Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]

Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke første gang Zelensky oppfører seg utakknemlig. 

Joe Biden eksploderte også på Zelensky for to år siden, her er saken for de av dere som har glemt dette:
https://www.dagbladet.no/nyheter/kjeftet-pa-zelenskyj/77615485

Nå presterte Zelensky å miste amerikansk støtte, noe som vil føre til Russisk fremgang og enda mindre territorier å forhandle om når de kommer dit. 

Endret av Homba
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trumps USA har tatt parti med Russland. Europa må distansere seg totalt, vi kan ikke stole på dem lenger. Alle amerikanske soldater må ut av Europa og vi må avslutte alt militært samarbeid. Fremtiden er mørk nå. Fy faen så sint og skuffet jeg er nå. 

• Liker 8
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Her er krangelen med oversettelse. Trump og Zelenskyjs møde: Skænderi ude af kontrol – Ekstra Bladet

Personlig mener jeg Trump er så stor at han skulle ha hengt under en hest. Fullstendig amøbe. Startet allerede da Zelensky ankom det hvite hus og Trump fornæemet ham offentlig med å annonsere sarkastisk/ironisk at Zelensky hadde tatt på seg fintøyet. 

Trump og Zelenskyjs møde: Skænderi ude af kontrol – Ekstra Bladet

1. Har ikke ord. Syntes at den eneste voksne var Zelensky. Synd at Vance ikke trådte til som en diplomatisk kile i stedet for å fyre ytterligere opp. 😞
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Caputo skrev (Akkurat nå):

Helt enig, men Trump skal få rett i en ting, Europa burde ta mer ansvar for egen sikkerhet og bruke mer penger på forsvar og Ukraina. Vi MÅ gjøre oss uavhengige av USA. 

Min fortvilelse kommer ikke av Trump, men av Europeiske og Norske politikere som har hatt 8 år på å bygge krigsindustri og forsyne Ukraina men har valgt å ikke gjøre dette.

Du har helt rett. Norske og europeiske ledere har skuffet stort. Alt fra da Vedum brukte tid og stunder på å støtte til å oppgradere Nammos produksjonskapasiteter til Scholz underdanighet. Polen, Finland og enkelte av de baltiske har imponert. Ellers har Europa skuffet meg noe vanvittig. Dette bør få konsekvenser for de ansvarlige. Lange fengselsstraffer og bøter, de har totalt vanskjøttet sine mandater. Som hodeløse underdanige høns. 
Veklager utblåsningen her nå men dette er ille. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
jallajall skrev (17 minutter siden):

Ser ikke ut til at det blir noen våpenhvile med det første, spørsmålet er om evt. hvem som tar over stafettpinnen? Ser ikke vekk fra at Tyrkia ønsker å ta opp tråden.

Synes at Zelensky skulle ta mineralavtalen og tilby den til Europa til gjengjeld for garantier for sikkerhet. Mye større mulighet en hva amerikanerne kan gi. 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Det blir en minnerik dag, ja.

Jeg føler at Zelensky i siste liten reddet Ukraina, eller bedre ga den en sjanse til. Han ble nok presset så langt med en avtale om utlevering av mineraler UTEN reell motytelse.

Nå har Europa en sjanse til å steppe inn - på overtid.

• Liker 8
Lenke til kommentar
20 minutes ago, Tzigana said:

Synes at Zelensky skulle ta mineralavtalen og tilby den til Europa til gjengjeld for garantier for sikkerhet. Mye større mulighet en hva amerikanerne kan gi. 

Zelensky har selv sagt at slike sikkerhetsgarantier uten USA er utilstrekkelig. Og jeg tror heller ikke Europa er spesielt interessert i å forhandle med Putin og vica versa.

Endret av jallajall
Lenke til kommentar
trikola skrev (2 minutter siden):

Det blir en minnerik dag, ja.

Jeg føler at Zelensky i siste liten reddet Ukraina, eller bedre ga den en sjanse til. Han ble nok presset så langt med en avtale om utlevering av mineraler UTEN reell motytelse.

Nå har Europa en sjanse til å steppe inn - på overtid.

Jeg ville ikke blitt litt overrasket om det kommer frem at Trump har forsøkt å tvinge Zelensky til å skrive under på en avtale med Putin i dag. Denne mineralavtalen er ett sidespor tror jeg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
jallajall skrev (4 minutter siden):

Zelensky har selv sagt at slike sikkerhetsgarantier uten USA er tilstrekkelig. Og jeg tror heller ikke Europa er spesielt interessert i å forhandle med Putin og vica versa.

Jeg uttrykte meg nok litt uklart. Jeg mente slettes ikke at europa skulle overta der Trump sluttet. Altså fortsette forhandlinger om fred med Putin. Neida, jeg mente at europa skulle få en bonus med disse mineralavtalene for å fortsette og øke bistanden med våpen og ytterligere materiell- og helst tropper på bakken. Fred kan Putin spørre om når han kommer krypende med brukken rygg.  Min respekt for Zelensky ble mangedoblet etter dette møtet i det ovale kontor. Og ellers hadde jeg et syltynt håp om at Trump hadde en genial plan ovenfor Russland som skulle komme ut rettferdig for Ukraina. Men dengang nei. Dessverre. Antatt IQ for Trump er noe dritt. 😞

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Våre politikere må skjerpe seg nå. For snart har vi europas to største hærer på grensene våre, og begge har stridserfaring. Vi har ikke en gang startet med å lage ammo eller forberede oss på noe som helst. Forstå det de som kan. Våre politikere stikker av med en gang det skjer noe. Riksrett er avskaffet av de som det skulle gjelde. Vi må nå hjelpe Ukraina med alt vi kan, og skifte ut våre innkompetene politikere.

Lenke til kommentar
ØlBrygger'n skrev (2 minutter siden):

Klarere kan det vel ikke gjøres.  Trump er under  russisk kontroll.  Har lenge mistenkt det. Men etter denne seansen så er det 100% sikkert.   

Er rett og slett kvalm etter det "showet" Diaper Don og mr. Eyeliner nettopp leverte 🤮

Dette!

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...