Antipropaganda Skrevet 2. mars 2022 Del Skrevet 2. mars 2022 (endret) Det er grunn for å påstå at media driver propaganda. media overfladisk avviser påstand om nazisme. Det er grunn til å vurdere dette litt nøyere. Se for eksempel på denne sjarmerende gruppen som er en del av den ukrainske hær: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Azov_Battalion Og sjarmerende gatenavn: https://toronto.citynews.ca/2019/11/13/ukrainian-capital-names-streets-after-nazi-collaborators/ Et sympatisk unntak fra propagandaen, som indirekte viser problemet med nazismen i Ukraina: https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/pW5W9j/utenlandske-studenter-har-problemer-med-aa-komme-seg-over-grensen-fra-ukraina Her kan dere se video fra uavhengig media: utvalgte tema: 7.20 - 9.30 Noam chomsky om nato sin rolle. 11.00 krigen startet i 2014. 11.50 Ukrainas dårlige behandling av den russiske befolkning. 12.26 flest offer på russisk side. Men de anses ikke «verdige» nok. 25.28: forbudt med russisk tv kanaler. 26.00 opposisjonsleder fengslet. 30.34 sivile lider, men blir ignorert. 32.55 hvorfor man ikke tør å kritisere hykleriet. 34.00 hykleriet. 39.50 usa/nato sin falske bekymring for Ukraina. Og en annen video der man ser en journalist i praksis. Hvordan de ignorerer faktum. Fra 5.55. usa er avhengig av at Europa har fiende. Slik at de vil trenger usa. Da vil usa få hjelp av Europa mot sine fiender. Uten Russland som fiende er det vanskelig å finne opplagt fiende av Europa. Det er også et problem at nato får sine egne behov. For eksempel at det blir en karierre vei og politisk følelser og identitet. Man kan sammenlikne slike konsepter uten bevissthet med maskiner med kunstig intelligens, i fremtiden får de kanskje egen vilje og behov. Det er farlig. Endret 2. mars 2022 av Antipropaganda 2 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2. mars 2022 Del Skrevet 2. mars 2022 USA spiller nok en større rolle enn de fleste tror (og håper). De rir mange hester til enhver tid da de har mange interesser å ivareta. 2 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 2. mars 2022 Del Skrevet 2. mars 2022 (endret) Antipropaganda skrev (1 time siden): Det er grunn for å påstå at media driver propaganda. media overfladisk avviser påstand om nazisme. Det er grunn til å vurdere dette litt nøyere. Se for eksempel på denne sjarmerende gruppen som er en del av den ukrainske hær: https://en.m.wikipedia.org/wiki/Azov_Battalion Og sjarmerende gatenavn: https://toronto.citynews.ca/2019/11/13/ukrainian-capital-names-streets-after-nazi-collaborators/ Et sympatisk unntak fra propagandaen, som indirekte viser problemet med nazismen i Ukraina: https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/pW5W9j/utenlandske-studenter-har-problemer-med-aa-komme-seg-over-grensen-fra-ukraina Her kan dere se video fra uavhengig media: utvalgte tema: 7.20 - 9.30 Noam chomsky om nato sin rolle. 11.00 krigen startet i 2004. 11.50 Ukrainas dårlige behandling av den russiske befolkning. 12.26 flest offer på russisk side. Men de anses ikke «verdige» nok. 25.28: forbudt med russisk tv kanaler. 26.00 opposisjonsleder fengslet. 30.34 sivile lider, men blir ignorert. 32.55 hvorfor man ikke tør å kritisere hykleriet. 34.00 hykleriet. 39.50 usa/nato sin falske bekymring for Ukraina. Og en annen video der man ser en journalist i praksis. Hvordan de ignorerer faktum. Fra 5.55. usa er avhengig av at Europa har fiende. Slik at de vil trenger usa. Da vil usa få hjelp av Europa mot sine fiender. Uten Russland som fiende er det vanskelig å finne opplagt fiende av Europa. Det er også et problem at nato får sine egne behov. For eksempel at det blir en karierre vei og politisk følelser og identitet. Man kan sammenlikne slike konsepter uten bevissthet med maskiner med kunstig intelligens, i fremtiden får de kanskje egen vilje og behov. Det er farlig. Russland har også høyreradikale i sin hær, Spetznas gruppene feks. Dette er bare en militær-greie. Litt sånn som Hells Angels etc og lignende grupper som oppstår i krig. Det er absolutt ikke noe motiv om det finnes noen høyreradikale eller rusede Ukrainere. Alle land inkludert Norge har høyreradikale og dophuer, skal man føre krig med hele verden pga Heroin i Oslo og Vigrid? Sist jeg sjekket Vigrid, så var de veldig fan av Putin..... Endret 2. mars 2022 av Gouldfan 5 Lenke til kommentar
Antipropaganda Skrevet 2. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2022 Gouldfan skrev (3 minutter siden): Russland har også høyreradikale i sin hær, Spetznas gruppene feks. Dette er bare en militær-greie. Litt sånn som Hells Angels etc og lignende grupper som oppstår i krig. Dette er vel det som kalles whataboutism? At Russland har høyreekstreme forsvarer vel ikke at nazistisk gruppe blir innlemmet i den ukrainske hær. Les også om adferden deres ifølge FN. Du må også se det i sammenheng med resten av Ukrainas myndigheters flørting med nazisme. Hella angels ville nok ikke innlemmes i den norske hær. Uansett er det vel bedre å sammenlikne med «boot boys» i Norge. Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 2. mars 2022 Del Skrevet 2. mars 2022 Det kan godt hende, men hvorfor ikke løse konflikten først fremfor å diskutere dette under en invasjon? Sist jeg var i Ukraina synes jeg ikke de virket veldig nazistiske av seg og jeg har ikke hørt om denne dårlige behandlingen av "mindre verdige" russere før invasjonen var et faktum. Jeg synes det fortsatt virker veldig søkt av Putin å gå inn i et land og hisse på seg halve vesten og Nato "bare" pga dette. Men at det er mer bak dette enn det vi blir fortalt kan jeg nesten gå ut ifra da dette skjer i omtrent alle store saker. 2 Lenke til kommentar
Antipropaganda Skrevet 2. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2022 hfthomas skrev (2 minutter siden): Det kan godt hende, men hvorfor ikke løse konflikten først fremfor å diskutere dette under en invasjon? Sist jeg var i Ukraina synes jeg ikke de virket veldig nazistiske av seg og jeg har ikke hørt om denne dårlige behandlingen av "mindre verdige" russere før invasjonen var et faktum. Jeg synes det fortsatt virker veldig søkt av Putin å gå inn i et land og hisse på seg halve vesten og Nato "bare" pga dette. Men at det er mer bak dette enn det vi blir fortalt kan jeg nesten gå ut ifra da dette skjer i omtrent alle store saker. At Putin har kan ha motiv om å fjerne ukrainsk regjering er nok sannsynlig. De er ikke akkurat Russland-vennlig. Ukraina snakker også om å få atomvåpen. Så det er nok ikke kun den offisielle grunn om å redde separatistområdene fra overgrep. Jeg støtter ikke at Russland invaderer. Men man løser best konflikten med å være ærlig om faktum. Hva som skaper konflikten. Løgn gjør bare at Russland mister tillit til vesten. Det vil psykologisk legitimere angrepet. Det beste er om alle er ærlig og leter etter beste løsning. Med gjennomsiktighet og integritet. Nei. Media snakker ikke om disse mindre verdige. Så det er ikke rart du ikke har hørt om dem. Lenke til kommentar
Antipropaganda Skrevet 2. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2022 Gouldfan skrev (29 minutter siden): Russland har også høyreradikale i sin hær, Spetznas gruppene feks. Dette er bare en militær-greie. Litt sånn som Hells Angels etc og lignende grupper som oppstår i krig. Det er absolutt ikke noe motiv om det finnes noen høyreradikale eller rusede Ukrainere. Alle land inkludert Norge har høyreradikale of dophuer, skal man føre krig med hele verden pga Heroin og Vigrid? Sist jeg sjekket Vigrid, så var de veldig fan av Putin..... Nazisme som motiv må sees i sammenheng med Russlands kamp mot hitler. De tapte klart flest mennesker i den krigen. Det er derfor en større motstand mot nazisme der. Annet av høyreekstreme er en annen sak. Ukrainas nazisme er rettet mot russere. På grunn av den sovjetiske fortiden. Etter kuppet i 2014 har nazistene behandlet russere ekstremt dårlig. nazismen er en maktfaktor i ukraina. Og det er spesifikt rettet mot russere. Ikke kun Russland. Det er en av grunnene russiske områder vil bryte seg ut av ukraina. Vigrid er ikke akkurat en maktfaktor. Og hvem de er rettet mot er vel vagt. Eksisterer de i det hele tatt lenger? De ble vel også dømt for rasisme? Det har ikke denne ukrainske gruppen. At de er narkomene er nok ikke ment som motiv. Men fornærmelse eller forsøk på å svekke deres troverdighet. Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 2. mars 2022 Del Skrevet 2. mars 2022 (endret) Hvor mange nazister burde det være i Norge før det er rettferdiggjort at Sverige okkuperer oss? 1000? 10.000? 100.000? Hva menes her med "nazi"? En som støtter Hitlers filosofi om å finne en "tredje vei", etablere et "tredje rike" og utrydde folk som ikke er Arisk? Eller mer generelt høyre-ekstrem fascisme, voldsforherligelse, nasjonalisme, rasisme og sjåvinisme? Frp er høyre-populister som har sittet i regjering. De har hatt nynazister blant sine medlemmer (samt Norges største terrorist). Rettferdiggjør det å invadere Norge? https://jewishunpacked.com/can-ukraine-have-a-nazi-problem-with-a-jewish-president/ Hvor mange av de utfordringene jeg har listet opp over må vi påvise i Russland før det gir mening å okkupere Russland? Endret 2. mars 2022 av knutinh 6 2 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 2. mars 2022 Del Skrevet 2. mars 2022 (endret) Antipropaganda skrev (36 minutter siden): Dette er vel det som kalles whataboutism? At Russland har høyreekstreme forsvarer vel ikke at nazistisk gruppe blir innlemmet i den ukrainske hær. Les også om adferden deres ifølge FN. Du må også se det i sammenheng med resten av Ukrainas myndigheters flørting med nazisme. Hella angels ville nok ikke innlemmes i den norske hær. Uansett er det vel bedre å sammenlikne med «boot boys» i Norge. Hells Angels oppstod i WW2 , tror det var en skvadron i flyvåpenet opprinnelig... Endret 2. mars 2022 av Gouldfan Lenke til kommentar
anon_83104 Skrevet 2. mars 2022 Del Skrevet 2. mars 2022 Antipropaganda skrev (4 minutter siden): Nazisme som motiv må sees i sammenheng med Russlands kamp mot hitler. De tapte klart flest mennesker i den krigen. Det er derfor en større motstand mot nazisme der. Annet av høyreekstreme er en annen sak. Ukrainas nazisme er rettet mot russere. På grunn av den sovjetiske fortiden. Etter kuppet i 2014 har nazistene behandlet russere ekstremt dårlig. nazismen er en maktfaktor i ukraina. Og det er spesifikt rettet mot russere. Ikke kun Russland. Det er en av grunnene russiske områder vil bryte seg ut av ukraina. Vigrid er ikke akkurat en maktfaktor. Og hvem de er rettet mot er vel vagt. Eksisterer de i det hele tatt lenger? De ble vel også dømt for rasisme? Det har ikke denne ukrainske gruppen. At de er narkomene er nok ikke ment som motiv. Men fornærmelse eller forsøk på å svekke deres troverdighet. Nei. Russland har langt større andel nynazister enn Ukraina. Og du tar ikke hensyn til politikken til Putins regjering, og heller ikke til retorikken han kommer med, for nokså mye der har de direkte til felles med selveste Hitlers regime. 3 Lenke til kommentar
Antipropaganda Skrevet 2. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2022 knutinh skrev (1 minutt siden): Hvor mange nazister burde det være i Norge før det er rettferdiggjort at Sverige okkuperer oss? 1000? 10.000? 100.000? Hva menes her med "nazi"? En som støtter Hitlers filosofi om å finne en "tredje vei", etablere et "tredje rike" og utrydde folk som ikke er Arisk? Eller mer generelt høyre-ekstrem fascisme? https://jewishunpacked.com/can-ukraine-have-a-nazi-problem-with-a-jewish-president/ I denne sammenheng er det mest relevante anti russisk nazisme. Den kommer av Ukrainas sovjetiske fortid. anti jødisk er også relevant i Ukraina. Den militære gruppen startet på premisset om antisemittisme. Man kan jo spørre seg hvor mye jødisk presidenten er. Kan jo være veldig vannet ut. Det kan være pr triks for å få legitimitet i pressen. Innad virker ikke presidenten å kritisere denne nazismen. personlig ville jeg definert det som kombinasjonen rasisme og nasjonalisme. Hvis det ikke er et bedre ord på det. Antisemittisme et jo et begrep i seg selv. Men mitt ønske er vel ikke så relevant i den konflikten. Der handler det i hovedsak om deres adferd og motiver. Nazisme er ikke rettet mot Sverige for øyeblikket. Hypotetisk sett kunne det skjedd. Vi får ta denne diskusjonen om det skjer😂🤣 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 2. mars 2022 Del Skrevet 2. mars 2022 (endret) Antipropaganda skrev (43 minutter siden): Dette er vel det som kalles whataboutism? At Russland har høyreekstreme forsvarer vel ikke at nazistisk gruppe blir innlemmet i den ukrainske hær. Les også om adferden deres ifølge FN. Du må også se det i sammenheng med resten av Ukrainas myndigheters flørting med nazisme. Hella angels ville nok ikke innlemmes i den norske hær. Uansett er det vel bedre å sammenlikne med «boot boys» i Norge. Jeg tror at Ukraina i sin situasjon trenger alle soldater og kjempere de kan skaffe. Politisk ståsted er mindre relevant, det man kjemper om felles er relevant. Og jeg tror det ikke det er nazisme, bare høyreradikale militante klubber. Muligens Nasjonalistisk vridd. Ikke stort forskjellige til de fascistiske nasjonalistiske Spetznas etc Poenget er.... Det er håpløst å starte en krig fordi det finnes grupper i Ukraina som bruker dop eller er høyreekstreme... Da kan du starte krig mot hele verden inkludert Russland. Endret 2. mars 2022 av Gouldfan 4 Lenke til kommentar
Antipropaganda Skrevet 2. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2022 Gouldfan skrev (7 minutter siden): Hells Angels oppstod i WW2 , tror det var en skvadron i flyvåpenet opprinnelig... Boot boys også? Men det er uansett motsatt logikk. Ikke en organisasjon som innlemmes. Heller en kultur som utvikler seg. Hella angels er vel uansett relativt moralsk nøytralt. Men konflikten er uansett ikke av ww2 sin størrelse. Ukraina sendte ikke alt som kan krype å gå til - slik som nå. Jeg snakket om 2014. Lenke til kommentar
Fibonacci Skrevet 2. mars 2022 Del Skrevet 2. mars 2022 Er nazisme i Ukraina et internt problem i Ukraina eller eksternt problem for Russland? Hva er det Russland frykter? At nazister i Ukraina skal true Russland? Eller ser de invasjonen nå som en nødvendighet for å "frigjøre" Ukraina fra nazisme? Å kjøre en fullskalainvasjon på et slikt grunnlag er helt absurd. 7 Lenke til kommentar
Populært innlegg knutinh Skrevet 2. mars 2022 Populært innlegg Del Skrevet 2. mars 2022 (endret) Antipropaganda skrev (16 minutter siden): Nazisme er ikke rettet mot Sverige for øyeblikket. Hypotetisk sett kunne det skjedd. Vi får ta denne diskusjonen om det skjer😂🤣 Nei, la oss ta den nå. Hvilke holdninger mener du at 1% eller 33.33% av borgerene i en suverent nasjon kan ha før det rettferdiggjør at nabolandet invaderer? For meg høres det ut som om du bevisst eller ubevisst prøver å forsvare Russlands ulovlige invasjon av Ukraina med Putins propaganda. Siden du ble medlem av forumet for et par dager siden og kun har deltatt i diskusjoner om dette emnet så virker det rimelig å spørre deg om hvem og hva du er. Er du en Norsk statsborger? Hva fikk deg til å bli medlem her? Hvilke bindinger (om noen) har du til Russland eller regionen? Jeg vil gjerne ønske deg velkommen og at oppholdet skal bli hyggelig og/eller lærerikt for oss alle, men jeg håper at du har forståelse for at det å melde seg inn midt inne i en slik krise med et uvanlig og ensidig fokus får det til å ringe noen varsel-klokker. Sitat media overfladisk avviser påstand om nazisme Dette er ikke en setningsbygging som jeg ville ha valgt. Jeg ville kanskje ha sagt "Media avviser overfladisk påstand om nazisme". Eller "Media avviser på overfladisk vis påstand om nazisme". Det kan ha veldig naturlige årsaker - du kan ha hatt det travelt når du skrev, eller du kan være født i England eller Timbuktu og ha Norsk som andre-språk. Eller du kan bruke google translate. -k Endret 2. mars 2022 av knutinh 9 3 Lenke til kommentar
Antipropaganda Skrevet 2. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2022 anon_83104 skrev (11 minutter siden): Nei. Russland har langt større andel nynazister enn Ukraina. Og du tar ikke hensyn til politikken til Putins regjering, og heller ikke til retorikken han kommer med, for nokså mye der har de direkte til felles med selveste Hitlers regime. Denne diskusjonen handler om medias propaganda og hykleri. Å forsvare Ukraina med hva Russland gjør er logisk feilslutning. Tviler på at det er flere nazister. Mener du i prosent? uansett er det antirussisk nazisme Putin i hovedsak snakker om. at Russland gjør ting som ikke er bra er en annen sak. Jeg støtter uansett ikke at de invaderer. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 2. mars 2022 Del Skrevet 2. mars 2022 (endret) Antipropaganda skrev (13 minutter siden): Boot boys også? Men det er uansett motsatt logikk. Ikke en organisasjon som innlemmes. Heller en kultur som utvikler seg. Hella angels er vel uansett relativt moralsk nøytralt. Men konflikten er uansett ikke av ww2 sin størrelse. Ukraina sendte ikke alt som kan krype å gå til - slik som nå. Jeg snakket om 2014. Er håpløst argument for krig, og jeg tror slik nasjonalisme gutteklubber skapes i krig.. og ikke omvendt. Det finnes mange kristne og homofile og kommunister i Ukrainske hæren også.. Blir like teit å angripe med påskuddet, de har mange avholdsfolk og stalin-kommunister blant de, Derfor lager vi en krig mot dem... Det er et tulle argument. Jeg synes det er rett og slett farlig at folk diskuterer dette som at det var en legitim krig årsakssammenheng..... Alle land har dophuer og høyreradikale.. Get over it. I Hæren på Evjemoen var det tilogmed en menig som bare ble kalt Hasj-inntaket. Skal man starte en krig pga noen radikale og Hasj-inntaket????? Endret 2. mars 2022 av Gouldfan 2 Lenke til kommentar
Fibonacci Skrevet 2. mars 2022 Del Skrevet 2. mars 2022 USA mente at det var for mange kommunister i Sovjet på 50-80-tallet. Flaks de ikke anså det som nødvendig å invadere Sovjetunionen da. 3 Lenke til kommentar
Antipropaganda Skrevet 2. mars 2022 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2022 Gouldfan skrev (11 minutter siden): Jeg tror at Ukraina i sin situasjon trenger alle soldater og kjempere de kan skaffe. Politisk ståsted er mindre relevant, det man kjemper om felles er relevant. Og jeg tror det ikke det er nazisme, bare høyreradikale militante klubber. Muligens Nasjonalistisk vridd. Ikke stort forskjellige til de fascistiske nasjonalistiske Spetznas etc Poenget er.... Det er håpløst å starte en krig fordi det finnes grupper i Ukraina som bruker dop eller er høyreekstreme... Da kan du starte krig mot hele verden inkludert Russland. Det handler om anti russisk nazisme. Som kommet fra Ukrainas sovjetiske fortid. De har drept og voldtatt russere. Forbudt å snakke russisk. Og forbudt russiske tv kanaler. Og nå vil ukraina skaffe seg atomvåpen. Da er vel kanskje også dopmisbruk relevant. Som også Bidens og trump sin mentale helse var/er en bekymring blant mange. Denne gruppen ble ikke innlemmet i år. Det de nå gir våpen til alle som vil ha. Det skjedde etter kuppet. Som ble gjennomført av nazister. Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 2. mars 2022 Del Skrevet 2. mars 2022 (endret) Antipropaganda skrev (3 minutter siden): Det handler om anti russisk nazisme. Som kommet fra Ukrainas sovjetiske fortid. De har drept og voldtatt russere. Forbudt å snakke russisk. Og forbudt russiske tv kanaler. Og nå vil ukraina skaffe seg atomvåpen. Da er vel kanskje også dopmisbruk relevant. Som også Bidens og trump sin mentale helse var/er en bekymring blant mange. Denne gruppen ble ikke innlemmet i år. Det de nå gir våpen til alle som vil ha. Det skjedde etter kuppet. Som ble gjennomført av nazister. Det er idiot-argumentasjon.... Og propaganda. Endret 2. mars 2022 av Gouldfan 6 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg