Gå til innhold

Oppsett av ny pc.

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg nye pc og har ett par ting jeg lurer på. Hvor finner jeg siste VIA drivere (eller hva søren det heter) til mitt Asus A7V133-c hovedkort? Er dette en BIOS oppdatering eller hva?

Har også hørt om detonator skjermkortdrivere. Hvor finner jeg dem og hva er det? Er dette en tilleggsdriver som jeg installerer i tillegg til driverne fra kortprodusenten, eller en standalone driver? Sikkert mange dumme spørsmål dette her, men har levd med gammel pc i flere år nå, og betrakter meg selv som newbiee når det gjelder hardware.

Kan noen forklare rekkefølgen når jeg skal installere de ulike driverne/programmene? F.eks:

- Først installere win98/me/2k

- VIA Driverne

- Detonator drivere

- DirectX8

- Lydkort drivere

- Alt av programmer

Er jeg helt på jordet?

Må jeg gjøre noen innstiller i BIOS for å få min CPU (t-bird 1.2GHz 266) til å gå på den hastigheten, eller er det bare å starte opp og alt gjøres av seg selv?

Og hva er forskjellen på VIA 4 in 1 drivere og VIA AGP driver? Trenger jeg begge to?

mvh.

Panzzer(newbie)

[ Denne Melding var redigert av: Panzzer på 2001-10-24 20:55 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Installerings-rekkefølge:

Windows

DirectX

Skjermdriver (Detonator)

Lydkort og andre drivere, modem/nettverks-kort

VIA Drivere (Mener AGP driveren ligger i denne pakken, skal være unødvendig å installere for seg selv)

Programmer

Du finner noe av dette på http://www.abitboy.com

På mitt Abit KG7-Lite, går jeg inn i BIOS og velger CPU-oppsettet, og her setter jeg prosessoren til 1200(133), selvfølgelig alt etter hvordan CPU du har.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...