Populært innlegg Takk for meg Skrevet 14. mai 2022 Populært innlegg Del Skrevet 14. mai 2022 (endret) De kjemper jo ikke for fedrelandet, men for at Putin skal få beholde sine palass, luksusklokker, Superyachter osv - som en russisk mor sa, som visstnok mistet sin sønn i krigen (hvis jeg husker rett) Endret 14. mai 2022 av D0vendyret manglet "sa" 8 2 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 14. mai 2022 Del Skrevet 14. mai 2022 (endret) Russere som kjemper for fedrelandet, kjemper mot Putin. Putin er den som ødelegger Russland. Endret 14. mai 2022 av Mannen med ljåen 5 2 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Takk for meg Skrevet 14. mai 2022 Populært innlegg Del Skrevet 14. mai 2022 (endret) Aagesen skrev (22 minutter siden): Du er klar over at de store landene alle har atomubåter, som går helt lydløst rundt om kring på havenes dyp? Som på et øyeblikks varsel kan sende atombomber av gårde og treffe hvor som helst i verden? Jeg tror ikke dere forstår hvor alvorlig dette er. Jo, det er nettopp det alle er klar over, så den trusselen om atomangrep russland holder på med er latterlig - det er ikke bare UK som blir en øde ørken, men også russland. (slik de hevdet på nasjonal rus tv, godkjent av Kreml) Alle som truer om atomangrep er helt ruskete i hode og det er KUN russland som holder på med det. Så du er en russer som prøver å skremme igjen, men du/dere dør like mye som resten. Ingen kommer til å være så dum, selv ikke russerne. Så slutt med denne skremselspopagandaen og kom deg ned på jorden. Nå er det små barns lidelser mm som står i fokus - rusnaZistenes intergreringsleire osv - russernes overgrep overalt i Ukraina som er vel dokumentert. Du som liksom er norsk virker som du er helt kunnskapsløs på russernes overgrep både i Ukraina og mange andre land. Du fokuserer kun på USA og NATO, noe en norsk person aldri ville gjøre - da vi har litt kunnskap om alt, også at USA og vesten ikke bare har rent mel i posen. Alle skjønner at du ikke er norsk og at du bare driver propaganda, men du skal vite at du med resten av russland nå skjemmer ut russland for mange år framover, det var en skam det naZityskland holdt på med og det naZirussland holder på med nå. NaZister bør og skal stoppes - "never again" står fast. Endret 14. mai 2022 av D0vendyret 13 3 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. mai 2022 Del Skrevet 14. mai 2022 Det er vel kun russland og Nord-Korea som har truet med atomvåpen i moderne tid.. 6 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Nedward Skrevet 14. mai 2022 Populært innlegg Del Skrevet 14. mai 2022 Aagesen skrev (6 minutter siden): Du er klar over at de store landene alle har atomubåter, som går helt lydløst rundt om kring på havenes dyp? Som på et øyeblikks varsel kan sende atombomber av gårde og treffe hvor som helst i verden? Jeg tror ikke dere forstår hvor alvorlig dette er. Lederne må virkelig være sosiopatiske når de er så interesserte i konflikter som dette. Likevel er det KUN Russland som fantaserer om bruk av atomvåpen. Det har liksom blitt Medev sin greie, å stadig påminne om at det kan bli atomkrig. Det er kun på russisk underholdningsprogrammer at man fantaserer om å sprenge andre land med atomvåpen. I vesten snakker vi ikke om det engang. Vi har ikke lyst til å krige mot Russland. Det er Putin som er redd for å miste plassene sine. Derfor snakkes det om atomvåpen. De eneste sosiopatene er Putin og vennene hans. Som tillater systematisk voldtekt av ukrainske barn for å ikke miste palassene sine. Å kalle soldatene som var i Butsja for helter, det gjorde Russlands ledere. Tenk å være så ondskapsfull. I alle andre land ville disse soldatene fått straffen sin. Men ikke i Putins Russland. Der er dem tydeligvis helter. Er det rart at samfunnet i Russland er 30 år bak resten av Europa? 6 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg Albania Skrevet 14. mai 2022 Populært innlegg Del Skrevet 14. mai 2022 41 minutes ago, Aagesen said: Du er klar over at de store landene alle har atomubåter, som går helt lydløst rundt om kring på havenes dyp? Som på et øyeblikks varsel kan sende atombomber av gårde og treffe hvor som helst i verden? Jeg tror ikke dere forstår hvor alvorlig dette er. Lederne må virkelig være sosiopatiske når de er så interesserte i konflikter som dette. Ondskap som ditt land representerer skal knuses fullstendig. Normale relasjoner med Ruzzland kommer aldri til å skje så lenge det regimet styrer. Ferdigsnakket. 7 2 1 Lenke til kommentar
Takk for meg Skrevet 14. mai 2022 Del Skrevet 14. mai 2022 Aagesen skrev (53 minutter siden): Jeg tror ikke dere forstår hvor alvorlig dette er. Bare ett lite spørsmål på siden av dette jeg siterer. Hva syns du om at russiske utøvere er utestengt fra internasjonal idrett? 3 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 14. mai 2022 Del Skrevet 14. mai 2022 5 minutes ago, Aagesen said: Da kommer Europa til å sakke akterut økonomisk inn i evigheten. Som en skygge av seg selv. Mens USA og Asia dominerer. Kina kommer til å eie USA og USA vil dominere Europa, som patetiske nikkeduer. Jeg er bare en realist som vet at Norge og resten av Europa taper enormt på dette. Det er derfor jeg virkelig hater det som skjer nå. De som taper på krigen i Ukraina er først og fremst Ukraina og Russland. Det er litt stress på kort sikt for enkelte land å erstatte russisk olje og gass med andre energikilder, men det er ingen stor krise. Her i Norge vil vi nok i all hovedsak tjene på krigen, ettersom inntektene fra eksport av olje, gass og strøm går opp. 4 2 Lenke til kommentar
Ruskepus Skrevet 14. mai 2022 Del Skrevet 14. mai 2022 Aagesen skrev (11 minutter siden): Da kommer Europa til å sakke akterut økonomisk inn i evigheten. Som en skygge av seg selv. Mens USA og Asia dominerer. Kina kommer til å eie USA og USA vil dominere Europa, som patetiske nikkeduer. Jeg er bare en realist som vet at Norge og resten av Europa taper enormt på dette. Det er derfor jeg virkelig hater det som skjer nå. Tull og tøys. Vi er demokratier. 6 1 Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 14. mai 2022 Del Skrevet 14. mai 2022 Reportasje fra Ukrainsk voldtektsoffer: 1 2 3 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. mai 2022 Del Skrevet 14. mai 2022 Aagesen skrev (1 time siden): Jeg tror ikke dere forstår hvor alvorlig dette er. Hvor mange land tenker du at det er greit at russland invaderer før man gjør noe? 5 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-7QKwQIfm Skrevet 14. mai 2022 Del Skrevet 14. mai 2022 (endret) Aagesen skrev (22 minutter siden): Da kommer Europa til å sakke akterut økonomisk inn i evigheten. Som en skygge av seg selv. Mens USA og Asia dominerer. Kina kommer til å eie USA og USA vil dominere Europa, som patetiske nikkeduer. Jeg er bare en realist som vet at Norge og resten av Europa taper enormt på dette. Det er derfor jeg virkelig hater det som skjer nå. Så Europa skal bare bli ufrivillig penetrert, langt inn i der sola aldri skinner, fordi russland sier så? Eller; Fra ditt ståsted (ståkuk) hvor langt inn i anus skal vi akseptere Russlands penetrering før vi sier stopp? Med andre ord, om vi stopper en plass, fortsetter de en annen plass, hvor stopper det? Enkelt forklart. Endret 14. mai 2022 av Slettet-7QKwQIfm Lenke til kommentar
Outlier616 Skrevet 14. mai 2022 Del Skrevet 14. mai 2022 3 hours ago, Jarmo said: Kjøper lett denne argumentasjonen, tipper vi vil få noen år med resesjon over world wide 2022-2024, kommer helt ann på når krigen tar slutt og på hvilken måte.. Den resesjonen kommer uansett. Det er så mange systematiske problemer i verdensøkonomien. Jeg tipper også den blir betydelig verre enn 2008. Krigen kommer idiotisk og unødvendig, på topp av alt det andre. Vi har supply chain issues, pandemi, inflasjon, rentehevninger, energimangel, chipmangel, Kinas økonomi går i dass av mange grunner og stod for rundt halvparten av verdens ressursbruk... det er flere grunner jeg ikke kommer på også, men det er "off the top of my head". Og så har vi situasjonen i Ukraina, og matmangel til vinteren. 4 Lenke til kommentar
Takk for meg Skrevet 14. mai 2022 Del Skrevet 14. mai 2022 (endret) Bugle skrev (24 minutter siden): Enkelt forklart. Så puttet de den i feil hull, ble tygd av og blir nå spyttet ut. Aagesen skrev (1 time siden): Jeg tror ikke dere forstår hvor alvorlig dette er. En liten ting til. Kan du gjenta følgende: Putin er en nazist Russland har gått til krig med Ukraina Krigen går ikke etter planen For en som er norsk så skal ikke dette by på noe problem, eller hva? Endret 14. mai 2022 av D0vendyret 4 1 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 14. mai 2022 Del Skrevet 14. mai 2022 Ukraina har vunnet Eurovison! Viser at Europa støtter Ukraina! 6 1 1 Lenke til kommentar
Outlier616 Skrevet 14. mai 2022 Del Skrevet 14. mai 2022 (endret) Stemmerekord, også. Folk vil nok vise sin støtte på alle måter de kan. Ganske bra sang også syntes jeg. Hadde vært legendarisk om de avsluttet med "See you next year in Kyiv, Europe!" Endret 14. mai 2022 av Outlier616 4 1 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. mai 2022 Del Skrevet 14. mai 2022 Tyrkia tilbyr sjøevakuering av sårede ukrainske soldater Tyrkia tilbyr seg å gjennomføre en sjøevakuering av sårede ukrainske soldater som befinner seg i Azovstal-stålverket i Mariupol. Talsperson for Tyrkias president Recep Tayyip Erdogan, Ibrahim Kalin, sier i et intervju med Reuters at han har diskutert forslaget med Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj. Det skal ha skjedd for to uker siden, men forslaget ligger fortsatt på bordet, ifølge Ibrahim. Russland har tilsynelatende ikke gått med på forslaget. Ifølge planen skal de ukrainske soldatene i det beleirede Azovstal-stålverket bli fraktet landveien til havnen i Berdjansk og deretter fraktes sjøveien til Istanbul. – Hvis det kan gjøres slik, så gjør vi det gjerne. Vi er klare. Skipet vårt står klart til å frakte sårede soldater og sivile til Tyrkia, sier Ibrahim. (NTB) 4 1 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 14. mai 2022 Del Skrevet 14. mai 2022 Må russland gå med på forslaget? De taper tross alt en sjøkrig mot ett land uten sjøforsvar, så jeg vil anta Tyrkia klarer å stå imot uten noen større problemer.. 4 2 Lenke til kommentar
Outlier616 Skrevet 14. mai 2022 Del Skrevet 14. mai 2022 Just now, aklla said: Må russland gå med på forslaget? De taper tross alt en sjøkrig mot ett land uten sjøforsvar, så jeg vil anta Tyrkia klarer å stå imot uten noen større problemer.. Det var min tanke også. Tyrkia er også et NATO land fremdeles. Og det eksisterer ingen erklært krig. Med andre ord alt Russland foretar seg mot den tyrkiske marinen er terror, og potensielt en krigserklæring. Men Tyrkia er nok ikke villige til å gå SÅ langt. Det synes jeg dog NATO burde gjøre. Lenke til kommentar
Albania Skrevet 14. mai 2022 Del Skrevet 14. mai 2022 1 hour ago, Aagesen said: Da kommer Europa til å sakke akterut økonomisk inn i evigheten. Som en skygge av seg selv. Mens USA og Asia dominerer. Kina kommer til å eie USA og USA vil dominere Europa, som patetiske nikkeduer. Jeg er bare en realist som vet at Norge og resten av Europa taper enormt på dette. Det er derfor jeg virkelig hater det som skjer nå. Europa er ikke avhengig av noe, bortsett fra gass. Med litt tid er Europa fullstendig uavhengig av russisk gass, så kan dere selge gassen deres til India og Kina og se hvor mye de faktisk vil betale. 1 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå