Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Anmelde forhold samtidig som saken behandles av forlikgsrådet?


*F*

Anbefalte innlegg

Ok, dette er saken.

Jeg har tidligere send en forliksklage etter å ha blitt svindlet på nettet, jeg lagde da en tråd om det her: 

Saken er nå "under behandling" etter hva jeg ser.

Nå for et par minutter siden ringer politiet meg, de sier at de har tatt fyren og dermed sett at han har svindlet meg. De har mailet meg skjema for forenklet anmeldelse og ber meg returnere dette. Da kan de legge inn krav om min 1200,-

 

Så, hva gjør jeg? Mtp at jeg har saken til behandling hos forliksklagen til behandling, og behandlingen koster kr 1345,-. En sum jeg har sett for meg motpart skal ende opp med. Jeg er redd for å måtte betale gebyret selv dersom jeg trekker klagen til fordel for anmeldelse. Samtidig vil jeg støtte opp saken til politiet så godt jeg kan og anmelde.

Hva skal jeg egentlig gjøre nå, kan jeg anmelde saken samtidig som forliksklagen pågår?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du forsøkt å ringe forliksrådet og spørre dem?

Jeg var innom forliksrådet og deretter namsmannen i forbindelse med et bruktkjøp, og folkene var meget hjelpsomme gjennom hele prosessen, fortalte nøyaktig hva jeg burde gjøre i hvert eneste trinn frem til jeg til slutt satt med et brev jeg kunne ta til den råtne selgerens bank for å få ut penger fra kontoen hans.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...