OleNord Skrevet 26. februar 2022 Del Skrevet 26. februar 2022 (endret) Etter at den nyeste konflikten ble et faktum, er vi sikre på at det 21. århundret blir et asiatisk århundre. Særlig sør og øst Asia kommer til å dominere. Vestlige land kommer, nærmest 100 prosent sikkert, til å slite voldsomt med intern splittelse grunnet multikultur og innvandring. Folkeslagene vil kjempe om privilegier og ressurser. Folk vil drite i nasjonen og vil ikke forsvare landet sitt. Kanskje blir det så ille at det blir voldelige kamper om makten. Feminismen har gjort det totalt umulig å opprettholde fødselsraten på 2,1. Og færre vil være i parr enn tidligere, som gir mindre incentiv for å bry seg om landene. I tillegg kommer konflikten med Russland, som vil blåse ut den siste lille flammen som brenner i den europeiske økonomien. En konflikt som stammer fra at USA og Storbritannia vil ha mer makt. I øst og sør Asia har de ikke slike problem. De blomstrer, mens vi vissner. Alt takket være et demokrati som ikke gir gode resultat. Igjen står Kina sin ettparti system som den beste modellen. Jeg er så og si 100 prosent sikker på dette. Kanskje jeg finner frem denne igjen om 20 år Endret 26. februar 2022 av OleNord 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 27. februar 2022 Del Skrevet 27. februar 2022 Hvorfor ikke bare finne alle de dommedagsprofetiene som er 20 år gamle? 5 Lenke til kommentar
Vaniman Skrevet 27. februar 2022 Del Skrevet 27. februar 2022 OleNord skrev (15 timer siden): Etter at den nyeste konflikten ble et faktum, er vi sikre på at det 21. århundret blir et asiatisk århundre. Særlig sør og øst Asia kommer til å dominere. Vestlige land kommer, nærmest 100 prosent sikkert, til å slite voldsomt med intern splittelse grunnet multikultur og innvandring. Folkeslagene vil kjempe om privilegier og ressurser. Folk vil drite i nasjonen og vil ikke forsvare landet sitt. Kanskje blir det så ille at det blir voldelige kamper om makten. Feminismen har gjort det totalt umulig å opprettholde fødselsraten på 2,1. Og færre vil være i parr enn tidligere, som gir mindre incentiv for å bry seg om landene. I tillegg kommer konflikten med Russland, som vil blåse ut den siste lille flammen som brenner i den europeiske økonomien. En konflikt som stammer fra at USA og Storbritannia vil ha mer makt. I øst og sør Asia har de ikke slike problem. De blomstrer, mens vi vissner. Alt takket være et demokrati som ikke gir gode resultat. Igjen står Kina sin ettparti system som den beste modellen. Jeg er så og si 100 prosent sikker på dette. Kanskje jeg finner frem denne igjen om 20 år Vesten står mer samlet enn noensinne. Russland-Ukraina krigen er et eksempel på det. Det er vel egentlig et av de mest karakteristiske trekkene i vår tid, at vestlige land kommer tettere sammen. I dag er det f eks utenkelig at vestlige stater kriger mot hverandre, slik som i forrige århundre. Ellers synes jeg det er mer grunn til å være optimistisk enn pessimistisk, med tanke på ny teknologi som er på vei og høyere materiell levestandard i de fleste av landene. Når det gjelder innvandring og multikulturelle samfunn tror også jeg at dette kan bli et problem. Men jeg er også åpen for at det kan være noe positivt og en berikelse av vår kultur. Det er bare muslimske innvandrere Vesten har problemer med, slik jeg ser det. Andre innvandringsgrupper integrerer seg. USA har jo klart seg veldig bra, og det landet er bygget på innvandring. Men grunnen til USAs suksess er nok at det hovedsakelig var europeere som innvandret, for disse kopierte sine hjemland når de skapte USA. Sør-Øst Asia har sterkere økonomisk vekst enn Vesten. Dette fordi det er lavkostland som (relativt) nylig er industrialisert. I Japan derimot ser vi at veksten faller akkurat som i Vesten fordi lønningene og skattene stiger. Slik er det i alle i-land, over tid. Det er fordi folk prioriterer velstand og velferdsstater. Det samme vil skje i Kina etterhvert. Men innen den tid vil nok Kina bli det rikeste og mektigste landet i verden, fordi det bor så mange mennesker der. Så ja, Asia vil nok dominere i fremtiden. Vesten vil holde stand som den dominerende og formende makt i verden i kanskje 100 år til. Så tar Asia over. Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 27. februar 2022 Del Skrevet 27. februar 2022 Vaniman skrev (2 timer siden): USA har jo klart seg veldig bra, og det landet er bygget på innvandring. Men grunnen til USAs suksess er nok at det hovedsakelig var europeere som innvandret, for disse kopierte sine hjemland når de skapte USA. USA har nok en kultur dominert av nord europeere, i særdeleshet England, men befolkningen i dag er vel ganske divers? Jeg tror at USA har krevd at innvandrere kunne brødfø seg selv og på mange måter har det vært en større suksess enn å importere folk fra hele verden til Norges sosial-demokrati. Samtidig har vel USA sett på innvandring primært som et middel til å øke veksten i USA, mens Norge har hatt tanker om å gjøre verden til et bedre sted. Det er to veldig forskjellige utgangspunkt. Samtidig ser vi at USA ikke er fri for etniske og kulturelle konflikter. -k 1 Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 27. februar 2022 Del Skrevet 27. februar 2022 Gavekort skrev (4 timer siden): Hvorfor ikke bare finne alle de dommedagsprofetiene som er 20 år gamle? På 80-tallet så mente man vel at Japan kom til å overta verden. De var mer innovative og jobbet hardere enn oss, og det var vanskelig å se hvordan vi skulle kunne holde oss relevante. -k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå