Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]

Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Norge får omtale i Ukrainsk media.

Ukrinform.net: The Norwegian government plans to reintroduce an obligation to build bomb shelters in new buildings, a practice abandoned in 1998.

Norsk kilde:

NRK: Skjerpar beredskapen: Vil bygge nye bomberom

Norge får nok en gang passet påskrevet som naive og på etterslep. Vi vet jo hvordan Finland er på en helt annen planet når det kommer til bomberom og langsiktig beredskap og avskrekking mot Russisk invasjon. Norge fremstår atter en gang som åpent lende.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (1 time siden):

Vi vet jo hvordan Finland er på en helt annen planet når det kommer til bomberom og langsiktig beredskap og avskrekking mot Russisk invasjon. Norge fremstår atter en gang som åpent lende.

Finland har gjort så jævla mye riktig med bomberom, bygger dem i fjell, og bruker dem daglig, det er smart som faen, samtidig så råtner våre bomberom.  

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
sjamanen skrev (22 timer siden):

Du utviser dessverre her nøyaktig en svært utbredt tankegang i Norge som for meg dessverre bidrar til korrupte politikere hvor ingenting blir noe bedre. Denne "lesser of two evils" tankegangen er noe jeg merker meg ved de aller fleste "vanlige" nordmenn jeg kjenner, det vil si velgermassen til Høyre/AP, middelklassen, som helst ikke ønsker å forholde seg til noe dypt her i livet og hvertfall ikke store politiske skifter som vi opplever nå. Nei, da er det tryggest å holde seg til de etablerte, de kjenner vi hvertfall, og de kan jo umulig være verre enn alternativet?

Nei, det er ikke "kjedelig" med selskaper som tjener altfor mye penger, det er et stort problem og systematisk undergraving av både demokrati og kapitalisme, vi snakker om her. Er det noe vi ikke trenger mer av i Norge så er det inkompetente Høyrepolitikere med vaffeljakke, silkeskjerf og August-vibes (for de som har lest Hamsun) !! 

Å vet vi hva synet ditt på kapitalisme, det norske demokratiet og norske politikere er.

Vi er spente på hvordan du argumenter for dette. (Å beskrive hvordan folk kler seg er ikke argumentasjon.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...