Mephisto- Skrevet 2. mars 2022 Del Skrevet 2. mars 2022 Litt snodig sak. Jeg driver et enkeltmannsforetak på si av jobben. Er momspliktig. Jeg kjøpte en helt ny traktor fordi jeg skulle prøve å satse litt. Argumentene var at jeg ikke skulle bruke tid på å skru/reparere, men faktisk drive med inntektsgivende arbeid. Får traktoren levert i midten av juni 2021. I juni sender jeg en mail med referanse til en telefonsamtale om feilmeldinger, da er traktoren tilbake hos leverandøren. Senere i juli tar jeg kontakt igjen, samme feilmeldinger. Må purre opp dette da de skulle gjøre undersøkelser i oktober uten å ha hørt noe. De tar traktoren inn og jeg får den ikke tilbake før i november. I januar tar jeg på ny kontakt om samme feil. I februar kommer de for å gjøre nytt forsøk, og her kommer morroa. Da presterer han som testkjører traktoren å skli inn i garasjen min, som gjør at grunnmuren i fremkant har blitt skeiv. Jeg tenkte egentlig å sitte stille i båten og høre hva de selv tenker, men man blir jo greit frustrert. Tanken har slått meg om å heve hele kjøpet. Hva tenker dere er rimelig å kreve her? 1 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 3. mars 2022 Del Skrevet 3. mars 2022 Den som kjører kjøretøyet når uhellet skjer er ansvarlig. Og når denne personen var på jobb, er det da firmet som står som ansvarlig for reparasjon av grunnmuren din slik den blir rettet opp. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå