gizmo45 Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 I det siste har jeg oppdaget at 3.3V'en i PCene helt plutselig har begynt å variere litt mer enn hva jeg anser som normalt. Jeg kjører Asus PC-Probe, og der ser jeg at 3.3 varierer fra ca 3.2 til ca. 3.7. Får også en warning fra PC-Probe innimellom, pga. at avviket er strørre enn 10% (threshold eller no sånt) Noen som har en anelse om hva som kan ha skjedd? Strømforsyninga er bare et år gammel og kjøpt på Microplex, av merket Antec mener jeg. Har ikke gjort noe som helst med PCen, er ikke overclocket eller no. Auto-innstillinger i BIOS. Kan dette være skadelig for PCen, andre som har opplevd det samme? (Ble litt nervøs nå... ) Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Anbefaler deg først å oppgradere til siste versjon Bios og ASUS Probe. Så prøv å måle 3.3 volten på nytt. Hvist ikke dette hjelper så kan du prøve MBM5. Dersom ikke dette hjelper så må du begynne å skjekke PSU. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Med 3.7 volt så vil det si ca 11-12 % overspenning. Det er lagt inn max overspenning på ASUS Proben med 10 %, derfor får du overtemp varsel. Synes personlig at 3,7 volt er litt i meste laget. En spenningsvariasjon på 2-3 % er normalt. Lenke til kommentar
gizmo45 Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 Med 3.7 volt så vil det si ca 11-12 % overspenning. Det er lagt inn max overspenning på ASUS Proben med 10 %, derfor får du overtemp varsel. Synes personlig at 3,7 volt er litt i meste laget. En spenningsvariasjon på 2-3 % er normalt. Ja, nettopp... Har brukt samme versjon av BIOS/PC-Probe lenge nå, og spenningene var stabile tidligere. Bare helt plutselig har 3.3 volten begynt å variere så mye. Hvis det skyldes PSU, så er det vel garantisak hos Microplex.. Tror jeg kontakter dem. Lenke til kommentar
John Kr Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Beklager skrivefeil. Ikke overtemp, men overspenning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå