Formfull Skrevet 2. mars 2022 Del Skrevet 2. mars 2022 Vi skal skilles men han trenger mer pengene enn jeg til å kjøpe bolig,han har vårt barn med og han har bil.Jeg er uføretrygdet å har rett til hjelp av husleie/strøm åsså kommer min mor å sier med en sint stemme jeg har rett til halvparten av summen fra boligsalget,men jeg sa da får ikke han kjøpt seg bolig.Jeg og min mann er gode venner å jeg vil ikke gjøre dette,men er man nødt?? Er man tvunget til å gjøre det??Gråter nå å er skikkelig lei meg. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 2. mars 2022 Del Skrevet 2. mars 2022 Dersom dykk har kjøpt i huset saman og derfor eig du i utgangspunktet 50% og vil då ha rett på halvparten av salgssummen. Men det kjem også ann på finansieringa, gjekk dykk inn med like stor eigenkapital? Det er likevel slik at dine pengar står du fritt til å gjere det du vil med, så du må ikkje behalde halvparten du kan f.eks gi vekk pengane om du vil. Reint økonomisk så vil eg ikkje anbefale at du gir din eksmann ein stor pengegåve sjølv om det delvis kjem barnet til gode. Då vil det være betre at du bistår på andre måtar som f.eks. ved å inngå ein låneavtale der din eksmann får låne pengar av deg i ei periode. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå