Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]

Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
iMarius skrev (5 minutter siden):

Trump Tracker

For de som ikke har greid å følge med på alle endringer Trump har gjort siden han tok makten for 3 uker siden. Listen begynner å bli lang, og mange av endringene kommer til å endre USA dramatisk de neste årene.

Det er så bra.

Håpet er at vi klarer å velge inn politikere i Europa som kan kopiere strategien.

Dette vil gjøre oss i stand til å fokusere på kjerneoppgaven som er forsvar av landet.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
16 minutes ago, Homba said:

Nei det er feil dere. Trump har allerede sagt at det blir valg nå i 2025. 

Det er en av forutsetningene for at fredssamtalene skal finne sted. Følger dere ikke med?

Hvis Russland er villige til å gi Ukraina en fredsavtale de kan leve med så kan det bli valg i 2025. Men det er et helt åpent spørsmål om Russland er villig til å inngå reelle kompromisser som gir Ukraina tilbake mye av om ikke alle de okkuperte områdene og adekvate sikkerhetsgarantier (f.eks NATO medlemskap.)

• Liker 3
Lenke til kommentar

Høytstående representanter fra USA og Russland skal møtes i Saudi-Arabia neste uke for å forberede et toppmøte mellom Trump og Putin om Ukraina.

Det melder Bloomberg og siterer kilder med kjennskap til saken. AFP får bekreftet opplysningene av amerikanske embetsfolk.

Det jobbes fortsatt med detaljer om møtet og om hvem som skal delta, men ifølge kildene vil delegasjonene trolig omfatte nasjonale sikkerhetsrådgivere fra både USA og Russland. Det er ikke klart akkurat nå det skal finne sted.

– Målet er å få fastsatt en dato for toppmøtet før muslimenes hellige måned Ramadan starter i mars, sier kilden ifølge Bloomberg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Jarmo said:

Høytstående representanter fra USA og Russland skal møtes i Saudi-Arabia neste uke for å forberede et toppmøte mellom Trump og Putin om Ukraina.

Så Ukraina skal heller ikke delta i dette toppmøtet? Skal Trump og Putin sette seg ned å dele Ukraina seg imellom mon tro?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har folk her sett dokumentaren "From Russia With Lev"?

Skjønner om noen er skeptisk til fremstillingen der, men jeg tror på at Trump nylig har lært hvor mye Olje/gass Ukraina sitter på. Og at han ikke er spesielt begeistret for Zelensky, da han viste seg å ikke være korrupt etter Trump sitt ønske.

• Liker 3
Lenke til kommentar
13 hours ago, REALITET said:

Forstår meg virkelig ikke på dem som støtter denne fredsavtalen mellom USA og Russland uten at Ukraina er involvert?  Da må jeg spørre de som støtter denne erklæringen om de synes at Finland skal gi bort sine landområder til Russland? Eller under 2 verdenskrig om tyskland skal kreve sine landområder som de tok. Hva er forskjellen mellom den tid og nå tid?

Om jeg angriper naboens hus forsi jeg mener at det tilhører meg så er det liksom helt ok, kun for fredens skyld? Takk, da skal jeg henvise meg til dere. Regner med at dere støtter meg da.

Jeg synes først og fremst at det er feil å snakke om fredsavtale. USA og Russland er ikke i krig med hverandre.

Ukraina står fritt til å fortsette kampen, og USA kan avtale det de måtte ønske.

Men hvis USA svikter Ukraina, så er det noe å huske på og noe som trolig har dramatiske konsekvenser for Ukraina.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Homba skrev (16 timer siden):

Hvis en bjørn bryter seg inn i huset ditt, så er det bedre å åpne kjøleskapet og la den forsyne seg av resursene dine enn å la den gå løs på deg og familien din sant?

De lot bjørnen forsynet seg av kjøleskapet i 2014, men så kom den tilbake med intensjoner om å ta hele huset...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Homba skrev (11 timer siden):

Det er så bra.

Håpet er at vi klarer å velge inn politikere i Europa som kan kopiere strategien.

Dette vil gjøre oss i stand til å fokusere på kjerneoppgaven som er forsvar av landet.

Underlig med alle disse menneskene som ikke klarer å se for seg at man kan tillate 81 kjønn og samtidig fokusere på forsvar av landet. Dette er ingen motsetning.

• Hjerte 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...