Gå til innhold

Driver norsk media propaganda i Ukraina/Russland konflikten?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Antipropaganda skrev (27 minutter siden):

Her gjelder det medias propaganda. Om invasjonen er moralsk? Om drap av uskyldige er moralsk om det er for å beskytte et land? Er en annen diskusjon.

Mener du at Hitlers argumentasjon for å redde Tyskere ved å angripe Polen var sannferdig?

Er du et Russisk troll?

-k

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (17 minutter siden):

Kan moderator stenge ute Antipropaganda. Dette er åpenbart Russisk propaganda og villedning av nordmenn.

Tror det finnes lover mot sånt.

Nå spiller du rett inn i Antipropaganda sin argumentasjon da.....
"Alle som ikke er enige er fienden."

Man trenger ikke å være enige for å diskutere. Med en gang han stiller spørsmål om den Ukrainske siden hadde rent mel i posen før Russland invaderte så fikk han spørsmål fra Knutinh om han støttet Hitler sin invasjon også. Det er litt sykt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Dudeliduu skrev (1 minutt siden):

Nå spiller du rett inn i Antipropaganda sin argumentasjon da.....
"Alle som ikke er enige er fienden."

Man trenger ikke å være enige for å diskutere. Med en gang han stiller spørsmål om den Ukrainske siden hadde rent mel i posen før Russland invaderte så fikk han spørsmål fra Knutinh om han støttet Hitler sin invasjon også. Det er litt sykt.

Med dårlig norsk og bare snakker Putins svada om antirussisk etc..

Nekter å svare på bakgrunn.. går det an å bli mer obvious?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (1 minutt siden):

Med dårlig norsk og bare snakker Putins svada om antirussisk etc..

Nekter å svare på bakgrunn.. går det an å bli mer obvious?

Dårlig norsk? Han skriver svært muntlig slik de fleste andre her gjør; men ellers ikke sett noe antydning til at han er noe annet enn norsk innfødt utfra de 20 isj kommentarene jeg har lest på tre siste sidene. Lenger tilbake gidder jeg ikke å bla.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Dudeliduu skrev (7 minutter siden):

Dårlig norsk? Han skriver svært muntlig slik de fleste andre her gjør; men ellers ikke sett noe antydning til at han er noe annet enn norsk innfødt utfra de 20 isj kommentarene jeg har lest på tre siste sidene. Lenger tilbake gidder jeg ikke å bla.

Han har noen obvious feil i tekst som vi andre ikke har. Overskriften sier Norsk Media istedenfor norske Medier. Det er andre ting som er feil også, ikke skrivefeil men grammatiske merkelige valg.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (Akkurat nå):

Han har noen obvious feil i tekst som vi andre ikke har. Overskriften sier Media istedenfor Medier. Det er andre ting som er feil også, ikke skrivefeil men grammatiske merkelige valg.

Han har til gjengjeld norske ord og uttrykk som ikke finnes i andre språk. "I norsk media" kunne jeg også forresten fint sagt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Antipropaganda skrev (På 2.3.2022 den 13.39):

media overfladisk avviser påstand om nazisme.

Uten Russland som fiende er det vanskelig å finne opplagt fiende av Europa. 

@Dudeliduu

Jeg har spurt vedkommende direkte men han ignorerer spørsmål om hvorfor han ble med i forumet for to dager siden, hvorfor han utelukkende snakker om Ukraina, hvorfor han har dårlig Norsk.

Han har respondert med "gjelder ikke ytringsfriheten for alle?" som forsåvidt er sant, men om han sitter i en trollfabrikk i Moskva med google translate så vil det være nyttig å vite det.

Kanskje finnes det helt fornuftige svar på disse spørsmålene. Men så lenge @Antipropaganda overser dem så finner jeg grunn til å være skeptisk.

-k

Endret av knutinh
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Dudeliduu skrev (3 minutter siden):

Han har til gjengjeld norske ord og uttrykk som ikke finnes i andre språk. "I norsk media" kunne jeg også forresten fint sagt.

Det blir riktig om du oversetter direkte fra engelsk, men ikke riktig norsk. Det er -driver norske medier med propaganda.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Fibonacci skrev (1 minutt siden):

Antipropaganda kan utvilsomt norsk. Det er ikke automatisk oversatt.

Jo han kan bra norsk uten tvil, sikkert ansatt på russisk ambassade i Oslo.

Men norsk er personen trolig ikke, og ikke er det kebab-norsk heller.

Jeg gjetter på russisk norsk med botid i Norge.

Endret av Gouldfan
  • Liker 3
Lenke til kommentar
knutinh skrev (Akkurat nå):

@Dudeliduu

Jeg har spurt vedkommende direkte men han ignorerer spørsmål om hvorfor han ble med i forumet for to dager siden, hvorfor han utelukkende snakker om Ukraina, hvorfor han har dårlig Norsk. Det gjør meg skeptisk.

-k

Logisk å bli med på en av de eneste diskusjonsforumene i Norge hvis man ser seg lei av noe og ønsker å klage på det høylydt.... Eller kanskje det f.eks er Debattklovn som har laget seg en alternativ bruker.
Mange her elsker å skrike whataboutism i andre saker, men når en annen person sier noe han irriterer seg på: at media ikke også setter søkelys på andre siden av saken.... nei da er det plutselig "Er du tilhenger av Hitler også?"

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (Akkurat nå):

Jo han kan bra norsk uten tvil, sikkert ansatt på russisk ambassade i Oslo.

Så klart er alle som kritiserer de du holder med russiske..... Dette er ganske komisk.
Jeg tviler ikke på at det finnes folk i forumer betalt av Russland for å drive propaganda. Men jeg tror ikke på at Antipropaganda er en av de.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Logisk å bli med på en av de eneste diskusjonsforumene i Norge hvis man ser seg lei av noe og ønsker å klage på det høylydt.... Eller kanskje det f.eks er Debattklovn som har laget seg en alternativ bruker.
Mange her elsker å skrike whataboutism i andre saker, men når en annen person sier noe han irriterer seg på: at media ikke også setter søkelys på andre siden av saken.... nei da er det plutselig "Er du tilhenger av Hitler også?"

Det var vel heller et retorisk spørsmål...

Er ikke forbausende at folk forsvarer russisk propaganda. Det er tross alt en flat jord tråd her inne også....

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (10 minutter siden):

Han har noen obvious feil i tekst som vi andre ikke har. Overskriften sier Norsk Media istedenfor norske Medier. Det er andre ting som er feil også, ikke skrivefeil men grammatiske merkelige valg.

Ikke kast stein i glasshus. 🙂

• Liker 4
Lenke til kommentar

Så klart er alle som kritiserer de du holder med russiske..... Dette er ganske komisk.
Jeg tviler ikke på at det finnes folk i forumer betalt av Russland for å drive propaganda. Men jeg tror ikke på at Antipropaganda er en av de.

Hvorfor kan han ikke bare svare på det selv da???

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...