Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]

Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gouldfan skrev (3 minutter siden):

Hahaha Eurovision????

Han bryr seg vel ikke om det, men så mye som de har bolet opp artistene, selv turn og kunstskøyte, så svir det nok å ikke være med i idrett, spesielt Ski, vintersport, hockey, bryting osv

Putin bryr seg nok ikke, men folket bryr seg om at landet utestenges fra resten av verden på grunn av handlingene hans.

Lenke til kommentar
Kirikovski skrev (19 minutter siden):

Russland rapporterer at missilet som traff høyblokken i Kyiv ikke var russisk men en ukrainsk luftvernsmissil som hadde en funksjonsfeil. https://tass.com/defense/1411853

Video som viser banen missilet tok fra oppskytning til den treffer bygningen. Den ble skutt opp ikke langt unna fra et ukrainskkontrollert område.

Takker for info, hvis videoen er av samme missilet så ser det absolutt ut som at den er skutt fra bakken i nærheten. Det blir nok vanskelig å få verifisert siden ingen av partene har interesse av å ta på seg skylden for det.

Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (3 minutter siden):

Hvem skulle i så fall støtte dette andre enn NATO? FN har vel ingen egen militærmakt?

Ved en eventuell FN resolusjon, kan vel de enkelte land som stemmer for militær fredbevarende inngripen, stille en styrke til rådighet uavhengig av sitt NATO-medlemskap? Kanskje ikke.

Lenke til kommentar
Avero skrev (1 minutt siden):

Putin bryr seg nok ikke, men folket bryr seg om at landet utestenges fra resten av verden på grunn av handlingene hans.

Om folkets meninger hadde betydd noe i KALDE HARDE Russland.. Så hadde de kastet Putin for lengst. De er underkuet, og de som demonstrerer venter harde tøffe straffer.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (1 minutt siden):

Om folkets meninger hadde betydd noe i KALDE HARDE Russland.. Så hadde de kastet Putin for lengst. De er underkuet, og de som demonstrerer venter harde tøffe straffer.

Vanligvis betyr de ingenting, men situasjonen er langt fra vanlig, Putin har heller ikke ubegrenset plass i fengslene sine og hvis antall demonstranter utmanner politiet med store numre så kommer de til å slite ganske kraftig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (7 minutter siden):

Hvor mange er det egentlig som verken eier tv eller radio i Russland? 

Det er jo hemmelig da og ukjent, men flertallet russere har nok ikke det. Men en liten gruppe elite har nok tv.

Det er harde kår i Russland, og mye hardere kår enn feks Ukraina.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (1 minutt siden):

Det er jo hemmelig da, men flertallet russere har nok ikke det. Men en liten gruppe elite har nok tv.

Men de fleste har vel radio? Eller har de innført DAB i Russland også? Hvordan skal de ellers få servert all propagandaen? 

Endret av ITtraktor
Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (4 minutter siden):

Noen som vet hvorfor Ukraina ikke bare stenger for all transitt av russisk gass til Europa? 

Samme grunn som hvorfor Ukraina ikke har no-fly sone i Kyiv tror jeg. Fordi de ikke vil ha storkrig med Russland.

Lenke til kommentar
ITtraktor skrev (16 timer siden):

Men de fleste har vel radio? Eller har de innført DAB i Russland også?

Det er umulig å vite, men jeg vet det er store forskjeller jamført med levestandard i Europa.

Wikipedia har endel info om levekår, det har gått opp etter 2000, men er store forskjeller, og ikke minst på by og land.

Jeg tror mange har en form for mobil, og noen har en laptop... Men hva prisen er for internet aner jeg ikke.

Og pga harde kår så har de høy vinningskriminalitet. Å ha lommeboka oppnådd i en bakgate i Moskva anbefales ikke.. og politiet der er sannsynligvis ikke til hjelp....

Om dere leser Kina linken så kjøpte Kina alle gasskvotene fra Russland til Europa i OL samtaler med Kina.

Så glem å presse Russland for dette, er mer det at Europa mister gassen og Russland og Kina gjør strømmen dyrere...   Vi må bygge ut mer kraft og det kjapt.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Avero skrev (14 minutter siden):

Det fører nok også til mye elendighet i Europa uten gass til oppvarming midt på vinteren.

Hadde jeg vært Ukraina hadde jeg ærlig talt gitt F i det, med tanke på hvor lite reell støtte de har fått. Jeg ville tvert i mot utnyttet dette for å legge litt press på resten av Europa. 

Endret av ITtraktor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...