Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]

Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Andre1980 skrev (På 19.2.2025 den 23.26):

Det er ikke opptil deg å bestemme når denne informasjonen kommer ut...  Er du naiv eller..?

Som borger av Norge har jeg krav på å vite om hvor farlig Russland er og hvilken trussel de utgjør. Myndighetene prøver tilsynelatende å minimere, og å skjule dette fra befolkningen.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Måten Trump "inviterte" Zelenskyj på var litt spesiell. Hvis man ser på alt Trump gjør som om han er en barnehageunge, så ser det ut til å gi størst sannsynlighet for å forstå intensjonene bak. (“I hear that he’s coming on Friday. Certainly, it’s OK with me if he’d like to.")

Jeg tror ikke det var noen gode intensjoner fra Trump og Vance her. Jeg tror ikke møtet endret på noe som helst, bortsett fra at vi fikk se nok et eksempel på hvilket avskum det er USAs folk har valgt å bli ledet av. De eneste som syns Zelenskyj var den som gjorde seg bort er Trump og Vance og Putin. Alle andre ser og forstår hva som skjedde, og forstår enda mer hvor alvorlig det er at disse tragiske dysfunksjonelle figurene er hva verden i stor grad må forholde seg til og i stor grad har gitt ansvar for global sikkerhet. Det er enda tydeligere at dette må endres på så snart som overhodet mulig.

Untitled.png

Endret av bo1e
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
bo1e skrev (Akkurat nå):

Måten Trump "inviterte" Zelenskyj på var litt spesiell. Hvis man ser på alt Trump gjør som om han er en barnehageunge, så ser det ut til å gi størst sannsynlighet for å forstå intensjonene bak. (“I hear that he’s coming on Friday. Certainly, it’s OK with me if he’d like to.")

Jeg tror ikke det var noen gode intensjoner fra Trump og Vance her. Jeg tror ikke møtet endret på noe som helst, bortsett fra at vi fikk se nok et eksempel på hvilket avskum det er USAs folk har valgt å bli ledet av. De eneste som syns Zelenskyj var den som gjorde seg bort er Trum og Vance og Putin. Alle andre ser og forstår hva som skjedde, og forstår enda mer hvor alvorlig det er at disse tragiske dysfunksjonelle figurene er hva verden i stor grad må forholde seg til og i stor grad har gitt ansvar for global sikkerhet. Det er enda tydeligere at dette må endres på så snart som overhodet mulig.

Untitled.png

zeleskny inviterte seg selv. Han mislykte totalt. Trodde aldri det var på det nivået han holdt. Få skikket mennesker til å drive med politikk. zelsekny har sikkert aldri i sitt liv drevet buisness eller kjøpt store bygninger i livet. Heller aldri skrevet store prosjekt kontrakter til 100 millioner klassen. 

Lenke til kommentar
Nedward skrev (3 timer siden):

Selv om du tror at (med rette) at Russland er gjennomgående korrupt, at de er drittsekker osv. Så er realiteten at de nyeste atomubåtene er mindre enn et år gammel. Rakettene de har ombord ble utviklet på 2010-tallet. Hvis du seriøst tror at det er gammelt skrot, så tar du alvorlig feil. 

De startet med moderne tankser og nå trekker de frem gammelt søppel fra andre verdenskrig. De begynner til og med å gå tom for museums gjenstander og kjører nå til fronten med golf biler og annet skrot. Det er jo ganske tydelig at landet ikke har penger. Sies at Russland har 5500+ atom våpen og jeg lurer virkelig på hvordan de skal finansiere vedlikehold på disse når de ikke har utstyr en gang til sine soldater?

• Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
stamkunde skrev (13 minutter siden):

i Norge makter man ikke å se hvem som har kommet i makt i ukraina. Folkevalgt riktignok. 

Diplomati evnene til zeleskny er å gi avsky fra. Det fikk se på åpen scene er grusomt. Å fortelle nasjonen usa når dere blir angrepet, diktere det fremfor usa sin president blir for dumt. 

Selvsagt kaster man han ut da. 

Jeg stiller spørsmål hvilke forbredelser gjorde delegasjonen til ukraina på forhånd? 

Du burde ha show på latter. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
TheKims skrev (4 minutter siden):

De startet med moderne tankser og nå trekker de frem gammelt søppel fra andre verdenskrig. De begynner til og med å gå tom for museums gjenstander og kjører nå til fronten med golf biler og annet skrot. Det er jo ganske tydelig at landet ikke har penger. Sies at Russland har 5500+ atom våpen og jeg lurer virkelig på hvordan de skal finansiere vedlikehold på disse når de ikke har utstyr en gang til sine soldater?

Russland er skakk kjørt. Å kjøre i golf biler da er man desperat, eller kun lyder ordre. 

Lenke til kommentar
8 minutes ago, engavif said:

Du burde ha show på latter. 

Det er lov å ta opp Zelenskys diplomatiske egenskaper og ikke minst forberedelsene. Mange mener jo at han gikk rett i fella.

Klarer du ikke å håndtere at det tas opp, foreslår jeg en annen fritidssyssel enn nettdebatt. 

Endret av Rhabagatz
  • Liker 3
Lenke til kommentar
stamkunde skrev (4 minutter siden):

At det ikke snakkes i Norge om undersjøiske militær angrep, kabelbrudd forteller jo at Norge sover.

Det er du som sover, dette har vært linjen vi har lagt oss på, poenget er å ikke gi russerne oppmerksomheten de ønsker, det koster ikke stort denne hybridkrigføringen som russland driver med, det er ikke hva dette handler om, det handler å skape uro i befolkningen, det finnes ingen god grunn til å la oss lede som rotter av russisk hybridkrigføring.  

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Rhabagatz skrev (2 minutter siden):

Det er lov å ta opp Zelenskys diplomatiske egenskaper og ikke minst forberedelsene. Mange mener jo at han gitt rett i fella.

Klarer du ikke å håndtere at det tas opp, foreslår jeg en annen fritidssyssel enn nettdebatt. 

zeleskny skapte uroet. Fordi han ikke er diplomati. Han er ikke en helgen. Han skulle lede ett land når ville bli president. ikke en humorserie på tv for noen interesserte. Det er lov å snu zeleskny. 

Lenke til kommentar
Rhabagatz skrev (6 minutter siden):

Det er lov å ta opp Zelenskys diplomatiske egenskaper og ikke minst forberedelsene. Mange mener jo at han gikk rett i fella.

Selvfølgelig er det lov, men da burde man tatt dem to andre klovnene som satt der. Om man skal snakke om diplomatiske egenskaper så rakker man ikke ned på Ukrainas president her, da er det som sagt 2 andre som burde bli snakket om først. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
stamkunde skrev (3 minutter siden):

zeleskny skapte uroet. Fordi han ikke er diplomati. Han er ikke en helgen. Han skulle lede ett land når ville bli president. ikke en humorserie på tv for noen interesserte. Det er lov å snu zeleskny. 

Synd man ikke ikke hadde en tidsmaskin, det vi trenger nå er og bytte ut Trump med Ronald Reagan, da hadde Russland kollapset på dager. Svake ledere og innvalgte GRU-agenter er lite og samle på.

• Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Rhabagatz skrev (18 minutter siden):

Vi (dvs. USA) velger hvem vi slipper inn. Det er ingen som har rett til å gå inn i NATO.

NATO finnes ikke stort lengre, en slik allianse er avhengig av at man kan stole på medlemmene. Ingen kan på noe vis stole på USA i dag, det har også avslørt avhengigheten vi har hatt i dette systemet hvor USA har hatt full kontroll siden 1948.

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...