Dragavon Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Sitat Ukrainere i Norge: – Går i Putins felle Ukrainere i Norge har lave forventninger til forhandlingene som pågår i Saudi-Arabia. – Så langt ser det ut til at USA går i Putins felle. Dette er ekstremt farlig, sier Volodymyr Buha. https://www.nrk.no/buskerud/ukrainere-om-fredsforhandlinger_-_-gar-i-putins-felle-1.17293993 3 4 Lenke til kommentar
Populært innlegg <generisk_navn> Skrevet 8 timer siden Populært innlegg Del Skrevet 8 timer siden kapitan skrev (12 minutter siden): Nå foreslår USA og Russland at det blir nyvalg i Ukraina. Det må jo være bra da så får folket valgt den de ønsker skal styre. Dagens president sitter jo langt over tida så demokratiske prosesser tilsier at nyvalg bør gjennomføres. For å bruke klassisk, sovjetisk (russisk) debatteknikk; burde det ikke være valg i Russland først? Jeg tenker sånn ift. å sitte på overtid. Eller gjelder dette med demokratiske valg bare den ene parten i denne konfl.. krigen? 15 3 1 Lenke til kommentar
<generisk_navn> Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Europa har fått nok, hevdes det i denne videoen. En finsk tidligere soldat tar for seg forrige ukes åpne, amerikanske salattrampemesterskap som for anledningen gikk på bortebane Han har mange gode poenger, og han sparer ingen! Forfriskende å høre på. 2 1 1 Lenke til kommentar
Homba Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden (endret) Fire av ti ukrainere sier de ikke stoler på Zelensky. Det er naturlig etter tre år med krig og tilbakeslag hele veien. Det vil gjennomføres valg nå i år slik at en legitim regjering kan signere fredsavtalen. Endret 8 timer siden av Homba Lenke til kommentar
kapitan Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Espen Hugaas Andersen skrev (9 minutter siden): Det er helt normalt at det ikke gjennomføres valg i krigstid. Valglokalene ville jo være åpenbare mål for Russiske bomber, eksempelvis. Når det er fred vil det bli gjennomført valg. Eit valg bør på plass når det kan gjennomføres på en sikker og ordentlig måte ja. Men vil tro det blir valg ganske snart. Spennende om folket velger dagens president en gang til eller velger en ny. Lenke til kommentar
kapitan Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden <generisk_navn> skrev (5 minutter siden): For å bruke klassisk, sovjetisk (russisk) debatteknikk; burde det ikke være valg i Russland først? Jeg tenker sånn ift. å sitte på overtid. Eller gjelder dette med demokratiske valg bare den ene parten i denne konfl.. krigen? Putin er lovlig valgt og har stor støtte i folket. Etter loven kan han sitte i flere perioder. 1 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg <generisk_navn> Skrevet 8 timer siden Populært innlegg Del Skrevet 8 timer siden kapitan skrev (1 minutt siden): Putin er lovlig valgt og har stor støtte i folket. Etter loven kan han sitte i flere perioder. OK, vi er DER, ja. Greit å vite 36 2 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Simen1 Skrevet 8 timer siden Populært innlegg Del Skrevet 8 timer siden kapitan skrev (18 minutter siden): Nå foreslår USA og Russland at det blir nyvalg i Ukraina. Det må jo være bra da så får folket valgt den de ønsker skal styre. Dagens president sitter jo langt over tida så demokratiske prosesser tilsier at nyvalg bør gjennomføres. Ukraina har suverenitet over eget land. De bestemmer selv når de vil ha nyvalg. Det er helt normalt at valg utsettes til etter en krig så det er per i dag ingen brudd på normalt demokrati. Jeg skjønner ikke helt hvorfor det snakkes om nyvalg allerede nå og hvorfor dette snakket ikke kommer fra landet selv. Det er jo helt opp til de å bestemme og styre dette. Har virkelig Trump og Putin så mye å tilby at de tror på en snarlig fred? Tyder selvsikkerheten på at Russland vil strekke seg veldig langt? 9 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Espen Hugaas Andersen Skrevet 8 timer siden Populært innlegg Del Skrevet 8 timer siden (endret) 4 minutes ago, kapitan said: Putin er lovlig valgt og har stor støtte i folket. Etter loven kan han sitte i flere perioder. Sett bort i fra at Putin dreper alle som har noen slags sjanse til å realistisk sett stille som motkandidat, så er Putin "lovlig" "valgt" ja. Og ja, han har stor støtte i folket, til den grad folk blir sendt til frontlinjene i Ukraina om de sier noe annet. Endret 8 timer siden av Espen Hugaas Andersen 19 5 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Sitat Ifølge kildene til Fox News skal både USA og Russland mene at Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj skal ha dårlige vinnersjanser ved et valg i landet. - Putin anslår at sjansene for å få valgt en nikkedukke er ganske gode, og han er overbevist om at alle andre enn Ukrainas nåværende president vil være mer fleksible og villige å være ettergivende i forhandlinger, sier en kilde til Fox News. https://www.dagbladet.no/nyheter/zelenskyj-utsetter-venter-pa-usa/82700621 1 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Dragavon Skrevet 8 timer siden Populært innlegg Del Skrevet 8 timer siden kapitan skrev (4 minutter siden): Putin er lovlig valgt og har stor støtte i folket. Etter loven kan han sitte i flere perioder. Påstår du at putin er valgt i frie, rettferdige og demokratiske valg? 17 Lenke til kommentar
Populært innlegg Homba Skrevet 8 timer siden Populært innlegg Del Skrevet 8 timer siden Putin er en diktator. Å late som at det er frie valg i Russland er latterlig. 12 Lenke til kommentar
Populært innlegg <generisk_navn> Skrevet 8 timer siden Populært innlegg Del Skrevet 8 timer siden Homba skrev (7 minutter siden): Det vil gjennomføres valg nå i år slik at en legitim regjering kan signere fredsavtalen. Jeg klarer ikke å forstå om du er ironisk, eller om du mener dette? Og du forutsetter at det blir en fredsavtale som en ukrainsk regjering faktisk vil signere? En fredsavtale det forsvarende landet Ukraina ikke har vært med på å lage, men som det angripende landet Russland har vært med på å lage? Jeg har normalt ikke vært for hissig på å kritisere det jeg oppfatter som russertroll her inne, selv om jeg har sagt mitt i flere sammenhenger der også, men her står dere to stykker i en slags minikø og kjemper om å være den første til å kle av seg. Nå ble jeg faktisk litt imponert 8 2 2 Lenke til kommentar
lals Skrevet 8 timer siden Del Skrevet 8 timer siden Veldig kaotisk scene der russere kjører motorsykkel og treffer miner. de virker veldig forvirret og ikke vet helt hva de skal gjøre.. 4 Lenke til kommentar
Homba Skrevet 7 timer siden Del Skrevet 7 timer siden <generisk_navn> skrev (2 minutter siden): Jeg klarer ikke å forstå om du er ironisk, eller om du mener dette? Og du forutsetter at det blir en fredsavtale som en ukrainsk regjering faktisk vil signere? En fredsavtale det forsvarende landet Ukraina ikke har vært med på å lage, men som det angripende landet Russland har vært med på å lage? Jeg har normalt ikke vært for hissig på å kritisere det jeg oppfatter som russertroll her inne, selv om jeg har sagt mitt i flere sammenhenger der også, men her står dere to stykker i en slags minikø og kjemper om å være den første til å kle av seg. Nå ble jeg faktisk litt imponert De er et demokratisk land i motsetning til Russland og må ikke signere avtalen. De kan fortsette å krige hvis de tror at det fører til et bedre resultat. At det må gjennomføres valg er noe alle parter er enige i. Så er jeg selvfølgelig bekymret for russisk innblanding, men den problemstillingen har man selv i land som ikke er i en krigssituasjon. Hvis du som meg ønsker langvarig fred så må selvsagt avtalen være juridisk bindende og legitim. Russerne kan på et senere tidspunkt si at avtalen er signert av en regjering som ikke var folkevalgt da de har sittet lengre enn mandatet sitt. Er du uenig i dette så lytter jeg selvsagt til andre argument. Å kalle meg russertroll er billig. 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg <generisk_navn> Skrevet 7 timer siden Populært innlegg Del Skrevet 7 timer siden Homba skrev (2 minutter siden): Å kalle meg russertroll er billig. Mulig, men da misforstod jeg denne setningen: Homba skrev (22 minutter siden): Det vil gjennomføres valg nå i år slik at en legitim regjering kan signere fredsavtalen. Rent semantisk så skriver du som om du vet at det vil gjennomføres valg, og som om du mener at kun en nyvalgt regjering vil være legitim. Du tar ikke høyde for at det å skulle gjennomføre frie, demokratiske valg i et land der store deler av landet og befolkningen er okkupert av en fiendtlig makt faktisk ikke vil være et representativt valg. Formuleringen fremstod for meg som om du ønsker Zelensky ut av presidentstolen, og at det kommer inn en president og regjering som signerer en fredsavtale de ikke har fått være med på å lage selv. 8 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Espen Hugaas Andersen Skrevet 7 timer siden Populært innlegg Del Skrevet 7 timer siden (endret) 8 minutes ago, Homba said: De er et demokratisk land i motsetning til Russland og må ikke signere avtalen. De kan fortsette å krige hvis de tror at det fører til et bedre resultat. At det må gjennomføres valg er noe alle parter er enige i. Så er jeg selvfølgelig bekymret for russisk innblanding, men den problemstillingen har man selv i land som ikke er i en krigssituasjon. Hvis du som meg ønsker langvarig fred så må selvsagt avtalen være juridisk bindende og legitim. Russerne kan på et senere tidspunkt si at avtalen er signert av en regjering som ikke var folkevalgt da de har sittet lengre enn mandatet sitt. Er du uenig i dette så lytter jeg selvsagt til andre argument. Å kalle meg russertroll er billig. Russland kan når som helst påstå at regjeringen i Ukraina ikke er legitim. Akkurat som de gjør med den legitime Zelenskyj regjeringen. Man kan ikke forsøke tilfredsstille fascist-stater. Det at Russland mener valg i Ukraina er en god ide bør være nok informasjon til å si det er en dårlig ide. Endret 7 timer siden av Espen Hugaas Andersen 7 6 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg <generisk_navn> Skrevet 7 timer siden Populært innlegg Del Skrevet 7 timer siden Zelensky viser hvem som bestemmer over Zelensky (kilde: VG.no): Helt logisk. At han skal komme og være nr. 2 inn i et besøk der hans lands fremtid allerede har vært oppe til diskusjon uten hans godkjente tilstedeværelse er nokså arrogant adferd av USA. Jeg forventer ikke bedre av Russland, og Saudi-Arabia som vertskap driter uansett tynt i alle andre enn seg selv. De ønsker bare å bygge legitimitet hos alle andre som en fredselskende nasjon. USA ser rett og slett ut til å marginalisere seg selv, og det blir gjerne også resultatet om EU kjenner sin besøkelsestid. Her er det enorme åpne flater å spille ball på nå. 8 1 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Espen Hugaas Andersen Skrevet 7 timer siden Populært innlegg Del Skrevet 7 timer siden (endret) Jeg leser det slik at Europeerne har snakket med Zelenskyj og informert om hva de er villige til å gjøre for å støtte Ukraina, og forsikret han om at han trenger ikke godta et ultimatum. Endret 7 timer siden av Espen Hugaas Andersen 11 1 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Simen1 Skrevet 7 timer siden Populært innlegg Del Skrevet 7 timer siden Homba skrev (1 time siden): Fire av ti ukrainere sier de ikke stoler på Zelensky. Det er naturlig etter tre år med krig og tilbakeslag hele veien. Har du kilde til den statistikken eller er det bare tull? Tre år med krig er uansett ikke Zelensky sin skyld. Det er Zelensky sin ære at de har klart å holde ut mot "verdens nest sterkeste militære" så lenge. Ukraina har slått tilbake og frigjort ca 40 000 kvadratkilometer av landet som var under russisk okkupasjon tidligere i krigen. 8 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå