Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]

Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor er vesten så feige og handlingslammet? Dette sier jeg ikke som en støttemelding for Putin, men det virker for meg at han og Kremlin vil mest i forhold til vesten. Bruke sine egne folk som kanonfødder og nå bruker lutfattige nordkoreanske soldater for å oppnå målene sine. Mens vesten gir bare akkurat nok for at Ukraina klare seg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Godt spørsmål. Men min teori er at dette er 14D sjakk. Putin ødelegger landet sitt ved å sende villige terrorister til Ukraina for å dø. Han tror han kan vinne hvert øyeblikk. 

Og som et urverk klarer USA og europeiske land å skrape sammen enda noe mer penger, eller de fant noen gamle våpen i et forlatt lager. Så da må Putin sende enda en bølge. Kanskje det går denne gangen.

Han har nå brukt så mye penger på dette prosjektet at han kan ikke trekke seg. Som med å fikse opp den gamle mopeden min. Nå må jeg fortsette. Men jeg skulle aldri begynt.

Dette er antakelig mer skånsomt mtp. menneskeliv, sammenliknet med en stor offensiv som jager russerne hjem. Og så vil de prøve igjen om noen få år.

Endret av Mannen med ljåen
Typo
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (1 minutt siden):

Godt spørsmål. Men min teori er at dette er 14D sjakk. Putin ødelegger landet sitt ved å sende villige terrorister til Ukraina for å dø. Han tror han kan vinne hvert øyeblikk. 

Og som et urverk klarer USA og europeiske land å skape sammen enda noe mer penger, eller de fant noen gamle våpen i et forlatt lager. Så da må Putin sende enda en bølge. Kanskje det går denne gangen.

Han har nå brukt så mye penger på dette prosjektet at han kan ikke trekke seg. Som med å fikse opp den gamle mopeden min. Nå må jeg fortsette. Men jeg skulle aldri begynt.

Dette er antakelig mer skånsomt mtp. menneskeliv, sammenliknet med en stor offensiv som jager russerne hjem. Og så vil de prøve igjen om noen få år.

Er ikke Russland på vei til å vinne Øst-Ukranina? Pøser de med må tusenvis av nye nordkoreanske soldater i tillegg, så klarer de nok både å ta tilbake Kursk og hele Donbass....

Lenke til kommentar
ForTheImperium skrev (1 time siden):

Hvorfor er vesten så feige og handlingslammet? Dette sier jeg ikke som en støttemelding for Putin, men det virker for meg at han og Kremlin vil mest i forhold til vesten. Bruke sine egne folk som kanonfødder og nå bruker lutfattige nordkoreanske soldater for å oppnå målene sine. Mens vesten gir bare akkurat nok for at Ukraina klare seg. 

Det er jo helt opplagt! Politikerne her hjemme har jo utviklet seg til bli en kleptokratisk klubb med svingdør mellom stortinget og pr byråer. I den eliten der er det kun prestisje, makt og status som gjelder. Og det samme gjelder nok i hele Europa. Du skal ikke bli overrasket om denne klubben er villige til å ignorere elefanten i rommet, så lenge de kan kose seg på middager med kongen, helt til andre verdenskrig står bokstavelig talt på trappa vår. Dette er jo 1930 årene på nytt, eller en hvilkensomhelst lignende periode tidligere i historien hvor gode tider har skapt korrupte, late og dekadente eliter som til syvende og sist går utover sivilbefolkningen på verst mulig måte. 

Det eneste som kan gjøres er å IKKE stemme på ett eneste av de etablerte partiene. 

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
4 hours ago, ForTheImperium said:

Feige og handlingslammet? Sier du at du ønsker en tredje verdenskrig?

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (14 minutter siden):

Feige og handlingslammet? Sier du at du ønsker en tredje verdenskrig?

Er du villig til å ofre frihet og demokrati til putler for å unngå krig?
Kva seier du den dagen den russiske hæren angriper Norge? Skal vi stå i mot då? Eller skal vi overgi oss uten motstand fordi putler og medvedev truer med atomvåpen?

Endret av Dragavon
  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Dragavon skrev (34 minutter siden):

Er du villig til å ofre frihet og demokrati til putler for å unngå krig?
Kva seier du den dagen den russiske hæren angriper Norge? Skal vi stå i mot då? Eller skal vi overgi oss uten motstand fordi putler og medvedev truer med atomvåpen?

Det var da svært mange spørsmål og lite svar om Sutler og Hutler. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...