Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]

Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dragavon skrev (På 13.12.2024 den 8:56 AM):
Mbappe09 skrev (På 13.12.2024 den 9:30 AM):

Hva i helvete skal man med gammel sovjetisk skrap? Send Ukraina 200 nye leopard 2 tanks samt abrahams og challenger. 

Slutt med denne sulteforingstrategien. 

Jeg er enig med @Kahuna om at Russland ikke skal få tak i disse. Men det er et bonuspoeng her også. Russland er "tomme" for stridsvogner nå, noe som også betyr at sovjet-æra stridsvogner på ukrainsk side er veldig mye bedre enn det russerne (ikke) har. T54 og T62 vil gjøre en kjempejobb mot kjøttbølger av utrente infanterister.

Endret av Simen1
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Et russisk fiskefartøy er tatt i arrest i Båtsfjord, en av tre norske havner som fortsatt tar i mot russiske fartøy. Fiskefartøyet er tatt i arrest for å ha stukket av fra regninger på 1,26 millioner kroner i 2022. Fartøyet bortvises nå av hensyn til rikets sikkerhet (sikkerhetsloven). Hvis jeg forstår loven (som er sitert i artikkelen) rett så skal bortvisningen trumfe arresten.

Dessverre bare plussartikkel: https://www.nordlys.no/russisk-fiskefartoy-bortvist-fra-batsfjord/s/5-81-2157758

Gi beskjed om dere finner omtale uten betalingsmur (NRK hadde ingenting).

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Ruskepus skrev (19 minutter siden):

Er det verifisert at Assad er i Moskva?

Eller er det noe i ryktene?

Jeg har ikke sett noen verifikasjon. Kun offisielle russiske påstander. Han og familien skal ha fått innvilget asyl i russland etter direkte ordre fra Putin, men om han, Bashar Al-Assad, befinner seg i Moskva eller russland er foreløpig bare uverifiserte påstander. Personlig gjetter jeg på at Assad og familien har flyttet inn i en av Putins dachaer i påvente av en mer permanent bolig.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (15 timer siden):

Et russisk fiskefartøy er tatt i arrest i Båtsfjord, en av tre norske havner som fortsatt tar i mot russiske fartøy. Fiskefartøyet er tatt i arrest for å ha stukket av fra regninger på 1,26 millioner kroner i 2022. Fartøyet bortvises nå av hensyn til rikets sikkerhet (sikkerhetsloven). Hvis jeg forstår loven (som er sitert i artikkelen) rett så skal bortvisningen trumfe arresten.

Dessverre bare plussartikkel: https://www.nordlys.no/russisk-fiskefartoy-bortvist-fra-batsfjord/s/5-81-2157758

Gi beskjed om dere finner omtale uten betalingsmur (NRK hadde ingenting).

https://www.nettavisen.no/nyheter/russisk-fiskefartoy-bortvist-fra-batsfjord-sikkerhetsloven-brukt/s/5-95-2189559

• Liker 6
Lenke til kommentar
qualbeen skrev (På 2.12.2024 den 11:53 AM):

Ja, nei, altså, vi er nok mange som ser det svært plausiblet at en gjennomsnittlig russer ikke har et torn i siden til ukrainere. Det er ikke så mange år siden de var et felles folk.

De var aldri et felles folk. Se f.eks. Holodomor.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar

Assad har vel verdier i en del leiligheter i Moskva. Om det er der han er nå er litt usikkert. 

Da jeg var i Russland nå nylig, sa dem på russisk tv at han var i Moskva. Men som sagt var ikke noen bilder, så er det jo også russiske nyheter. Men så er jo spørsmålet har dem noe å tjene på å lyve om det?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...