Selwo Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Hei! Har aldri eid et digitalt kamera før og har tenkt å kjøpe et nå for første gang snart. Men har ikke så mye erfaring med det. Har sett på 2 kameraer: Canaon Ixus i og 400. Hvem er best av disse 2? Kamerat skal brukes til helt vanlig bildebruk. EWr d bra zoom på disse kameraene? Er det andre kameraer som er bedre i samme prisklasse kanskje? Takk på forhånd! Lenke til kommentar
wanka Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Spørs hva du vil ha. Lite kamera og liten zoom (ixus 400) eller litt større kamera og mye zoom (olympus c750). Aner ikke om disse har like bra bildekvalitet. Spørsmålet er hva du synes er viktigst. Lite og lett, mye zoom, bra bilder, etc. Lenke til kommentar
Selwo Skrevet 10. januar 2004 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2004 Nei skal ha et lite kamera med brukbar zoom. Tror nok 400 er bedre enn i. Lenke til kommentar
Jove Skrevet 10. januar 2004 Del Skrevet 10. januar 2004 Nei skal ha et lite kamera med brukbar zoom.Tror nok 400 er bedre enn i. Ja, det tror jeg også. Brukbar zoom sier du. i-kameraet har bare digital zoom. Sjeldent jeg synest digitalzoom er brukbart. Optisk er best. Og det har 400. (3x Optisk zoom) Lenke til kommentar
Sonymann Skrevet 11. januar 2004 Del Skrevet 11. januar 2004 Digital zoom vil jeg absolutt ikke anbefale å bruke. Når man bruker digital zoom lages det bare et utsnitt av bildet, som forstørres opp. Altså vil et bilde der 2x digital zoom er brukt bare kunne være halvparten så stort som et bilde der den ikke er brukt (i lik oppløsning). Så: Se etter optisk zoom hvis du er ute etter zoom, ikke digital! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå