Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Skade på garasje og heving av traktorkjøp

Mephisto-

Anbefalte innlegg

Litt snodig sak. Jeg driver et enkeltmannsforetak på si av jobben. Er momspliktig. Jeg kjøpte en helt ny traktor fordi jeg skulle prøve å satse litt. Argumentene var at jeg ikke skulle bruke tid på å skru/reparere, men faktisk drive med inntektsgivende arbeid. 

Får traktoren levert i midten av juni 2021. I juni sender jeg en mail med referanse til en telefonsamtale om feilmeldinger, da er traktoren tilbake hos leverandøren. Senere i juli tar jeg kontakt igjen, samme feilmeldinger. Må purre opp dette da de skulle gjøre undersøkelser i oktober uten å ha hørt noe. De tar traktoren inn og jeg får den ikke tilbake før i november. I januar tar jeg på ny kontakt om samme feil. I februar kommer de for å gjøre nytt forsøk, og her kommer morroa. Da presterer han som testkjører traktoren å skli inn i garasjen min, som gjør at grunnmuren i fremkant har blitt skeiv.

Jeg tenkte egentlig å sitte stille i båten og høre hva de selv tenker, men man blir jo greit frustrert. Tanken har slått meg om å heve hele kjøpet. 

Hva tenker dere er rimelig å kreve her?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...