Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]

Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Fustasjeopphengsforkobling skrev (15 minutter siden):

Det er ingen parter som er interessert i krig og eskalering. Forhåpentligvis, men noen her er tydeligvis det. Jeg tipper en fredsløsning blir at Putin beholder østlige områder. Alle fredsløsninger blir til gjennom dialog og forhandling. Det er hva som må søkes. 

Hvor varig tror du en sånn fred blir? Hvordan tenker du å forsikre mot at Putin tar en sånn overgivelse som en invitasjon til neste land grab når Russland har hvilt ut og rustet videre opp? Det er lov å være glad i fred men analysen må gå litt lenger enn hva du kan forvente av et svar fra en missekonkurranse.

Endret av bo1e
  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fustasjeopphengsforkobling skrev (1 time siden):

Det er ingen parter som er interessert i krig og eskalering. Forhåpentligvis, men noen her er tydeligvis det. Jeg tipper en fredsløsning blir at Putin beholder østlige områder. Alle fredsløsninger blir til gjennom dialog og forhandling. Det er hva som må søkes. 

Skal vi ikkje tilby Putin Troms og Finnmark i same slengen når vi fyrst er i gang?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (2 timer siden):

Det gjør såklart du. Alle her sitter med full oversikt. Nei, vi vet nok rimelig lite hele gjengen som sitter her og tror man har full oversikt. 

Nei. Jeg tror på det å ha et godt forsvar, og mener det skal brukes svært forsiktig og kun ved nødvendighet. Alt av fredsløsninger skal søkes kontinuerlig hele tiden for å løse konflikten, inkludert under krig.

Jepp, og så kan det være lurt å sørge for at våre venner også har et godt forsvar, slik som Ukraina. Eller mener du at ingen land skal støtte andre land, for da kan det bli storkrig. Nei, da er det bedre å sitte på hver sin haug og se at naboen blir invadert og fortelle seg selv at det ikke skjer med meg.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (3 timer siden):

Bullshit. Det er stikk motsatt. Sterke gode ledere er istand til slikt. Det er slik krigshissing som må stanse. 

Gå hent de verdiløse rublene dine, den type propaganda biter ikke selv idiotene på. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
bo1e skrev (2 timer siden):

Hvor varig tror du en sånn fred blir? Hvordan tenker du å forsikre mot at Putin tar en sånn overgivelse som en invitasjon til neste land grab når Russland har hvilt ut og rustet videre opp? Det er lov å være glad i fred men analysen må gå litt lenger enn hva du kan forvente av et svar fra en missekonkurranse.

Det er slikt som er helt noldus å svare på. Forsikring? Det finnes ikke garantier for ting. Man må likevel forsøke å leve og lage løsninger. Å spekulere i at hvis-om-atte-sånn-om-atte verstefallssituasjoner kan alle gjøre, og det er akkurat det som fører til at motparten ruster opp, så da må vi ruste opp, så da må vi ruste enda mer opp ad-infinitum. Man må selvsagt gjøre seg istand til å forsvare seg, men man må samtidig søke de-eskalering og fredsløsninger. Å nekte det fører selvsagt bare til ytterligere opptrapping med atomvåpen i spill til slutt.

Lenke til kommentar

Det er SÅ viktig at Rødt havner langt under sperregrensa, og får så lite som mulig påvirkning på daglig politikk. Gudskjelov så gjør Amrit Kaur og Moxness en god jobb med å holde folket oppmerksom på hvor skakkjørt medlemmene av dette partiet fremstår. Fustasjeopphenget ytrer mange av de samme meningene som Rødt forfekter...

• Liker 4
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (8 minutter siden):

Vil du hisse til krig når/hvis russerne invaderer? Husk at det blir fred hvis du ikke protesterer.

Jeg vil åpenbart at det snakkes kontinuerlig med motparten for å få klarthet i uenigheter, hvorfor, hvordan ting kan løses, og komme til enighet på en eller annen måte. Jeg har ingen tro på at den ene siden kun består av demoner og den andre kun av engler, slik bøtteballetten her tror.

Lenke til kommentar
DukeNukem3d skrev (11 minutter siden):

Hvis du er i tvil om hvilken side som forsøkte å hindre krig/"spesialoperasjon" så anbefaler jeg dokumentaren som ble sendt på NRK. "Da Macron ringte Putin".

https://tv.nrk.no/program/KOID23000422

Tror du det er den fulle objektive historien som fortelles fra begge sider der? Det tviler jeg sterkt på. Få en gjeng uavhengige og fredssøkende til å intervjue begge sider, så kan man vurdere hvem som sa hva, hvor, når, hvorfor etc

Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (17 minutter siden):

Tror du det er den fulle objektive historien som fortelles fra begge sider der? Det tviler jeg sterkt på. Få en gjeng uavhengige og fredssøkende til å intervjue begge sider, så kan man vurdere hvem som sa hva, hvor, når, hvorfor etc

ja, jeg tror ikke den dokumentaren er misvisende på noen som helst måte. Men svarene dine virker automatiske, så jeg prater vel med en bot fra St.Petersburg her.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...