sjamanen Skrevet onsdag kl 15:28 Del Skrevet onsdag kl 15:28 Mr.M skrev (8 minutter siden): sant, men det er jo realiteten allerede i dag, som Nato medlem. Det er sant, og det er et meget sterkt argument for at NATO må opprettholdes til fordel for en ny allianse hvor slike spørsmål kommer opp på nytt. Samtidig vil dette kanskje være noe uærlig overfor britene selv, som kanskje i det minste på et psykologisk plan også anser USA for å være den som egentlig bærer denne byrden. Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet onsdag kl 15:35 Del Skrevet onsdag kl 15:35 Sitat Danmark vil rusta opp forsvaret med 78 milliardar norskeekroner dei neste to åra. – Kjøp, kjøp, kjøp, er bodskapen til forsvarssjefen. – Me setter av 50 milliardar danske kroner dei neste to åra med eit bodskap til forsvarssjefen: Kjøp, kjøp, kjøp. Kjøp det som her og nå kan bidra til eit sterkare forsvar. Summen tilsvarar 78 milliardar norske kroner. https://www.nrk.no/norge/danmarks-vil-bruka-78-milliardar-kroner-pa-militaer-opprusting-1.17303879 3 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Markiii Skrevet onsdag kl 16:21 Populært innlegg Del Skrevet onsdag kl 16:21 N-4K0 skrev (20 timer siden): Ironisk at enkelte her inne snakker om at nåværende president i Ukraina har sittet på overtid, for det første er landet i en invasjonskrig med Russland og for det andre, Russland ledes av en president/diktator som selv har sittet siden 1999/2000 og ganske effektivt får fjernet enhver mulig utfordrer. For ikke å snakke om den søkkvåte ironien i at Russland våger å snakke om demokratiske valg Det er påfallende hvordan det er et enstemmig ekko fra alt fra Russland selv til USAs president til selv brukere på dette forumet, der de gjentar de samme løgnene om og om og om igjen. Som om det er koordinert. 3 7 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet onsdag kl 16:27 Del Skrevet onsdag kl 16:27 True, men den den mest populære andre kandidaten er heller ikke noe dårlig valg. Spørsmålet er vel heller mer hva fremtiden bringer... 1 Lenke til kommentar
Dudeliduu Skrevet onsdag kl 16:29 Del Skrevet onsdag kl 16:29 Markiii skrev (4 minutter siden): Det er påfallende hvordan det er et enstemmig ekko fra alt fra Russland selv til USAs president til selv brukere på dette forumet, der de gjentar de samme løgnene om og om og om igjen. Som om det er koordinert. Nå er det vel strengt tatt bare en klovn som har sagt det her inne.. Når det er sagt tror jeg faktisk det ville vært en fordel for Ukraina at de hadde byttet president for et år siden. Zelensky har brukte sin rolle svært godt de første årene, og har vært viktig i innhentingen av internasjonal hjelp. Men nå er han litt oppbrukt. Man kunne skyldt på helsemessige årsaker, eller at han heller ønsket et mer spissfokus på andre krigsviktige saker enn å være omreisende promotør. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet onsdag kl 16:32 Del Skrevet onsdag kl 16:32 jallajall skrev (2 minutter siden): True, men den den mest populære andre kandidaten er heller ikke noe dårlig valg. Spørsmålet er vel heller mer hva fremtiden bringer... Snakk om å slå inn åpne dører. At et demokratisk valg kan bety bytte av president er da den mest naturlige tingen i den demokrtatiske delen av verden. Men nå er det jo ikke opp til hverken Putin eller Trump å sette i gang et eventuelt valg. Det bestemmer Ukraina helt selv. De er da tross alt styrt av voksne oppegående folk og har suverenitet. 6 1 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet onsdag kl 16:50 Del Skrevet onsdag kl 16:50 Dragavon skrev (På 9.11.2024 den 15.26): Hadde det berre vore så vel. Trump er kjøpt og betalt av russarane. Så lenge Trump får noen sølvpenger og litt smiger så driter han i alt og alle. Trump sin plan er å la hans herre og mester putler gjere akkurat som han vil, og invadere Ukraina og andre naboland i fred når han ønsker. Eg hadde desverre rett 😔 3 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet onsdag kl 16:51 Del Skrevet onsdag kl 16:51 Usa må ut av Nato asap. 2 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet onsdag kl 16:55 Del Skrevet onsdag kl 16:55 Når kom dette narrativet om at Zelensky er diktator? Selv hørte jeg det for første gang fra han journalistklovnen som intervjuet putin, det var fra en diskusjon med Piers Morgan for noen uker tilbake. Klødde meg godt i hodet av akkurat det, det ble sagt at Storbritannia holdt valg under krigen men ettter et kjapt søk på wikipedia fant jeg minst et eksempel på valg som ikke ble holdt under krigen, nettopp på grunn av at det var krig. Det hele lukter russisk trollefabrikk lang vei, med nyttige idioter som sprer det videre som en pagegøy, helt til topps i amerikansk politikk? En annen ting jeg lærte var at han journalistklovnen ikke viste at Storbritannia hadde atombomber. 5 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet onsdag kl 16:55 Del Skrevet onsdag kl 16:55 Svein M skrev (5 timer siden): Trump har dummet seg ut. Trolig vil ikke Ukraina godta noe som kommer fra Trumps forhandlinger med Russland etter dette. Det var nok heller aldri poenget at Ukraina skulle godta noe, som andre har vært inne på. Det virker som strategien er å gjøre finter, som kravet om 50% av mineraler eller hva det var. Urimelige krav, men de skamløse løgnerne vil fremstille det som at det var Zelensky og Ukraina som var urimelige. Og det ser vi også nå, når Trump og Putin har koordinert propagandaen sin, med blant annet løgnaktige påstander om at Zelensky er diktator, at han har skyld i at krigen startet, osv. Alt dette er enkelt å identifisere som løgnpropaganda for folk som ikke er komplette idioter, men jeg tror nok ikke poenget er å få vanlige folk til å tro på det. Poenget er nok heller å oversvømme verden med så mye løgn og galskap at folk blir enda mer forvirret over hva som er sannhet og løgn. Trump spiller altså her på lag med Putin. 2 2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet onsdag kl 16:56 Del Skrevet onsdag kl 16:56 Abigor skrev (1 minutt siden): Når kom dette narrativet om at Zelensky er diktator? Etter diktator-suckup Trumps 90-minutter lange telefonsamtale med Putin. 2 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet onsdag kl 16:57 Del Skrevet onsdag kl 16:57 bo1e skrev (5 timer siden): Skulle gjerne visst mer om "pulsen" på the average joe i USA nå. Det er så groteskt at oppegående folk burde være i harnisk over hva landets ledelse foretar seg og kommuniserer ut. Jeg hadde ikke klart å sitte stille i båten hvis mitt lands ledelse posisjonerte seg sånn som USA gjør nå. Trump sender vanlige folk ut i nød. Det kuttes i goder og hjelpetiltak. Når befolkningen selv er i nød så har de ikke kapasitet eller ønske om å tenke på andre land. De har nok med å tenke på seg selv. Det virker som det er en helt bevisst strategi. Kue det amerikanske folket ved å sette dem ut i nød, og så ta for seg i verden som man selv vil uten at amerikanske velgere sier noe. 2 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet onsdag kl 16:57 Del Skrevet onsdag kl 16:57 Sitat Militærekspert om Trump: - Gjentar Putin-propaganda som en papegøye Norske militæreksperter mener Trumps diktator-uttalelser er ødeleggende og alarmerende. https://www.dagbladet.no/nyheter/gjentar-putin-propaganda-som-en-papegoye/82707538 4 2 Lenke til kommentar
jallajall Skrevet onsdag kl 16:58 Del Skrevet onsdag kl 16:58 5 minutes ago, Salvesen. said: Usa må ut av Nato asap. Ikke sikkert det er så lurt ifølge Zelensky.. Lenke til kommentar
REALITET Skrevet onsdag kl 16:59 Del Skrevet onsdag kl 16:59 Om zelensky er diktator, hva er putin for ham da? 1 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet onsdag kl 17:01 Del Skrevet onsdag kl 17:01 Simen1 skrev (3 timer siden): NRK: To russiske spioner tatt for å ha fotografert inne på norsk militært område. Norske myndigheter har holdt saken hemmelig for offentligheten "for å unngå å hause opp stemningen" helt siden april 2023. Mennene ble pågrepet i Finland men åpenbart ikke fengslet ettersom de nå har reist tilbake til Russland. De har fortsatt status som siktet i saken. Hva faen? Dette er en skandale. Det norske folk har krav på å vite hvor farlig Russland er! 6 2 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet onsdag kl 17:01 Del Skrevet onsdag kl 17:01 jallajall skrev (2 minutter siden): Ikke sikkert det er så lurt ifølge Zelensky.. Ultimatmatum, ut av Nato om Trump ikke gir seg. Det begynner å bli ganske åpenbart at Trump ikke bryr seg om Nato uansett. Han truer Nato land over en lav sko og det er kanskje ikke Russland som er utfordringen for Europa lengre. Det er heller USA. 4 Lenke til kommentar
Mbappe09 Skrevet onsdag kl 17:01 Del Skrevet onsdag kl 17:01 Abigor skrev (5 minutter siden): Når kom dette narrativet om at Zelensky er diktator? Selv hørte jeg det for første gang fra han journalistklovnen som intervjuet putin, det var fra en diskusjon med Piers Morgan for noen uker tilbake. Klødde meg godt i hodet av akkurat det, det ble sagt at Storbritannia holdt valg under krigen men ettter et kjapt søk på wikipedia fant jeg minst et eksempel på valg som ikke ble holdt under krigen, nettopp på grunn av at det var krig. Det hele lukter russisk trollefabrikk lang vei, med nyttige idioter som sprer det videre som en pagegøy, helt til topps i amerikansk politikk? En annen ting jeg lærte var at han journalistklovnen ikke viste at Storbritannia hadde atombomber. Spredd av russiske trollfabrikker, russiske topper og til slutt amerikanske (pro-russiske propagandister som Tucker Carlson). Dette er et gigantisk nettverk og koordinert. 6 1 Lenke til kommentar
Mbappe09 Skrevet onsdag kl 17:02 Del Skrevet onsdag kl 17:02 Markiii skrev (1 minutt siden): Hva faen? Dette er en skandale. Det norske folk har krav på å vite hvor farlig Russland er! Jeg begynner dessverre å gi opp. De som styrer lever i sin egen verden. Støre, Erna, dette er politikere som er indoktrinert i helt andre tenkemåter. 2 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet onsdag kl 17:02 Del Skrevet onsdag kl 17:02 sjamanen skrev (2 timer siden): Og det jeg mener skjer, er det vi har vært vitne til i samfunn som har sterk tradisjon for å støtte opp om "konsensus", aller mest ekstremt er kanskje Sverige. Dette har jeg argumentert for før, at psykologisk sett tror jeg det er samme prosess som er på spill som hos MAGA, nemlig en "med oss eller mot oss" tankegang. Det var og er fortsatt et sosialt stigma å være uenig i den linjen svenske myndigheter la seg på mtp. innvandring. Tyskland det samme. I Norge har vi også samme problemet, vi har en betydelig "skamkultur" og sosialt press i kulturen vår på å "føye rekkene" og ikke skille seg for mye ut. Takk og lov for oss selv så er litt mindre regjerlige enn svenskene, og heldigvis forstod nok blant annet AP at det ikke var hensiktsmessig å stenge FRP ute for lenge. Men, det er tross alt ikke så lenge siden FRP ikke var stuerent som regjeringspartner. Det er nå historie. Men MAGA er jo mange ganger verre på dette enn andre. MAGA er ekstremt raske til å "kansellere" folk. Trump er den verste av dem alle. En liten uenighet og du blir hengt ut og demonisert. 5 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå