Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]

Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Tåkefyrste skrev (Akkurat nå):

Men avisene elsker å sleike EU-herrene etter ryggen likevel.

Eksempler? 

Lederne i de venstrevridde avisene, som Dagsavisen og Klassekampen, er i mot EU. Den eneste avisen jeg vet er pro-EU på lederplass er Aftenposten, som jo er en gammel konservativ avis. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
TheKims skrev (1 minutt siden):

Gulrot mannen bryr seg ikke om noe annet enn seg selv og egen rikdom.

Det er vel ingen som ønsker at krigen skal fortsette. Det har jo litt med hvilke signaler man sender. Skal Ukraina bare gi opp områdene som er Russisk styrt? Da har jo Putin vunnet og kan fortsette med de Baltiske landene. Noen plass må man stoppe Putin og det er best for alle at det stopper med Ukraina

Ikke ta sorgene på forskudd. Nå skal det forhandles så kan vi diskutere utfallet senere. 

Putin kommer ikke til å angripe NATO. Slapp av. 

Lenke til kommentar
iblazeqt skrev (45 minutter siden):

USA-utsending: Europa kommer ikke til å være en del av fredssamtalene om Ukraina

Donald Trumps spesialutsending Keith Kellog sier at europeiske land vil bli konsultert, men ikke få ta del i, fredssamtalene om Ukraina.

vel, Europa kunne sjøl tatt initiativ til fredssamtaler mens Biden fortsatt var president.

men i stedet var det vel utbredt policy at krigen (freden) skulle avgjøres på slagmarken, eller at Russland gikk konkurs. (det som kom først)

nå er toget gått.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mr.M skrev (Akkurat nå):

vel, Europa kunne sjøl tatt initiativ til fredssamtaler mens Biden fortsatt var president.

men i stedet var det vel utbredt policy at krigen (freden) skulle avgjøres på slagmarken, eller at Russland gikk konkurs. (det som kom først)

nå er toget gått.

Dette. 

Ser at det er krisestemning blant europeiske ledere.

Amerikanerne er smarte når de ikke inviterer denne eliten inn i samtalene. De ønsker trossalt å holde dette gående. 

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
kapitan skrev (29 minutter siden):

Europa blir utestengt fra forhandlingene og det er bra. Europa har en klar oppfatning om at Ukraina skal bli som det var og det blir de ikke. Så jo færre som forhandler jo raskere å enklere blir det å komme frem til en løsning.

Nesten sikkert at Russland planlegger angrep på NATO alt neste år sier Zelynski men det er bare for å fyre opp europeiske stater. Blir for dumt. Tror Putin har lært at når han ble hengende fast i Ukraina som jo skulle være en lett match så er han sjanseløs mot NATO og vil ikke gå på den blemma å angripe.

Men det er slik at Putin må få noe for ellers fortsetter krigen. En leder som han tolererer ikke å tape ansikt og det vet Trump. Derfor kommer Ukraina til å måtte gi avkall på de okkuperte områdene. Hvilken sikkerhetsgaranti  Ukraina får blir det store spørsmålet?

Støtter absolutt ikke Russlands ulovlige invasjon men når ting først har komt så langt som det er i dag må en bare få en slutt og da må en inngå kompromiss. Ukraina lever fint videre om de må gi slipp på de østlige delene der det tross alt bor flest russere. De som ikke ønsker å bli der får nok tilbud om å bli med over til vest Ukraina skal dere se.

Du har en tankegang jeg ikke skjønner. Jeg bryter meg inn i ditt hus og rundstjeler deg, men må få noe som kompensasjon så jeg ikke gjør det igjen? 

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
21 minutes ago, Tåkefyrste said:

Likevel fikk han til en fredsavtale i midt-østen.

Lurer på hvem som er klovnen her jeg.

Hvordan gikk det med den fredsavtalen vil du si? Har det svært fred og fordagelighet der siden?

Og det er det som er skummelt nå. Trump har i praksis makt til å tvinge Ukraina til å godta en dårlig avtale (som du gikk forklart hva kan være for kort tid siden), Putin får seieren sin på hjemmebane og får kuttet sanksjoner. Da begynner oppbyggingen til neste runde faenskap mens alle verdens idioter hyller Trump som mannen som skapte fred.

Endret av Smule8o
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Homba said:

Det kan du mene så mye du vil. 

Nå er det Trump som styrer showet og han skal forhandle. 

Eeh. Putin styrer ja. Watch Trump bend over and try to sell it as a win.

Btw. Den trade agreements som Trump nå klager over mtp Canada. Hvem var det som inngikk den avtalen og kalte det verdens beste avtale?

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
torbjornen skrev (2 minutter siden):

Det er vel også noko av det einaste som dei har rett i.

Det er jo i bunn og grunn det de sier hele tiden. Kellogg idag, som sier klinkende klart ifra at skal Europa gjøre seg relevant så nytter det ikke å stå og sutre. Nå skal ikke jeg påstå at europeerne og oss ikke har noe å bidra med i de faktiske forhandlinger, men det europeiske ledere holder på med utad og i media er begredelig. Her er det så mye makt og økonomiske bindinger på spill, tusenvis av karrierer tuftet på juss og diplomati, sosialister og sosialdemokrater som er korrumpert av den voksende integrasjon med næringslivet, og så fuckings videre. Sverige og Tyskland er redd for en potensiell gjeldskrise mens amerikanerne bare øker gjeldstaket enda mer. Det er jo fordi amerikanerne driver business og vet at hvis de lykkes med å holde på sin dominerende rolle så har gjelda lite å si. Og igjen er vi tilbake til det som teller, militær makt. Jeg tror ikke amerikanerne får noe ut av Gaza, det blir bare bråk i Midtøsten. Samme med Grønland, det er for drøyt å gå løs på et land som Danmark som nyter på lik linje med Norge respekt for å være deler av de folkene som i det hele tatt ble USA. For sterke bånd. Tror jeg. Panama avhenger vel av hva resten av Latin Amerika synes, men kontroll over panamakanalen tror jeg kan bli en realitet. Jeg har også sett i flere år nå kommentarer opp og ned som advarer om de tingene som nå skjer, uten at verken Europa eller Demokratene i USA viser noen vilje til å innse det. Innsettingen av kamala harris, det vil si double down på "den gamle regelbaserte verden" gikk fryktelig galt. Hva blir det neste som skal skje fordi vi ikke "kan tro at det vil skje"? Jeg har ingen problemer med å tenke at Trump kommer til å forsøke seg på et eller annet statskupp om fire år

Saklig at han kommer til å gi seg med uforrettet sak! Da må i så fall amerikanerne vende ham ryggen. 

Nå måååå vi slutte å snakke om regler og signaler snart. 

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
TheKims skrev (1 minutt siden):

Du har en tankegang jeg ikke skjønner. Jeg bryter meg inn i ditt hus og rundstjeler deg, men må få noe som kompensasjon så jeg ikke gjør det igjen? 

Feiloppfatningen din ligger i verdenssynet ditt.

Vi har levd i en boble som er helt unik historisk sett.

USA har vært verdenspoliti og de har vært på vår side.

Nå går vi inn i en tid hvor dette ikke lenger er tilfelle, og vi må se til realismen innenfor statsvitenskapen.

Hvis en bjørn bryter seg inn i huset ditt, så er det bedre å åpne kjøleskapet og la den forsyne seg av resursene dine enn å la den gå løs på deg og familien din sant?

For å overleve i en slik verden må man bygge opp et forsvar som er så sterkt at selv de sterkeste makter ikke våger å angripe. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Tåkefyrste said:

Likevel fikk han til en fredsavtale i midt-østen.

Lurer på hvem som er klovnen her jeg.

Ja, med en lovnad om at Israel skulle få hive ut Palestinerne og bli kvitt de for godt. Gaza skal gjennoppstå som en riviera.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...