debattklovn Skrevet 28. februar 2022 Del Skrevet 28. februar 2022 Russere spiller av propagandabeskjeder over høyttalere mens en ukrainer skyter RPG på en russisk BMP. Spoiler Ukrainske legender kaster molotov på russisk pansret kjøretøy fra sin egen bil i fart. Spoiler 1 1 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 28. februar 2022 Del Skrevet 28. februar 2022 Ukraina er et stort land med ganske store militære styrker så det vil ta noen dager selv for Russland å bryte gjennom og ta de største byene. Tapene i menneskeliv vil bli store på begge sider og spesielt for de sivile i Ukraina derfor var det overraskene at Russland i det hele ville prøve på dette. 2 Lenke til kommentar
Snikpellik Skrevet 28. februar 2022 Del Skrevet 28. februar 2022 (endret) Flere korrespondenter og journalister i Kyiv melder nå de siste minuttene om nye luftangrep. Spoiler Flyalarmen går ofte. Men det gjør også kirkeklokkene, som nettopp spilte "Carol of the Bells". Surrealistisk. Livestream: Spoiler Endret 28. februar 2022 av Snikpellik Lenke til kommentar
tigerdyr Skrevet 28. februar 2022 Del Skrevet 28. februar 2022 5 minutes ago, Abigor said: Churchill var ikke alltid fornuftig nei. Han var dumdristig (nær døden flere ganger i hans forsøk på å lære å fly) og veldig opptatt av å hvordan andre så ham. Hadde han levd i dag ville han vært en instagrammer. 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 28. februar 2022 Del Skrevet 28. februar 2022 (endret) 5 minutes ago, Mannen med ljåen said: Og dermed huskes Churchill som en modig krigshelt. Hvem skrev historieboken? Han gjør alt riktig. Både administrativt og PR-messig. Churchill hadde noen fiaskoer, mest kjent er kanskje Gallipoli kampanjen. Han tapte også valget etter andre verdenskrig. https://www.forbes.com/sites/forbesleadershipforum/2015/04/24/winston-churchills-terrible-leadership-failure/?sh=67f1a3894dbe Alle mennesker som har suksess har tidligere feilet. Uten unntak. Endret 28. februar 2022 av Abigor Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 28. februar 2022 Del Skrevet 28. februar 2022 Russland er Putin. Putin er Russland. Putin bryr seg ikke om menneskeliv. Bare makt. 3 Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 28. februar 2022 Del Skrevet 28. februar 2022 Just now, Duriello said: Vi kan lett tro det, men kan ha mange grunner til at det går som det går. Sterkere ukrainsk motstandskraft enn forventet, dårlig ledelse og motivasjon blandt russiske styrker, osv osv. Jeg vil tro motivasjonen hos Russland er en stor del av det. Hvis jeg hadde hørt forrige uke at Norsk-amerikanere i Minnesota blir behandlet dårlig av USA og så skulle jeg bli sendt ut i krig mot USA/Minnesota i morgen så hadde jeg ihvertfall lurt på hva f som foregår. Kanskje et dårlig eksempel men. Truing om atomkrig og "helvete løs som verden ikke har sett før" virker for meg som et svakhetstegn. 2 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 28. februar 2022 Del Skrevet 28. februar 2022 Just now, Mannen med ljåen said: Russland er Putin. Putin er Russland. Putin bryr seg ikke om menneskeliv. Bare makt. Mennesker, frihet og fred er ikke så mye verdt i Russland. 1 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 28. februar 2022 Del Skrevet 28. februar 2022 hfthomas skrev (Akkurat nå): Jeg vil tro motivasjonen hos Russland er en stor del av det. Hvis jeg hadde hørt forrige uke at Norsk-amerikanere i Minnesota blir behandlet dårlig av USA og så skulle jeg bli sendt ut i krig mot USA/Minnesota i morgen så hadde jeg ihvertfall lurt på hva f som foregår. Kanskje et dårlig eksempel men. Truing om atomkrig og "helvete løs som verden ikke har sett før" virker for meg som et svakhetstegn. Og russerne trodde det skulle gå kjappt så de gadd ikke sende med extra rasjoner, ammo og drivstoff.. 🤪 2 Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 28. februar 2022 Del Skrevet 28. februar 2022 1 minute ago, tigerdyr said: Han var dumdristig (nær døden flere ganger i hans forsøk på å lære å fly) og veldig opptatt av å hvordan andre så ham. Hadde han levd i dag ville han vært en instagrammer. Trump er veldig opptatt av hvordan andre ser på han, men han er ikke noe instagrammer av den grunn. Jeg tror da Churchill ville vært mye mer stoisk enn det overfladiske tullet som instagram er. 1 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 28. februar 2022 Del Skrevet 28. februar 2022 (endret) Rødt vil ikke sende våpen. Men Russland er jo ikke kommunistisk lengre, så hvor er logikken med å ikke støtte kampen mot Russland? Har de andre grunner? Endret 28. februar 2022 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 28. februar 2022 Del Skrevet 28. februar 2022 1 minute ago, hfthomas said: Jeg vil tro motivasjonen hos Russland er en stor del av det. Hvis jeg hadde hørt forrige uke at Norsk-amerikanere i Minnesota blir behandlet dårlig av USA og så skulle jeg bli sendt ut i krig mot USA/Minnesota i morgen så hadde jeg ihvertfall lurt på hva f som foregår. Kanskje et dårlig eksempel men. Truing om atomkrig og "helvete løs som verden ikke har sett før" virker for meg som et svakhetstegn. Du ville hørt om det i årevis og gjort deg svært opprørt. Din neste militærøvelse er i Kanada. Og plutselig er du i Minnesota. 2 Lenke til kommentar
hfthomas Skrevet 28. februar 2022 Del Skrevet 28. februar 2022 1 minute ago, Duriello said: Og russerne trodde det skulle gå kjappt så de gadd ikke sende med extra rasjoner, ammo og drivstoff.. 🤪 De trodde vel at Ukraina bare skulle åpne opp og la det skje🙄 2 Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 28. februar 2022 Del Skrevet 28. februar 2022 hfthomas skrev (Akkurat nå): De trodde vel at Ukraina bare skulle åpne opp og la det skje🙄 Riktig, og som Abigor sier, mange av soldatene fikk høre at de skulle på øvelse.. Har noen hørt om Putler har tatt en mai 45 i en bunker enda? Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 28. februar 2022 Del Skrevet 28. februar 2022 Ja, når er sist han gav livstegn? Lenke til kommentar
Hugin Skrevet 28. februar 2022 Del Skrevet 28. februar 2022 Mannen med ljåen skrev (23 minutter siden): https://www.nrk.no/nyheter/navalnijs-supportere-oppfordrer-til-sivil-ulydighet-1.15873502 Er det ikke samme Navalnyj som støttet kapringen av Krimhalvøya? Lenke til kommentar
Duriello Skrevet 28. februar 2022 Del Skrevet 28. februar 2022 (endret) Og hvor ble det av tsjetsjernerne? 🤔🤔 Ble de skremt av Azov brigaden som smurte inn kulene sine i grisefett? Endret 28. februar 2022 av Duriello Lenke til kommentar
nagina Skrevet 28. februar 2022 Del Skrevet 28. februar 2022 Mannen med ljåen skrev (6 minutter siden): Rødt vil ikke sende våpen. Men Russland er jo ikke kommunistisk lengre, så hvor er logikken med å ikke støtte kampen mot Russland? Har de andre grunner? Rødt vil vel at Norge skal ut av Nato. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 28. februar 2022 Del Skrevet 28. februar 2022 (endret) https://www.timesofisrael.com/ukrainian-forces-destroy-convoy-of-56-chechen-tanks-kill-general-near-kyiv-report/ Ukrainian forces destroy convoy of 56 Chechen tanks, kill general near Kyiv – report Endret 28. februar 2022 av Mannen med ljåen 3 Lenke til kommentar
Hugin Skrevet 28. februar 2022 Del Skrevet 28. februar 2022 Duriello skrev (1 minutt siden): Og hvor ble det av tjetjernerne? 🤔🤔 De deltar i krigen. Det var rykter om at en tjetjenisk general ble drept i Ukraina. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå