Apathy Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden 3 minutes ago, Mbappe09 said: Advarer om sterke bilder. Legger til denne da det er ekstremt viktig at de fleste er klar over hvordan russerne faktisk sliter. De kunne imo med fordel ha droppet soundtrack.... WB?!? Warner Brothers film?!? Seriøst?!? 2 Lenke til kommentar
Mbappe09 Skrevet 14 timer siden Del Skrevet 14 timer siden Apathy skrev (32 minutter siden): De kunne imo med fordel ha droppet soundtrack.... WB?!? Warner Brothers film?!? Seriøst?!? Skjønner ikke hvorfor de inkluderer musikk i det hele tatt. 1 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Mbappe09 skrev (28 minutter siden): Skjønner ikke hvorfor de inkluderer musikk i det hele tatt. Propaganda, moral folk ser jo på dette, unge ukrainere som kanskje skal i krigen trives nok langt bedre med et soundtrack som indikerer total dominasjon mot orkene, usmakelig, kanskje, men jeg skjønner greia, en lydløs video uten musikk blir bare dystopisk, jeg bare synser her åpenbart, men det er viktig og holde moralen i befolkningen oppe, og jeg tror det er litt av poenget. 7 Lenke til kommentar
Svein M Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden Ukrainian Foreign Minister Andrii Sybiha said that 45,000 residents were left without electricity in Kherson this morning as a result of Russian shelling of the power sector. https://www.ukrinform.net/rubric-polytics/3977179-russia-violates-energy-ceasefire-new-strike-damages-facility-in-kherson-mfa.html 2 Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 13 timer siden Del Skrevet 13 timer siden 12 minutes ago, skaftetryne32 said: Propaganda, moral folk ser jo på dette, unge ukrainere som kanskje skal i krigen trives nok langt bedre med et soundtrack som indikerer total dominasjon mot orkene, usmakelig, kanskje, men jeg skjønner greia, en lydløs video uten musikk blir bare dystopisk, jeg bare synser her åpenbart, men det er viktig og holde moralen i befolkningen oppe, og jeg tror det er litt av poenget. Samtidig er det jo også slik at de fleste vil kunne se forbi det om de syns det er på kanten. Så er nok en altså nærsagt vinn vinn setting. Men spørsmålet er for min del fremdeles ett gyldig spørsmål. Trenger vi virkelig denne formen for moralboost? Er det virkelig nødvendig med den formen for "manipulasjon" for å øke moral i dag? Er det dit vi har kommet at vi ikke evner å føle, motiveres uten at det settes musikk til for å vekke denne følelsen / moralen? Personlig elsket jeg serier, filmer og annet som unngikk denne bruken av musikk for å sette stemningen. Husker ikke helt konkret hvilken serie det var, men der var en krimserie fra USA som droppet nettopp dette, og ble for min del bedre som følge av det. Selv om dette er vidt forskjellige ting (fiksjon vs reality) så blir det imo fremdeles litt "ok se forbi dette som enkelte vil trenge for å vite hva de skal føle eller motiveres av". Jeg trenger ikke denne soundtrack for å motiveres. Om andre gjør det, så ok. Men det får meg til å stille spørsmål om hvor mennesker er på vei når det kommer til slike ting. Er vi på vei mot ett samfunn hvor vi er avhengig av ett soundtrack for å føle? for å vite hva vi skal føle? Og ja, Mute knappen er ofte i bruk på slike video`er. For min del. Og det er helt greit at noen tenker at dette trengs. Helt i orden, jeg kan mute. Andre vil ha behov for denne soundtrack for å motiveres. Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 12 timer siden Del Skrevet 12 timer siden Apathy skrev (48 minutter siden): Er det virkelig nødvendig med den formen for "manipulasjon" for å øke moral i dag? Er det dit vi har kommet at vi ikke evner å føle, motiveres uten at det settes musikk til for å vekke denne følelsen / moralen? Det er ikke nødvendigvis musikk, det er bare et eksempel, en kan si det samme om talere som har motivert sin befolkning også, trengte vi virkelig Churchills sin we shall fight on the beaches tale ? Kanskje, kanskje ikke, jeg ser uansett ikke hvordan det kan skade, og jeg tipper det er mange som pga den talen var i stand til å yte litt mer, det kan utgjøre hele forskjellen at forsvaret faktisk er motivert, og ja jeg tror det er nødvendig til en viss grad. Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden En tale er noe helt annet. Ikkje minst mtp tiden de ble talt. Jeg vil si at talene til folket er kun positivt i slike situasjoner. Både Churchill sine taler og ikke minst Zelenskyj sine fra krigen startet med sin "I need ammunition not a ride". Men å sidestille det med å legge til kampsoundtrack tatt rett fra en gamingkultur er ganske så rart imo Lenke til kommentar
Smule8o Skrevet 11 timer siden Del Skrevet 11 timer siden 1 hour ago, Svein M said: Ukrainian Foreign Minister Andrii Sybiha said that 45,000 residents were left without electricity in Kherson this morning as a result of Russian shelling of the power sector. https://www.ukrinform.net/rubric-polytics/3977179-russia-violates-energy-ceasefire-new-strike-damages-facility-in-kherson-mfa.html Så Trumps fantastiske "våpenhvile" på energiinstallasjoner gjelder bare en veg altså? Hvorfor er jeg ikke overrasket. 1 2 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Apathy skrev (26 minutter siden): En tale er noe helt annet. Ikkje minst mtp tiden de ble talt. Jeg vil si at talene til folket er kun positivt i slike situasjoner. Du omtaler jo musikk som manipulasjon, men du mener en tale ikke er manipulasjon ? Det er noe helt annet ? We shall fight them on the beaches ? "We" kjære Winston, nei jeg tror nok ikke det, det var andre som sloss for Churchill på de strendene, men talen, jeg tipper den reddet mange liv, den var viktig. Det eneste jeg sier er at disse videoene har en agenda og et formål, det slipper man ikke unna. Apathy skrev (27 minutter siden): Men å sidestille det med å legge til kampsoundtrack tatt rett fra en gamingkultur er ganske så rart imo Kampsoundtrack ? Gamingkultur ? Det var bare musikk, musikk med litt puls, livlig, oppmuntrende, men fremdeles bare musikk, jeg skjønner ikke hva du mener med gamingkultur her, gamere er neppe de første til å bruke musikk i krig. Krigshorn har gjalla i flere tusen år. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Sitat Finlands statsminister sier Russland er en trussel mot hele Europa. Finnene, som har Natos lengste grense mot Russland, vil trekke seg fra landminekonvensjonen. https://www.nrk.no/urix/finland-trekker-seg-fra-den-internasjonale-landminekonvensjonen-1.17365378 3 2 Lenke til kommentar
coyotl Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Apathy skrev (1 time siden): En tale er noe helt annet. Ikkje minst mtp tiden de ble talt. Jeg vil si at talene til folket er kun positivt i slike situasjoner. Både Churchill sine taler og ikke minst Zelenskyj sine fra krigen startet med sin "I need ammunition not a ride". Men å sidestille det med å legge til kampsoundtrack tatt rett fra en gamingkultur er ganske så rart imo Men ikke så populært når Starmer kuttet budsjettet til pensjonister nå, og EU-politikere erklærer at velferd må ofres for våpen og opprusting. Lenke til kommentar
coyotl Skrevet 10 timer siden Del Skrevet 10 timer siden Smule8o skrev (1 time siden): Så Trumps fantastiske "våpenhvile" på energiinstallasjoner gjelder bare en veg altså? Hvorfor er jeg ikke overrasket. Det fins vel ingen våpenhvile når ingen av de offisielt stridende partene vil ha en: russerne har ingen fordel av den og ukrainerne forkaster den (fordi de ville ha en som var langt mer omfattende og ville skjermet dem mot russiske missil og droneangrep dypt inne i deres territorium) og har angrepet russisk energiinfrastruktur hver dag siden den angivelig trådte i kraft - de sprengte jo denne gass-stasjonen ved Sudsja, denne var nødvendig for å få russisk gass til Europa og vil visst ta 2.5 år å bygge opp igjen. Virker som Trumps tilbud til Putin er et forsøk på å få ham til å begå lignende strategiske brølere som i fortiden (Minsk osv) som motparten brukte til å vinne tid. Putin var jo kjent for dette under krigen i Syria også, han stanset offensiver avtalt med allierte når han ble tilbudt forhandlinger av vesten, trakk ved en anledning plutselig flystøtte til iranske avdelinger så de kom i en svært vanskelig situasjon. John Helmer, som har vært korrespondent i Moskva siden 1991, mener at dette er Putins store svakhet. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 9 timer siden Del Skrevet 9 timer siden Akkurat Sudsja er det vel ikkje avklart kven som sprengte? Lenke til kommentar
coyotl Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Russerne sprengte den, og kanskje Nordstream også ? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden coyotl skrev (1 time siden): Men ikke så populært når Starmer kuttet budsjettet til pensjonister nå, og EU-politikere erklærer at velferd må ofres for våpen og opprusting. Nå vil en enorm satsning på opprustning gi mengder med arbeidsplasser i industrien, ta UK, våpenproduksjon kan gi en ny giv i de gamle industriområdene som lever i skyggen av London. 1 Lenke til kommentar
coyotl Skrevet 6 timer siden Del Skrevet 6 timer siden Alt på kreditt, som van der leyens 13 trilliarder euro (var vel noe sånt). Er dette lurt i EU og Europas nåværende situasjon. Og hva er planen, marsjere mot Moskva slik noen før har prøvd? Lenke til kommentar
TAC-2 Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden 1 hour ago, coyotl said: Alt på kreditt, som van der leyens 13 trilliarder euro (var vel noe sånt). Er dette lurt i EU og Europas nåværende situasjon. Og hva er planen, marsjere mot Moskva slik noen før har prøvd? Europa må ruste opp for å hindre russerne i å ekspandere vestover igjen. Det er et eksistensielt spørsmål så økonomiske vurderinger blir annenrangs bekymringer. Europa har ikke vedlikeholdt forsvarsevnen de siste 35 årene så det får man betale for å ta igjen nå. 4 Lenke til kommentar
Cervinus Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden 6 hours ago, coyotl said: Men ikke så populært når Starmer kuttet budsjettet til pensjonister nå, og EU-politikere erklærer at velferd må ofres for våpen og opprusting. Det er helt sjukt at vesten har latt denne galskapen pågå i over tre år nå. Å sende soldater og fly til land som Irak og Libya var ingen problem, men når et av våre naboland blir angrepet sleper vi bena etter oss. Supporten for hver europeer er mindre enn et par kopper kaffe hver måned. Ingen stengte luftrom samt krangling og restriksjoner på våpen. Helt latterlig. 1 Lenke til kommentar
Smule8o Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden 2 hours ago, coyotl said: Alt på kreditt, som van der leyens 13 trilliarder euro (var vel noe sånt). Er dette lurt i EU og Europas nåværende situasjon. Og hva er planen, marsjere mot Moskva slik noen før har prøvd? Nei, planen er å forhindre at Putin blir fristet til å forsøke å utvide imperiet vestover 1 Lenke til kommentar
Apathy Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Det er kun Russere som snakker om at Vesten skal invadere. Det er og forblir BS. Internasjonalt annerkjente grenser blir respektert. Men vesten kan ikke endre på det faktum at vår livs-stil og info fra våre sites blir tilgjengelig for Russere som dermed vil kreve endring i eget land. Det er ikke det samme som en invasjon. Noe alle de forskjellige russiske trollene og assets (beviste og ubeviste) tross alt viser at er nok en ide som Russland forsøker å lure befolkningen sin til å tro på; at vesten er ute etter de. Om vi var det; ville internett-tilgangen eksistert for Russere atm? Ville vi ha snakket så mye i det offentlige rom om alt mulig mellom himmel og jord tom ang sikkerhet i egne land? Denne ideen er regelrett hjernevasking. Projisering fra syke mennesker sine sinn. Både Putin og Trump viser hvor syke de er med hver eneste anklage. Og når de hvitvasker handlinger ved å fremme det igjen og igjen og igjen i media til ingen lengre reagerer. Og så plutselig gjennomfører de det de har kritisert andre for å ha gjort (da ofte med rette, da det motsatt vei var begrunnet i faktiske brudd på lov som de har blitt tatt i å gjøre). Men de har klart å hjernevaske sine følgere til å tro at ALLE er ute etter de uten grunn. Apathy indeed. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå