Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]

Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Glenn Diesen har et innlegg i dagens Aftenposten hvor han som vanlig opptrer som putins mikrofonstativ under tittelen 'Russlands invasjon var ikke uprovosert'. Sjelden jeg ser noen få så mye motbør i kommentarfeltet. :)

En liten håndfull var enige da.. %¤# femtekolonnister!

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (42 minutter siden):

Ja, det er veldig heldig at en populær presidentkandidat på høyresiden ikke bare er korrupt, men ble tatt i god tid før valget, slik at hun kan fradømmes retten til å stille til valg. Enda mange ville stemme på henne.

det foregår til stadighet lignende saker rundt hele verden, populære og/eller omstridte politikere anklages for penge-relaterte lovbrudd. Hvordan skal vi skille mellom de ekte vs oppdiktede?

I Frankrike risikerer nå tidligere president Nicolas Sarkozy 7 års fengsel for korrupsjon

https://www.nrk.no/nyheter/ber-om-sju-ars-fengsel-for-frankrikes-tidligere-president-sarkozy-1.17359366

jeg er sikker på han har støttespillere som mener han er uskyldig, men er han det?

I Tyrkia har den populære borgermesteren i Istanbul, Ekrem İmamoğlu, blir arrestert anklaget for korrupsjon. Siden det er Tyrkia (Erdogan) er det lett å helle mot at vedkommende er uskyldig, men han kan jo faktisk være skyldig da.

Statsminister Benjamin Netanyahu er anklaget for korrupsjon, skal vi tro på anklagene eller ikke?

tidligere statsminister i Pakistan, populære Imran Khan, har vært fengslet flere ganger for forhold mange tror er oppdiktet,

osv osv. disse sakene finnes rundt det hele.

med andre ord, det et minefelt mht. til sant eller usant.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Markiii skrev (2 timer siden):

Jeg tenker at de øker i popularitet på grunn av deres skamløse løgnaktighet, som de får stor støtte for fra det like skamløst løgnaktige russiske regimet.

Det som gjøres er å lyve og manipulere for å få folk sinte og redde. Det er slik nazister, fascister og annet totalitært pakk skaffer seg makt.

Det er nemlig en ting å kritisere innvandringspolitikken fra et saklig, rasjonelt standpunkt. Det er noe helt annet å direkte lyve og dikte for å narre folk.

Jeg er selv skeptisk til å la for mange flyktninger få bli, og mener det bør være mye enklere å kaste ut skadelige mennesker. Men jeg prøver å forholde meg til fakta, og ikke til ren løgnpropaganda.

Nei, hun er dømt for å ha stjålet millioner. Hun er altså ikke bare anklaget, men er en dømt kriminell. Hvorfor ønsker høyresiden alltid dømte kriminelle som ledere? Jeg skjønner det bare ikke. Trodde høyresiden var opptatt av LOV OG ORDEN. Så feil kan man ta.

"Law and order for me, not for thee."

Jeg må forresten takke det for et utmerket eksempel på ren og bevisst oppdiktet feilinformasjon. Rett fra Kreml-dreieboken. For målet er å undergrave folks tillit til både systemet generelt, og ikke minst rettssystemet.

Putin takker deg for din gode tjeneste.

Beløpet le Pen er dømt for skal være 30 000 euro. Dette er nok lawfare.. 

Lenke til kommentar
coyotl skrev (6 minutter siden):

Beløpet le Pen er dømt for skal være 30 000 euro. Dette er nok lawfare.. 

2,9 mill. euro i 2004-nivå. Det er over tretti millioner norske kroner. Den store flesteparten stolt mer på domstolene enn på noe annet institusjon i Frankrike, og lovlydighetskulturen er veldig sterk som i de fleste europeiske landene. Det er mange land med meget forskjellige korrupsjonskultur, i franskmennenes tilfelle har man verdens verste korrupsjonsproblem i politisk miljø pga. de spesielle politisk-økonomiske båndene, at til og med Russland som Italia stilt svakt mot dette. Nærmeste alle presidenter og statsministre i de siste tretti år etter disse hadde endte deres tjeneste, enten er anklaget eller dømt for korrupsjon etter fransk lov. Det hadde blitt avslørt en sluskkultur i det politiske livet hvor systematisk misbruk av finanser for annet enn de opprinnelige hensiktene var svært vanlig.

Da Le Pen begikk lovbruddet, var det da hun var i EU-parlamentet i 2004-2016, spesielt i de første årene. Hun hadde skapt fiktive utgiftsposter for å motta EU-pengestøtte i likhet med flere andre fra det samme partiet som henne. Folk flest liker ikke politikerne i Frankrike, til og med Le Pen selv er satt i bås sammen med alle andre, og regelrett fryder seg når korrupsjonssaker utluftes - mange har en våt drøm om å se Macron i fengsel hvis han også hadde stjålet penger i det skjulte. 

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Markiii skrev (3 timer siden):

Ingen er mer aktive med å kansellere folk enn den ekstreme høyresiden. Ingen slår hardere ned på annerledestenkende enn slike som Trump og hans følgere.

Nokre slår enno hardare ned på dette enn Trump, men då snakkar ein om diktatorar som Putin, Xi Jinping eller Kim Jong Un. Kanselleringa kan ofte gå føre seg med ved at folk brått fell ut av eit vindauge i stor høgd, hamnar i fengsel eller blir sendt til Ukraina.

Endret av torbjornen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sitat

Russlands forsvarsdepartement hevder å ha utført et rakettangrep mot et møte mellom ukrainske militæroffiserer og vestlige instruktører i Kryvyj Rih i Ukraina.

https://www.vg.no/nyheter/i/AvMdxn/russland-hevder-aa-ha-drept-utenlandske-offiserer-i-ukraina

får håpe Ukraina har sin egne planer på sofistikerte mål i Russland :ph34r:

btw, NRK skriver at det var flere sivile drepte

Sitat

Minst 16 døde, deriblant 6 barn, i russisk drone angrep i Ukraina

https://www.nrk.no/nyheter/minst-16-dode_-deriblant-6-barn_-i-russisk-drone-angrep-i-ukraina-1.17371236

Endret av Mr.M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...