Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]

Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

TheKims skrev (14 timer siden):

I vesten er det utenkelig. Hadde jeg blitt sendt i krig mot Sverige eller Finland, så hadde jeg rømt landet. Jeg kunne aldri ha skutt en like sinnede bare basert på hvor en er fra.

Ein skal ikkje så langt tilbake. Sist folk vart sendt i krigen var i 1814.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kuppforsøket Forsøket på å innføre militær unntakstilstand i Sør-Korea slår tilbake på presidenten:

Sitat

Opposisjonen krever at Yoon går av

Kritikken hagler mot Sør-Koreas president etter det mislykkede forsøket på å innføre unntakstilstand. Opposisjonen vil stille ham for riksrett.

https://www.nrk.no/norge/opposisjonen-i-sor-korea-krever-at-presidenten-gar-av-1.17153992

Lenke til kommentar
1 hour ago, sedsberg said:

Jøss... trodde standardprosedyre ved kuppforsøk var å velge kuppmannen til president. :dontgetit:

Det er ikke ordentlig kupp før den vanlige nyhetsoppleseren på fjernsynet er byttet ut med en fyr i uniform som påstår at dette ikke er et kupp.

• Liker 6
Lenke til kommentar
TAC-2 skrev (2 timer siden):

Hvis Europa ikke hadde lagt ned nesten alt av forsvar og forsvarsindustri hadde Russland holdt seg innenfor grensene sine. Nå er vi svake og svake land/regioner blir angrepet. Du kan gjerne tro at å ligge stille og be om nåde fungerer ovenfor morderiske bøller men selv har jeg ingen tro på den strategien.

Naive politikere og generasjonen til Merkel burde vært jaktet og fått livstidsfengsel for å ha satt Europas sikkerhet i fare. Vi har også ett par av de i vår regjering samt Erna Solberg og hennes kabinett som gjorde akkurat det samme. 

Jeg nekter å dø for disse politikerne dersom russerne kommer når de ikke har gjort en dritt for vår sikkerhet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
TAC-2 skrev (2 timer siden):

Hvis Europa ikke hadde lagt ned nesten alt av forsvar og forsvarsindustri hadde Russland holdt seg innenfor grensene sine. Nå er vi svake og svake land/regioner blir angrepet. Du kan gjerne tro at å ligge stille og be om nåde fungerer ovenfor morderiske bøller men selv har jeg ingen tro på den strategien.

Spekulasjoner, krigshissing og demonisering har jeg NULL! tro på.

Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (5 minutter siden):

Spekulasjoner, krigshissing og demonisering har jeg NULL! tro på.

Russerne forstår kun et språk; drepe enhver av de invaderende styrkene med moralødeleggende våpen. Dialog, fred og alt annet piss er og blir å anse som en svakhet. Denne tankegangen er grunnen til at Europa sliter. 

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Dragavon skrev (2 timer siden):

Du forstår verkeleg ingen ting av kordan ting fungerer.

Trur du verkeleg at svaret på russland sin aggresjon mot naboland generelt og Ukraina spesielt er å ikkje ha våpen til å forsvare seg med og eit sterkt forsvar?

Eg tolkar posten din slik at du trur at om vi ikkje hadde sterkt forsvar så ville putin la andre land i fred. Er det slik du tenker?

Det gjør såklart du. Alle her sitter med full oversikt. Nei, vi vet nok rimelig lite hele gjengen som sitter her og tror man har full oversikt. 

Nei. Jeg tror på det å ha et godt forsvar, og mener det skal brukes svært forsiktig og kun ved nødvendighet. Alt av fredsløsninger skal søkes kontinuerlig hele tiden for å løse konflikten, inkludert under krig.

Lenke til kommentar
Mbappe09 skrev (1 minutt siden):

Russerne forstår kun et språk; drepe enhver av de invaderende styrkene med moralødeleggende våpen. Dialog, fred og alt annet piss er og blir å anse som en svakhet. Denne tankegangen er grunnen til at Europa sliter. 

Bullshit. Det er stikk motsatt. Sterke gode ledere er istand til slikt. Det er slik krigshissing som må stanse. 

Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (4 minutter siden):

Alt av fredsløsninger skal søkes kontinuerlig hele tiden for å løse konflikten, inkludert under krig.

Men du forstår at putin ikkje er interresert i noen fred uten at han har vunnet krigen sin? Fred er fint det, men i dag er vi igjen i en situasjon der vi ikkje får fred uten å kjempe for det.

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Sitat

Shock: Russian-backed Bulgarians target Patriot SAMs in Germany
Earlier this year, UK authorities arrested six Bulgarians on charges of espionage for Russia. Just last week, two of them—Orlin Rusev and Biser Djambazov—pleaded guilty in court, marking a turning point in what has been dubbed the “Spy Cell” case.

The details of their covert activities, unveiled in the Central Criminal Court of London, paint a disturbing picture of a sophisticated espionage network operating across Europe.

https://bulgarianmilitary.com/2024/12/04/shock-russian-backed-bulgarians-target-patriot-sams-in-germany/

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 4
Lenke til kommentar
Fustasjeopphengsforkobling skrev (3 timer siden):

Bullshit. Det er stikk motsatt. Sterke gode ledere er istand til slikt. Det er slik krigshissing som må stanse. 

Ukraina jobber hardt med å stoppe krigshisseren. Er tross alt ikke lett å ha fred når ett invaderende land vil ha krig.

Eller hvem tenker du er krigshisser her?

De som aktivt invaderer og forsøker å utrydde ett annet land samt kan stoppe krigen på timen, eller de som støtter ett lands rett til å eksistere, ett land som blir utryddet om de legger ned våpen?

Endret av aklla
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 5
Lenke til kommentar
Dragavon skrev (1 minutt siden):

Men du forstår at putin ikkje er interresert i noen fred uten at han har vunnet krigen sin? Fred er fint det, men i dag er vi igjen i en situasjon der vi ikkje får fred uten å kjempe for det.

Det er ingen parter som er interessert i krig og eskalering. Forhåpentligvis, men noen her er tydeligvis det. Jeg tipper en fredsløsning blir at Putin beholder østlige områder. Alle fredsløsninger blir til gjennom dialog og forhandling. Det er hva som må søkes. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...