muv Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 (endret) Hei. Jeg holder på å planlegge hva jeg skal gjøre med mitt LianLi PC7b kabinett. Eneste mod'en som er gjort til nå er å lage viftehull til radiatorvifta. Jeg har gjort sidedøren helt klar for skjering. Her er bilde av det, og her har jeg tegnet over i photoshop så dere ser sån ca hvordan det vil bli (det hvite skal skjerest bort). Grunnen til at jeg ikke begynner å skjere ut i dag, er at jeg venter på det billige dremel lignende multiverktøyet fra Clas Ohlson til 200kr. Den kommer ikke på lager før den 30.01, så jeg får ikke begynt før om to uker ca. Til rundingen rundt dama skal jeg bruke stikksag. Så tidligere i dag skjerte jeg hull i et gammelt kabinett for å få litt skills. Slik ble resultatet. Jeg gjorde ikke dette for at det skulle bli fint, men for å finne ut hva jeg bør passe meg for, hva jeg ikke bør gjør osv. Det viktigeste jeg kom fram til er at det du skjerer i bør vere godt festet så ikke metallet blir bøyd, eller saga beveger seg opp og ned. Skal kanskje lage ny vanntank også, i plexi. Den jeg har nå er det rett og slett ikke plass til. Da tenkte jeg å bruke de to ledige 3.5" plassene. Tanken vil da vise i front, noe som vil se bra ut. Har et par blå led's jeg kan lyse opp tanken med viss jeg finner de. Jeg har laget en modell av tanken (noen mm for stor). Der ser dere størrelsen i forhold til et cd-cover. Det jeg ikke har funnet ut er hvor jeg skal ha hull i tanken for påfylling. Noen forslag til det? Ellers må jeg vel lakke cd-rom/floppy svart, og diverse andre småting. Lurer på å skjere hull i den andre sideplata, og sette inn matt plexi. Men jeg har ikke anelse på hvilket motiv. Åpen for forslag Lager muligens en worklog når jeg har begynt/er ferdig Hadde jeg bare hatt multiverktøyet i hendene nå... Endret 11. januar 2004 av muv Lenke til kommentar
xqus Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Ser veldig bra ut. Skal du ha plexi bak damen eller? Hvis du lager tanken så dyp at den går inn forbi selve brønnen, kan du ha uttak på undersiden, og inntak på ene siden eller oppå (som nok er det beste). Ellers har jo microplex masse ferdige motiv som du kan se på for å få ideer.. Lenke til kommentar
muv Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 Skal ha plexi bak dama ja Ja jeg tror det må bli noe sånt som du sier xqus, med vanntanken. Fester niplene på baksiden, og en eller annen kork på toppen. Skal se lutt rundt etter motiv til den andre sidedøra Lenke til kommentar
muv Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 Glemte en ting... Skal skaffe plexi til uka. Hvor tykk plexi bør jeg bruke på vanntanken? Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Husk å få med en pakke forsterka kappeskiver til multiverktøyet. Aluminium spiser de vanlige til frokost. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Glemte en ting... Skal skaffe plexi til uka. Hvor tykk plexi bør jeg bruke på vanntanken? 4-5mm burde holde plenty. Lenke til kommentar
Messias^ Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 RYDD i kabisset... utrolig rotete... og stapp inn plexi i døra, og tenk ut noe ingen har.... Lenke til kommentar
muv Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 RolloThomasi: Ja, jeg har kappeskiver for metall. Satrucci_: Greit, skaffe det da... Messias^: kabinettet skal tømmes, moddes. Etter det skal jeg rydde Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 hvis du får til den dame modden der, skal du få min oppmerksom het ass, den var jo bare nydelig... Lenke til kommentar
muv Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 hehe, ja vist f*** skal det gå! Vis ikkje skal jeg skjere av meg håret med dremelen Lenke til kommentar
RolloThomasi Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 RolloThomasi: Ja, jeg har kappeskiver for metall. Satrucci_: Greit, skaffe det da... Messias^: kabinettet skal tømmes, moddes. Etter det skal jeg rydde Har du glassfiberforsterka kappeskiver? Sånne vanlige keramiske spises opp av aluminium. Vanlig keramiske får man i en rund liten boks til ca 70 kroner. Her er det kanskje 30 stykker. Glassfiberforsterka kommer i pakker på 5 e.l. til ca samme pris. (Her er det da snakk om av merket Dremel) Lenke til kommentar
muv Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 RolloThomasi: Ja, jeg har kappeskiver for metall. Satrucci_: Greit, skaffe det da... Messias^: kabinettet skal tømmes, moddes. Etter det skal jeg rydde Har du glassfiberforsterka kappeskiver? Sånne vanlige keramiske spises opp av aluminium. Vanlig keramiske får man i en rund liten boks til ca 70 kroner. Her er det kanskje 30 stykker. Glassfiberforsterka kommer i pakker på 5 e.l. til ca samme pris. (Her er det da snakk om av merket Dremel) Ut i fra det du sier har jeg glassfiberforsterka kutteskiver. Kostet ca 80kr, og det var iallefall ikke 30 stk i pakken. Jeg brukte det til å skjere 120mm hull til radiatorvifta mi. Det gikk helt fint. Lånte da dremel av en kamerat. Vet ikke jeg om de passer på den multikutteren til 200kr på clas ohlson..? Lenke til kommentar
muv Skrevet 11. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2004 Huff, jeg poster litt mye nå... Men jeg lurer på om dere vil fraråde meg å bruke stikksag i det heletatt? Etter å ha tenkt over hvor lett det er å bøye metallet, har jeg blitt litt skeptisk. Det skal ikke akkurat mye til for å bøye de aluplatene, og jeg klarte å bøye vanlig metall, slik som er på gamle kabinetter, når jeg saget. Men det sto veldig ustødig og vaglete da. Med en del bedre til, dremel og fil er vel oddsen for at det går bra større? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå