Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]

Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Over 6,000 Elite Russian Troops Confirmed Killed in Ukraine
https://united24media.com/latest-news/over-6000-elite-russian-troops-confirmed-killed-in-ukraine-5000

Med tanke på at russland bare har litt under 20000 av disse så er dette massivt.

Spoiler

The leaked U.S. intelligence documents provide alarming estimates about the casualties suffered by Russia's elite Spetsnaz units during the war in Ukraine. These special forces, typically reserved for high-stakes covert operations, were deployed in intense front-line combat, leading to devastating losses:

Attrition Rates: Certain Spetsnaz brigades, such as the 346th and 22nd, suffered attrition rates as high as 90-95%. These losses include both personnel and vital equipment, significantly impairing their operational effectiveness.

Personnel Casualties: While specific numbers for total casualties vary, the scale of the reported losses indicates thousands of Spetsnaz personnel killed, injured, or captured. This is a substantial portion of the pre-war Spetsnaz force, which was estimated at approximately 17,000-20,000 troops.

Operational Impacts: These casualties have led to the near-destruction of some brigades, requiring significant time and resources for recovery. Experts believe that rebuilding these units could take 5 to 10 years, considering the intensive training required for special forces.

Equipment Losses: In addition to personnel, tactical vehicles and other specialized equipment were decimated. For example, the 22nd Brigade returned from operations with less than half its vehicles operational.

The high casualty rates among Spetsnaz units illustrate the heavy toll the Ukraine conflict has taken on Russia’s most elite military formations, emphasizing the severe human and material costs of their front-line deployment.

https://www.washingtonpost.com/national-security/2023/04/14/leaked-documents-russian-spetsnaz/

• Liker 6
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (3 timer siden):

Apropos sjakk så burde uoffisielle vestlige kilder foreslå å bytte Svalbard mot Kolahalvøya. Skjer det hybride eller fullskala angrep mot Svalbard så vil et sånt forslag legge til rette for gjengjeldelse mot Kolahalvøya. Kola er større, men Svalbard har mer strategisk plassering, så det burde jo være et ganske likt bytte. Folk har ingen verdi for Putin så det har ingen hensikt å sammenligne folketall.

Tja...det er vel et nokså dårlig sjakktrekk av Russland å bytte vekk de eneste isfrie havnene Nordflåten har med en øygruppe som gir en forverret logistikk, eller...?

• Liker 1
Lenke til kommentar
majer skrev (På 28.12.2024 den 10.34):

Norge hjelper Russland. Vi tar inn en haug av folk som kunne slåss mot russerne. Vi stiller ikke krav til at også yngre, kvinner og de med medisinske skavanker skal kjempe. Vi melder oss dessuten ikke selv heller. Jeg tror folk flest egentlig ikke bryr seg om Ukraina. De er bare mot Russland. Det er dessverre et dårlig utgangspunkt for å hjelpe Ukraina.

Kan du ikke kutte ut trollingen?

Ja, jeg hater Russland. Jeg vil at Russland skal beseires og knuses. Men før Russland invaderte i 2022 så var jeg nøytral/positiv til Russland. Det er Russlands egen feil at jeg hater dem intenst nå og vil at de skal ødelegges totalt.

Cope.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...