superrhino Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Snikpellik skrev (2 minutter siden): Hadde USA sittet på informasjon om atomangrep liker jeg å tro at reaksjonen ville vært større enn å stenge ambassaden. Jeg tror det handler enten om at de venter et veldig stort angrep mot Kyiv, og/eller et angrep som er ment å ramme ambassaden eller bygg i nærheten. Det er jo omtrent ukentlige missilangrep så det er noe oppsiktsvekkende at det er første gang siden 24. februar 2022 at en slik melding blir gitt. 2 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden Også eg tykkjer at dette er merkeleg. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 2 timer siden Del Skrevet 2 timer siden torbjornen skrev (På 19.11.2024 den 12:25 AM): Krigen handlar også om kven som har mest kjøt å hive på bålet. Den som har mest kjøt kan vinne dersom motparten ikkje har nok ammunisjon til å ta ut alt kjøtet. Tja, utstyr og ammo regner jeg for å være materiell (metall etc, i motsetning til kjøtt). Poenget er at hvis en av partene går tom for materiell så vil kjøtt-tapene gå til himmels. Uten tanks, infanterivogner, artilleri og luftstøtte så er infanteristene temmelig nakne i terrenget og vil bli tatt ut temmelig fort uten nevneverdige kjøtt-tap på den andre siden. Ting tyder på at Ukraina har mer stabil tilgang på våpen og ammo enn det russland har. Russland er i ferd med å gå tom for vesentlige ting som tanks, artilleri og luftvern. Kjøttangrepene blir mer nakne og lette å ta ut. Casualties-raten mellom RU og UR vil fortsette å øke til det blir åpenbart for russland at det ikke hjelper dem å sende flere soldater. Da er det bare et spørsmål om tid, fatalisme og ignoranse før de blir nødt til å gi opp selv om de har flere menn. 2 Lenke til kommentar
toreae Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden paatur skrev (1 time siden): toreae skrev (9 timer siden): Mener du er behandligstiden på byggesøknaden som er avgjørende om man kan tjene penger på å lage hårfønere, kupevarmer, vaffeljern og brødristere? Nei, men jeg har jobbet innen både medisin produksjon og produksjonen av gass og strøm fasiliteter her i Norge og har hvert med og state opp flere linjer Og fra søknaden er inne til produksjon er oppe og går optimalt så snakker vi rundt 7år.. Nye fabrikker og maskiner har en lang innkjørings prosess før ting virker optimalt, spesielt innen vanskelig produksjon. Pluss opplæring av mannskap Så og flytte produksjon av varer tilbake til Europa og Norge er ikke gjort over nattA 1. Det var vel snakk om å hente produksjon av varer tilbake til Europa. Europa importerer vel ikke gass og strøm fra Kina. Medesin har jeg ingen anelse om. 2. Først klager du på behandligstid. Så forteller du om total tid. Så behandligstiden kunne vært en time? Lang behandligstid forlenger vel ikke innkjøringstid? 3. Om behandligstiden var 0 hadde vi da klart å konkurere på pris på varer fra Kina? Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden toreae skrev (7 minutter siden): 1. Det var vel snakk om å hente produksjon av varer tilbake til Europa. Europa importerer vel ikke gass og strøm fra Kina. Medesin har jeg ingen anelse om. 2. Først klager du på behandligstid. Så forteller du om total tid. Så behandligstiden kunne vært en time? Lang behandligstid forlenger vel ikke innkjøringstid? 3. Om behandligstiden var 0 hadde vi da klart å konkurere på pris på varer fra Kina? Ta denne diskusjonen ein annan stad? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Det @Dragavon sier. Vi setter en strek over denne diskusjonen nå, tilbake til tema folkens. 3 Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden På tide! Sitat Russian-captained Chinese ship seized by Danish Navy for cable attack On November 19, the Chinese vessel Yi Peng 3, captained by a Russian officer, was intercepted and boarded by the Danish Navy vessel Y311 Søløven after it was linked to the destruction of two critical undersea telecom cables in the Baltic Sea, Visegrad 24 reports on X. https://bulgarianmilitary.com/2024/11/20/russian-captained-chinese-ship-danish-navy-cable-attack/ 2 1 Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden Russia Intercepted Only 2 of 8 ATACMS Missiles Fired by Ukraine in Bryansk, Reuters Reports https://united24media.com/latest-news/russia-intercepted-only-2-of-8-atacms-missiles-fired-by-ukraine-in-bryansk-reuters-reports-3854 2 3 Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 1 time siden Del Skrevet 1 time siden The Pentagon is preparing a new defense aid package for Ukraine worth at least $275 million. The package is set to include HIMARS artillery rocket systems and Javelin anti-tank munitions. https://united24media.com/latest-news/new-us-aid-package-for-ukraine-to-include-himars-and-javelins-3859 2 4 Lenke til kommentar
Samms Skrevet 53 minutter siden Del Skrevet 53 minutter siden 1 hour ago, Snikpellik said: Hadde USA sittet på informasjon om atomangrep liker jeg å tro at reaksjonen ville vært større enn å stenge ambassaden. Jeg tror det handler enten om at de venter et veldig stort angrep mot Kyiv, og/eller et angrep som er ment å ramme ambassaden eller bygg i nærheten. Tja, fort gjort å bomme på eit militært mål og treffe ein ambasade. Det veit USA allt om.😉 Spørsmålet er om Russland har satt motor på glidebombene, tilsvarande det Boing/SAAB har gjort på glsdb. Designa for flysepp er Kiev då kanskje innafor rekkevidde. Lenke til kommentar
oddeh Skrevet 16 minutter siden Del Skrevet 16 minutter siden Flaut. Jeg tror hovedårsaken til at de "små grønne menn" inntok Krim i 2014 var nettopp at de ville beholde Sevastopol ettersom Ukraina ikke ville forlenge låneavtalen. Ting gikk ikke akkurat som forventet... 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå