jeg tenker da spsielt på Linux i kombinasjon med div. ISDN-kort. Du kan sjekke følgeqnde: Siste BIOS, VIA drivere, Nvidia driver som er best erfaringer med (mulig det er lurt å bruke ref. drivere). Lenke til kommentar
SNEBoP Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 http://www.viaarena.com burde gjøre helgen din litt bedre... kanskje litt gjennomgang av tjenester som kjører. Lenke til kommentar
Mio Skrevet 8. mars 2002 Del Skrevet 8. mars 2002 Last ned nyeste via 4in1 chipset driver og ta en windows update..da løser nok problemet seg forhåpentligvis. Jeg hadde oxo problemer med XP at det hang seg og jeg fikk bluescreen. Men da var det den ene minne brikka mi som det var noe galt med. Nå fungerer i hvertfall XP helt fint hos meg..har mindre problemer med XP enn jeg hadde med win2k. Mio Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 9. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2002 chipset driver... hva er egentlig det da? hvor installeres det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå