Fibonacci Skrevet 28. februar 2022 Del Skrevet 28. februar 2022 Mr.M skrev (Akkurat nå): de har jo muligheten til å slippe løs ragnarock og armageddon. det vi må håpe på i en slik setting, er at folk rundt Putin forhåpentligvis anser ham som mentalt ute av likevekt, hvis han skulle gi noen slike ordre om å trykke røde-knappen. Det skjedde jo med Donald Trump. Kom frem i ettertid, at Pentagon ikke hadde til hensikt å utføre ordre fra Trump, hvis det var over stokk & sten. En atomkrig er noe jeg har ansett for helt usannsynlig, men dessverre begynner jeg å tro at Putins mentale helse er så ute å kjøre at det faktisk kan bli en realitet. I så fall er tredje verdenskrig bortimot et faktum. 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 28. februar 2022 Del Skrevet 28. februar 2022 Hugin skrev (2 minutter siden): Kan de ikke tvinge seg sjøl til å bryte gjennom? Da må de okkupere stredet til Tyrkia, slikt har vel skjedd før i krig men aldri med et medlem av NATO. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 28. februar 2022 Del Skrevet 28. februar 2022 De kan ikke yppe seg mot Tyrkia. Men at de blir sperret for å passere har nok ikke så mye å si for krigen i Ukraina. Lenke til kommentar
Hugin Skrevet 28. februar 2022 Del Skrevet 28. februar 2022 (endret) Fibonacci skrev (3 minutter siden): Jo, og dermed i praksis gå til angrep på Tyrkia. De kan vel se på Tyrkias blokade som en krigserklæring i seg selv. EDIT: spørs om NATO kommer til å gjøre det samme Endret 28. februar 2022 av Hugin Lenke til kommentar
Fibonacci Skrevet 28. februar 2022 Del Skrevet 28. februar 2022 Symboleffekten av å stoppe den russiske marine er nok større enn den praktiske effekten. 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 28. februar 2022 Del Skrevet 28. februar 2022 Fortsatt ingen nye taler eller livstegn fra Putin? Satellittbilder viser gigantiske styrker nord for Kyiv ifølge Dagbladet TV direkte. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 28. februar 2022 Del Skrevet 28. februar 2022 Om man ser hvordan Ukrainerne responderer på Russland sin invasjon, så veit jeg ikke helt om jeg hadde gidda å pirka borti Tyrkia i tillegg 4 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 28. februar 2022 Del Skrevet 28. februar 2022 (endret) Fibonacci skrev (1 minutt siden): Symboleffekten av å stoppe den russiske marine er nok større enn den praktiske effekten. Støtte inn fra båter osv direkte til Krigen er jo svekket.. feks fra Kina osv.. både egne og andres skip med mål Russland i Ukraina området vil jeg tro. Endret 28. februar 2022 av Gouldfan Lenke til kommentar
Hugin Skrevet 28. februar 2022 Del Skrevet 28. februar 2022 (endret) Mannen med ljåen skrev (2 minutter siden): Fortsatt ingen nye taler eller livstegn fra Putin? Satellittbilder viser gigantiske styrker nord for Kyiv ifølge Dagbladet TV direkte. Det er nå eller aldri for Putin. Enten inntar de Kharkiv og Kyiv, eller forlenger/taper de krigen. Endret 28. februar 2022 av Hugin Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071 Skrevet 28. februar 2022 Del Skrevet 28. februar 2022 Hugin skrev (4 minutter siden): De kan vel se på Tyrkias blokade som en krigserklæring i seg selv. Trolig ikke, særlig hvis det gjelder alle krigsskip (også NATO-skip). Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 28. februar 2022 Del Skrevet 28. februar 2022 Tredje verdenskrig blir det uansett nå. NATO burde gått inn i Ukraina og stoppet angrepene før det er for sent. Det er sinnsykt det som foregår nå. Man kan ikke bare se seg blind på regler, lover og NATO-politikk. Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 28. februar 2022 Del Skrevet 28. februar 2022 Hugin skrev (34 minutter siden): Å fy faen, Tyrkia stengte Bosporosstredet for militære skip… Er ikke det ulovlig? Har de indirekte erklært krig mot Russland? Det er vel ulovlig å blokkere hjemmebasen til krigsfartøy. Jeg vil ikke se på det som en krigserklæring, men det er hakket kraftigere enn økonomiske sanksjoner og å sende våpen til Ukraina. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 28. februar 2022 Del Skrevet 28. februar 2022 Dagner skrev (2 minutter siden): Tror nok de har en helt annen fryktkultur i Russland enn i USA. Er trolig ikke samme takhøyden for å si fra om hva man mener. nei det sier seg sjøl. men, hvis en 3-4 personer (øverstkommanderende i et par våpengrener + etterretning, og kanskje en politiker) "snakker sammen" så kan Putlers dager være over. Vet det høres ut som ønsketenkning, men det er eneste håpet vi har, hvis han tørner gæærn. 2 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 28. februar 2022 Del Skrevet 28. februar 2022 Pliscin skrev (1 minutt siden): Tredje verdenskrig blir det uansett nå. NATO burde gått inn i Ukraina og stoppet angrepene før det er for sent. Det er sinnsykt det som foregår nå. Man kan ikke bare se seg blind på regler, lover og NATO-politikk. Da vil jeg gjerne at de mobiliserer styrkene før de erklærer krig, slik at halvparten ikke er på andre siden av jorda Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 28. februar 2022 Del Skrevet 28. februar 2022 (endret) Sitat Det er vel ulovlig å blokkere hjemmebasen til krigsfartøy. Jeg vil ikke se på det som en krigserklæring, men det er hakket kraftigere enn økonomiske sanksjoner og å sende våpen til Ukraina. Da får Putin sende en skriftlig klage, og påregne 4-6 ukers saksbehandlingstid. 😁 Endret 28. februar 2022 av Mannen med ljåen 2 1 Lenke til kommentar
Hugin Skrevet 28. februar 2022 Del Skrevet 28. februar 2022 (endret) Øystein skrev (3 minutter siden): Trolig ikke, særlig hvis det gjelder alle krigsskip (også NATO-skip). Vi får se russisk respons på dette. Forhåpentlig bare en tom advarsel til. Endret 28. februar 2022 av Hugin Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 28. februar 2022 Del Skrevet 28. februar 2022 Hugin skrev (Akkurat nå): Det er nå eller aldri for Putin. Enten inntar de Kharkiv og Kyiv, eller forlenger/taper de krigen. Vel de kan jo ta en Tsjetsjenia bombing med Moab bomber.. jeg tror mer luftbåren terror i Ukraina. https://amnesty.no/russland-russiske-myndigheter-ma-beskytte-sivilbefolkningen-i-tsjetsjenia Lenke til kommentar
Verm Skrevet 28. februar 2022 Del Skrevet 28. februar 2022 6 minutes ago, Fibonacci said: En atomkrig er noe jeg har ansett for helt usannsynlig, men dessverre begynner jeg å tro at Putins mentale helse er så ute å kjøre at det faktisk kan bli en realitet. I så fall er tredje verdenskrig bortimot et faktum. Det er dette som er frykten, og som Putin vet å spille på. Spørsmålet er hvor gal han er, og hvilken støtte han har i sin innerste krets. Men hvis det fortsatt finnes noen grå hjerneceller i den mer fornuftige hjernehalvdelen hans, hvor sannsynlig er det at han starter tredje verdenskrig over noe "så lite" som Ukraina (eller tabbe-forsøket)? 2 Lenke til kommentar
Hugin Skrevet 28. februar 2022 Del Skrevet 28. februar 2022 Gouldfan skrev (Akkurat nå): Vel de kan jo ta en Tsjetsjenia bombing med Moab bomber.. jeg tror mer luftbåren terror i Ukraina. https://amnesty.no/russland-russiske-myndigheter-ma-beskytte-sivilbefolkningen-i-tsjetsjenia Russiske befolkningen liker faktisk Ukrainere da. De stammer jo fra dem. 2 Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 28. februar 2022 Del Skrevet 28. februar 2022 bshagen skrev (2 minutter siden): Da vil jeg gjerne at de mobiliserer styrkene før de erklærer krig, slik at halvparten ikke er på andre siden av jorda Helt enig i det. Vi sender 200 soldater til Litauen, og Tyskland sender 400. De takker for at vi viser vår støtte og tilstedeværelse. Det er som å fise i en orkan. Hvorfor ha styrkene på andre siden av jorden når man kan behøve dem på kort varsel når som helst. Om noe så burde det få Putin til å se at vi også mener alvor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå