Orion666 Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden engavif skrev (18 minutter siden): Om en hund blir født i en stall, så er det ikke en hest. Hvordan er dette reøevant? 1 Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Kan vi ta denne diskusjonen en annen plass? 6 1 Lenke til kommentar
Mbappe09 Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden skaftetryne32 skrev (14 minutter siden): Akkurat han er norsk statsborger, han er kulturelt norsk, det er forskjellen, det er det eneste som egentlig betyr noe. Vel jeg beklager at du har møtt på sånne folk, men for meg handler nordmann mer om å oppføre seg som nordmann, hegseth kan være så etnisk norsk han vil, men for meg er det ingenting ved fyren som er norsk. Det får være din mening og det er greit. For meg er blant kriteriene for å være norsk at man faktisk besitter nordisk utseende og har nordisk blod. Jeg personlig er ikke i den kategorien. 3 Lenke til kommentar
Mbappe09 Skrevet 4 timer siden Del Skrevet 4 timer siden Litt skuffende av Marco Rubio 2 Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Ukraine’s military now totals 880,000 soldiers, facing 600,000 Russian troops, Zelensky says https://kyivindependent.com/ukraines-military-now-totals-880-000-soldiers-facing-600-000-russian-troops-zelensky-says/ Polish president insists Ukraine should be invited to join NATO now https://www.pravda.com.ua/eng/news/2025/01/15/7493735/ Ukraine Deepens NASAMS Missile Defense Ties With Norwegian Giant Kongsberg https://united24media.com/latest-news/ukraine-deepens-nasams-missile-defense-ties-with-norwegian-giant-kongsberg-5140 2 Lenke til kommentar
fivebigcities Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden On 1/14/2025 at 6:29 PM, VifteKopp said: Ukraina prøvde å være selvstendige. Og med den selvstendigheten søkte de mot Europa, mot vesten, mot liberalisme og demokrati, og vekk fra post-sovjetismen, fra korrupsjonen og Kreml-mafiaismen. Den slags selvstendighet kunne ikke Moskva godta. Og dermed invaderte de. Det er egentlig ingenting Vesten kunne gjort som ville endret Moskvas hovedmål: et ukrainsk lydrike. Så du tar feil. Moskva ville aldri at Ukraina skulle være selvstendige. Du tar feil. Av grunner som jeg har vært inne på tidligere, så mener Moskva at de måtte invadere Ukraina for å stoppe en videre utvidelse av NATO østover. 1 1 Lenke til kommentar
engavif Skrevet 3 timer siden Del Skrevet 3 timer siden Orion666 skrev (1 time siden): Hvordan er dette reøevant? Ingen ting som er relevant i det hele tatt den siste siden med diskusjon angående trådens tema. Lenke til kommentar
RookieNO Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden fivebigcities skrev (12 minutter siden): Du tar feil. Av grunner som jeg har vært inne på tidligere, så mener Moskva at de måtte invadere Ukraina for å stoppe en videre utvidelse av NATO østover. Av grunner som alle har vært inne på tidligere, så er det ikke NATO som utvider, det er land utenfor NATO som ønsker seg inn, som beskyttelse mot bølla i skolegården! 2 1 Lenke til kommentar
VifteKopp Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden fivebigcities skrev (12 minutter siden): Du tar feil. Av grunner som jeg har vært inne på tidligere, så mener Moskva at de måtte invadere Ukraina for å stoppe en videre utvidelse av NATO østover. For det første motstrider dette selvstendighetsargumentet ditt. Hvis et selvstendig Ukraina ønsket å bli med i NATO, og Russland da måtte invadere, så var det aldri snakk om reell selvstendighet. Dessuten er det veldig naivt å tro at Russland ville akseptert et Ukraina som ikke var med i NATO, men som til gjengjeld var fritt, liberalt, demokratisk, økonomisk blomstrende og feks. en del av EU. Et slikt Ukraina utgjør en like stor trussel mot Putin-regimet, som et NATO-Ukraina. 4 2 Lenke til kommentar
<generisk_navn> Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden VifteKopp skrev (8 minutter siden): Dessuten er det veldig naivt å tro at Russland ville akseptert et Ukraina som ikke var med i NATO, men som til gjengjeld var fritt, liberalt, demokratisk, økonomisk blomstrende og feks. en del av EU. Et slikt Ukraina utgjør en like stor trussel mot Putin-regimet, som et NATO-Ukraina. Dette! Lenke til kommentar
Casey Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Mbappe09 skrev (1 time siden): Litt skuffende av Marco Rubio På tide å ta av silkehanskene overfor konservative. De utgjør den største trusselen mot frihet og demokrati i vesten, med sine østligkulturelle verdier. De opptrer som rene landsforrædere. Hvis de er så misfornøyde med vestlig kultur, får de heller flytte østover. 2 Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden engavif skrev (1 time siden): Ingen ting som er relevant i det hele tatt den siste siden med diskusjon angående trådens tema. Hvorfor poster du tull da? 1 Lenke til kommentar
skaftetryne32 Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden fivebigcities skrev (1 time siden): Av grunner som jeg har vært inne på tidligere, så mener Moskva at de måtte invadere Ukraina for å stoppe en videre utvidelse av NATO østover. Men det hadde de aldri noen rett til, hva nå enn de føler i kremlin gir dem ingen rett, og det er om man faktisk tror på det eventyret. 2 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Sitat Etnisitet betegner felles særtrekk ved en gruppe mennesker som identifiserer gruppen som et folk. Fellestrekkene gir seg uttrykk i språk, kultur, musikk, verdier, kunst, praksis, litteratur, familieliv, religion, ritualer, mat, navneskikker, offentlig liv og materiell kultur. Osv. Sitat Den viktigste egenskapen ved etnisitet er at den ikke har noen direkte sammenheng med biologi og kan være flytende, fleksibel og endres. Mennesker kan endre eller forsterke sin etnisitet ved å lære om eller bli tatt opp og inn i en annen kultur. Amerikanske samfunn illustrerer dette: Den omfattes av grupper av mennesker fra hundrevis av forskjellige kulturer i verden som alle har tatt opp i seg noen sider ved amerikansk kultur og nå deltar i en felles etnisk identitet som amerikanere.[10] Denne egenskapen ved det amerikanske samfunn kalles for «smeltedigelen». https://no.m.wikipedia.org/wiki/Etnisitet Så jau. Etnisitet er kultur, og ikkje rase. 2 Lenke til kommentar
engavif Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Orion666 skrev (36 minutter siden): Hvorfor poster du tull da? Som resten av tråden var den siste siden, problemet ditt er? Var det noe i det hele tatt som var til tråden? Men du må ta det ut på meg. Greit nok det, han en fin kveld. Lenke til kommentar
Orion666 Skrevet 44 minutter siden Del Skrevet 44 minutter siden engavif skrev (29 minutter siden): Som resten av tråden var den siste siden, problemet ditt er? Var det noe i det hele tatt som var til tråden? Men du må ta det ut på meg. Greit nok det, han en fin kveld. Fordi du sammenligner mennesker med forskjellig hudfarge og/eller kulturbakgrunn som om de er like forskjellige som vidt forskjellige dyreraser. Selvsagt tar jeg det ut på deg. Det er der påpakningen hører hjemme. Skjerp deg! 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå