Gjest 5fca0...a42 Skrevet 2. mars 2022 Del Skrevet 2. mars 2022 Pga et ekstremt mislykket boligkjøp, er jeg nødt til å selge igjen så fort som mulig. Men jeg er livredd for å tape penger på det, de pengene jeg har har jeg brukt hele livet på å spare opp, og jeg lever under fattigdomsgrensa, så jeg har særdeles begrensede muligheter til å spare opp noe mer. Jeg sliter allerede med å ha råd til et sted å bo, så jeg har virkelig ikke råd til å tape på dette. Det er ganske mye "galt" med denne leiligheten, ekstremt dårlig isolert, både mot lyd og kulde, ventilasjonssystem som gir meg naboens brukte luft, ekstrem dugg på badet bare jeg bruker litt varmtvann osv. Det er også svarte flekker på fugemassen i dusjen, som jeg antar er mugg og sopp? Ser akkurat ut som et bilde jeg så på nettet som handler om det. Det første som skjedde når jeg flytta inn var rutinemessig sjekk av el-anlegg som skjer hvert 20. år. Det falt selvsagt på meg. De fant flere feil jeg måtte betale over en månedslønn for å fikse, selv om jeg ikke har noe skyld i at ting har blitt gjort feil tidligere. Nå er jeg bare veldig redd for at det skal dukke opp flere feil og mangler i løpet av de 5 første åra etter at jeg forhåpentligvis får solgt, som jeg også må betale for. Kan jo risikere å måtte ut med flere hundre tusen, og det hadde vært helt krise. Loven ble selvsagt endret rett etter at jeg kjøpte, så nå blir det både vanskeligere å selge og man blir stilt mye mer til ansvar. Jeg er ikke helt kjent med hvordan det var før, men man kunne vel reklamere på ting før også, hvis det er store feil og mangler? Er det noe jeg kan se etter/undersøke i så måte, og evt reklamere på selv, før jeg selger? Og er noen av de tingene jeg ramset opp over her grunnlag for at jeg skal måtte betale for å utbedre for neste eier? Anonymous poster hash: 5fca0...a42 Lenke til kommentar
ITtraktor Skrevet 2. mars 2022 Del Skrevet 2. mars 2022 Jeg skjønner at dette er veldig kjipt for deg, men det hjelper ikke å opprette mange tråder hvor du spør om det samme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg