Jarmo Skrevet 2. mars 2022 Del Skrevet 2. mars 2022 iblazeqt skrev (2 minutter siden): Problemet som jeg ser vedr IP er at jeg kan bruke en VPN-tjeneste som gir meg russisk IP, da vil jeg bli berørt. Likeledes om en russer surfer med en VPN-tjeneste med en amerikansk IP. Derfor tror jeg slikt er risky. Men jeg snakker primært om å synliggjøre at man treffer «riktig». Om spørsmålet er om tilbyder kan sperre/fjerne tilgang, så ja. Da kan de jo bare fjerne windows-lisensen o.l samme med Apple. Linux er nok verre Når man kan spore opp Bitcoin så kan man spore opp VPN Men ok, tilbake til topic.. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 2. mars 2022 Del Skrevet 2. mars 2022 Jarmo skrev (4 minutter siden): Nja? Dem har jo kildekoder osv. Om militæret har modifisert OS uten tillatelse vet vi ikke noe om..(De vet) Begynner å komme innpå ting jeg antagelig ikke har lov til å diskutere.. 1 1 Lenke til kommentar
iblazeqt Skrevet 2. mars 2022 Del Skrevet 2. mars 2022 Jarmo skrev (Akkurat nå): Når man kan spore opp Bitcoin så kan man spore opp VPN Men ok, tilbake til topic.. Jada, i samarbeid med VPN-tilbyderen, så er jo det lett Lenke til kommentar
nagina Skrevet 2. mars 2022 Del Skrevet 2. mars 2022 Jeg vet dette er litt off-topic men på en måte litt on-topic, greia her er at jeg har aldri tenkt over teksten på denne sangen. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg shockorshot Skrevet 2. mars 2022 Populært innlegg Del Skrevet 2. mars 2022 (endret) 18 minutes ago, SmilGodDeal said: Noen som ønsker å dele noen synspunkter angående denne artikkelen? https://www.rt.com/news/550990-us-nato-sanctions-wars/ Ja, jeg vet denne nyhetsiden er russisk eid. Nei, jeg støtter ikke russland, jeg støtter ikke krig, punktum. ___ Skulle ønske vestlig media snakket noe om disse artiklene... Så man får et mer nyansert blikk.. Hva tenker dere? Startet de krigen i Libya? Nei, opprøret der var allerede i gang. Startet de krigen i Serbia? Nei, der var det allerede startet med etnisk rensing og krig. Startet de gulfkrigen? Nei, Saddam var allerede godt i gang med sin egen aggresjonskrig i Kuwait. Startet de Iraq krigen? USA ja, NATO nei. Det var prat om sanksjoner den gangen i noen land, men ble ikke noe av. De fleste er enige om at dette var en idiotisk krig og totalt unødvendig som har skapt mye sår. Denne krigen har blitt kraftig kritisert og fordømt. Startet de krigen i Syria + Kurdistan? Nei der var borgerkrigen godt i gang og det ble spurt om hjelp fra blant annet Kurderne. En skamplett at de ble forlatt. Mistet troen på USA den dagen. Startet de Afghanistan krigen? Dette er et spørsmål om tolkning. 9/11 var den eneste gang artikkel 5 har blitt aktivert og hvis Afghanistan hadde gitt den ansvarlige for 9/11 angrepet til USA, så hadde det ikke blitt en invasjon. Hvis noen militser i Sverige hadde bombet og drepte flere tusen sivile i Moskva, og Sverige hadde nektet å gi dem til Russland, da hadde jeg stilt meg tvilende til at det hadde blitt noe særlige sanksjoner hvis de hadde angrepet. De fleste hadde gitt retten til Russland som har blitt angrepet av en milits i en annet land. Så i mine øyne nei, NATO eller USA startet ikke den krigen. Hvis man blir angrepet av en milits og et land beskytter militsen, da kan man gå til angrep mot landet som beskytter militsen for å stoppe angrepene fra militsen. Er artikkelen fra Russia Today et forsøk på virkelighetskupp og sidestille deres egen aggresjon mot naboer, med hva USA/NATO tidligere har gjort? Ja. Krigene kan ikke sammenlignes med en uprovosert invasjonskrig fra Russland. Selv om de sier de er provoserte, så betyr det ikke at deres opplevelse av å bli provosert er en gyldig provosering. Linken er 100% propaganda og whataboutism. Endret 2. mars 2022 av shockorshot leif 10 2 Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 2. mars 2022 Del Skrevet 2. mars 2022 14 minutes ago, SmilGodDeal said: https://www.rt.com/news/550990-us-nato-sanctions-wars/ I det jeg skulle til å kommentere i debatten ang blokkering av OS, så ser det ut til at rt.com har blitt blokkert. Når de har blokkert Trump for alt mulig, og de ønsker å fjerne Joe Rogan, så bør Russiske sider som sprer informasjon til fordel for krigen definitivt bort. Jeg er ikke enig i cancel culture, men denne saken levner ingen tvil om det i mitt hode. Lenke til kommentar
iblazeqt Skrevet 2. mars 2022 Del Skrevet 2. mars 2022 (endret) https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/v51nzl/russere-i-protest-7603-mennesker-arrestert I Moskva skal russisk politi ha arrestert fem barn for å ha båret blomster og fargerike plakater, skriver The Telegraph Endret 2. mars 2022 av iblazeqt Lenke til kommentar
Hugin Skrevet 2. mars 2022 Del Skrevet 2. mars 2022 (endret) SmilGodDeal skrev (40 minutter siden): Noen som ønsker å dele noen synspunkter angående denne artikkelen? https://www.rt.com/news/550990-us-nato-sanctions-wars/ Ja, jeg vet denne nyhetsiden er russisk eid. Nei, jeg støtter ikke russland, jeg støtter ikke krig, punktum. ___ Skulle ønske vestlig media snakket noe om disse artiklene... Så man får et mer nyansert blikk.. Hva tenker dere? Det er ikke noe stor hemmelighet at alt dette er et geopolitisk spill. Og at når man står imot denne krigen, er man i samme lag med NATO og følger stort sett agendaen til Russlands geopolitiske fiender. De (USA) samme folka som bombet Iraq i et skremmende, lignende krig startet også pga geopolitikk. Det samme kan også bli sagt om NATOs innblanding i Lybia. Sannheten er at det ikke er én sannhet. At det hele kanskje bare handler om makt. At det kommer an på synspunktet. At begge sider kunne ha gjennomført visse kompromisser. Og så videre. Jeg prøver ikke å virke reduserende, dette er bare mitt innblikk i saken. Likhetstrekk som jeg ser gjengi seg i historien. EDIT: interessant å bemerke er at for Ukrainere er dette en krig for deres nasjons eksistens. Endret 2. mars 2022 av Hugin 1 Lenke til kommentar
nagina Skrevet 2. mars 2022 Del Skrevet 2. mars 2022 hfthomas skrev (4 minutter siden): I det jeg skulle til å kommentere i debatten ang blokkering av OS, så ser det ut til at rt.com har blitt blokkert. Når de har blokkert Trump for alt mulig, og de ønsker å fjerne Joe Rogan, så bør Russiske sider som sprer informasjon til fordel for krigen definitivt bort. Jeg er ikke enig i cancel culture, men denne saken levner ingen tvil om det i mitt hode. Er i Finland nå, er ikke blokkert her. Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 2. mars 2022 Del Skrevet 2. mars 2022 (endret) nagina skrev (7 minutter siden): Jeg vet dette er litt off-topic men på en måte litt on-topic, greia her er at jeg har aldri tenkt over teksten på denne sangen. OT, og upassende som F når det gjelder dagens situasjon, men nå fikk jeg litt lyst til å spille det originale Battlefield vietnam 😥 Endret 2. mars 2022 av Duriello Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 2. mars 2022 Del Skrevet 2. mars 2022 Jarmo skrev (18 minutter siden): Routing av IP osv. da? Hva med å deaktivere alle lisenser som kjører på en maskin med russisk som språk? Så får heller de som ikke er i Russland re-aktivere lisensen sin eller få ny mot bevis på at de ikke er underlagt Putin eller noe. Kjipt for de 25% i Latvia og slike land som har en russisltalende minoritet, men totalt ødeleggende for Russland sine offentlige kontorer som har en Internettlinje. Lenke til kommentar
iblazeqt Skrevet 2. mars 2022 Del Skrevet 2. mars 2022 hfthomas skrev (9 minutter siden): I det jeg skulle til å kommentere i debatten ang blokkering av OS, så ser det ut til at rt.com har blitt blokkert. Når de har blokkert Trump for alt mulig, og de ønsker å fjerne Joe Rogan, så bør Russiske sider som sprer informasjon til fordel for krigen definitivt bort. Jeg er ikke enig i cancel culture, men denne saken levner ingen tvil om det i mitt hode. Ikke blokkert her heller (Norge). Lenke til kommentar
nagina Skrevet 2. mars 2022 Del Skrevet 2. mars 2022 (endret) iblazeqt skrev (3 minutter siden): Ikke blokkert her heller (Norge). Tror det er bare blokkert via youtube, siden de sender der live. edit: Prøvde via youtube nå, fant ikke engang Russia Today ved søk 😛 Endret 2. mars 2022 av nagina Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 2. mars 2022 Del Skrevet 2. mars 2022 nagina skrev (2 minutter siden): Prøvde via youtube nå, fant ikke engang Russia Today ved søk 😛 RT har vært ute en stund nå.(siden igår?) Lenke til kommentar
Hugin Skrevet 2. mars 2022 Del Skrevet 2. mars 2022 nagina skrev (3 minutter siden): Tror det er bare blokkert via youtube, siden de sender der live. edit: Prøvde via youtube nå, fant ikke engang Russia Today ved søk 😛 Lenke til kommentar
nagina Skrevet 2. mars 2022 Del Skrevet 2. mars 2022 https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/v51nzl/russere-i-protest-7603-mennesker-arrestert Snart 8000 arrestert, dette bare esklarerer i Russland og bra det. 1 Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 2. mars 2022 Del Skrevet 2. mars 2022 Jeg kommer ikke inn på www.rt.com her altså. Så da er det blokkert, men ikke blokkert? Har min ISP valgt å blokkere de? Lenke til kommentar
Hugin Skrevet 2. mars 2022 Del Skrevet 2. mars 2022 hfthomas skrev (Akkurat nå): Jeg kommer ikke inn på www.rt.com her altså. Så da er det blokkert, men ikke blokkert? Har min ISP valgt å blokkere de? Blokkert overalt! Lenke til kommentar
Pettersenper Skrevet 2. mars 2022 Del Skrevet 2. mars 2022 Hugin skrev (1 minutt siden): Blokkert overalt! Ikke blokkert for meg: 1 Lenke til kommentar
Hugin Skrevet 2. mars 2022 Del Skrevet 2. mars 2022 Pettersenper skrev (Akkurat nå): Ikke blokkert for meg: VPN??? 💀 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå