MrLee Skrevet 12. januar 2004 Del Skrevet 12. januar 2004 tysk = fransk = nynorsk = HAT Lenke til kommentar
chil Skrevet 13. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2004 alså nå har jeg vært og snakka med lærerene på skolen.. som jeg snart er eldre enn. Jeg tror jeg må ha dysleksi eller ett eller annet for omg så mye feil! Hvor kan jeg ta Dysleksi test? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 jeg hater også tysk!! i timene er jeg nødt til å stte med orboka + å herme etter han jeg sitter ved siden av.. sier læreren noe, så må spørre hva hun sa.. og etter min mening, så er tyskerne bare noen feige jævler! greit, de skal få beholde språket sitt, det har jeg full forståelse for, men å dubbe hver eneste ******* film tyder på et desperat forsøk på å gi tysk som språk en høyere status, og det virker IKKE! ang norsk, så er det bare jævelskap... jeg skriver godt forståelig, og nå skal de jaggu forsjells behanlde oss også. først, så får vi slikt "nom, og noa" greier, slik at alle med utenlandsk opprinnelse sendes ut av klassen når vi skal ha norsk, de må jo få "spesialtimer" som også er lettere. jeg har gitt opp å prøve å få noe bedre enn karakter 3 på tentamner, da jeg ikke duger noe særlig til å skrive historier, og selv når jeg klarer det, og går hjem og sier til moren min at denne får jeg sikkert 5er på eller no. (6 = best her...) så får jeg jaggu en 2/3 karakter på den. jeg har gitt opp håpet fulstendig når det gjelder en god karakter i norsk. 2 ganger har jeg faktisk fått i basvarelsen at historien min var for dårlig, (læreren likte den ikke) og at jeg fikk trekk for dette. ARGH!!! hvorfor i hælvete må vi skrive historier på tentamnene?!!? Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 og etter min mening, så er tyskerne bare noen feige jævler!greit, de skal få beholde språket sitt, det har jeg full forståelse for, men å dubbe hver eneste ******* film tyder på et desperat forsøk på å gi tysk som språk en høyere status, og det virker IKKE! Unngå filmene som har GER eller deutsch i filnavnet, så unngår du fint det problemet. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 først, så får vi slikt "nom, og noa" greier, slik at alle med utenlandsk opprinnelse sendes ut av klassen når vi skal ha norsk, de må jo få "spesialtimer" som også er lettere. Det var jo rart.. At de skal få spesialtimer bare fordi de ikke har bodd i norge og snakket norsk hele livet sånn som deg? Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 13. januar 2004 Del Skrevet 13. januar 2004 LOL, skriver svensk/bokmål/nynorsk på nynorsk stiler jeg Jeg driter vel egentlig passe hardt i faget, men tror ikke det er så vanskelig å mekke. Men det er jo utrolig kjedelig da og det er tysk også ass! Men som sagt: Pell deg på biblioteket og tvangles nynorsk bøker (*spennede*) Ofte når jeg skriver, skriver jeg "ar" ending på alt for å safe, går aldri bra eks. skjermAR, komponentAR osv... (hmm, hvilke eks. var dette da?) hehe Lykke til med dette üverkule faget. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Alle sammen her kan fint ta seg en bolle. Ekje nokke pez å lære seg nynorsk. Og er så forbanna lei av å høyre om folk som må skrive "diverre" og "orsak" --> Det ER faktisk ikkje nødvendig. Lenke til kommentar
johnohod Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Det vi skulle gjordt var å legge ned "språket" bokmål. Det er ein skam for nasjonen at dansk-etterlikning skal vere eit offisielt språk i norge. Lenke til kommentar
chil Skrevet 14. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2004 Det vi skulle gjordt var å legge ned "språket" bokmål. Det er ein skam for nasjonen at dansk-etterlikning skal vere eit offisielt språk i norge. Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Det vi skulle gjordt var å legge ned "språket" bokmål. Det er ein skam for nasjonen at dansk-etterlikning skal vere eit offisielt språk i norge. Er det mulig? Koffor i hellvete skal det være så forbanna vanskelig å gjer begge deler? Slutt å behandl nynorsk og bokmål som et forbanna b-språk. Tysk er pain. Å ikkje kunne norsk er berre rett og slett pinlig. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 14. januar 2004 Del Skrevet 14. januar 2004 Hvordan bli bedre i alle språk: Les og se tv/film på språket. Følg med på dagsrevyen når Ingolf Håkon Teigene snakker. Når du skriver prøver du å høre hans stemme i hodet. Det funker fett. Skriv KORT! Ikke skriv laaange stiler, tar altfor lang tid å rette. 3-4 sider skriver jeg (vkII almenn) og da har man tid til å slå opp alle ordene. Iallefall på tentamen så går det fint å få 5 på en 3 siders tekst, så lengden kan ikke være så viktig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå