Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For dem som ønsker en påminnelse om maktkampen i Kreml etter stalins død, kan jeg anbefale filmen The Death Of Stalin 2017 1080p Som faktisk ligger i sin helhet på Youtube. Linker ikke i tilfelle det er opphavsrettbrudd, søk etter den uthevede teksten på Youtube om du er interessert. En komedie jeg anbefaler sterkt.

Denne oppsummeringen av en filmkritiker med historisk interesse kan kaste lys på historisk nøyaktighet, jeg vet de tok noen kunstneriske friheter.

Kan godt hende at putins plutselige død eller liknende utløser en liknende maktkamp, der de som overtar vil konkurrere i å være den største reformatoren slik Beria og Krustsjov gjorde. Og det kan godt være noen som har vært med på grusomhetene direkte under putin helt frem til det siste, som plutselig snur 180 grader og blir "demokrat". Jeg tror ikke de som nå soner lange fengselsstraffer for politisk opposisjon vil måtte sone hele straffen. Beria slapp ut mange mennesker som han selv hadde fått arrestert.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (23 timer siden):

Jeg skjønner at Kreml vil utføre slike uformelle meningsmålinger i norske fora med jevne mellomrom for å "logge stemningen". Det er jo ikke første gang du spør om dette her i tråden. Jeg kan garantere deg at den resterende pasifismen (som i stor grad har forsvunnet de siste 2,5 årene) vil fordufte øyeblikkelig hvis russland hadde invadert Norge. Dessuten er selvsagt premisset ditt om at NATO ikke vil bistå Norge hvis vi blir invadert, så totalt virkelighetsfjern ønskedrømming fra Kreml at det er meningsløst å svare på et sånt spørsmål.

Jeg jobber ikke for Kremlin lol! Det var bare et hypotetisk spørsmål på bakgrunn av hvor slækk og passiv det norske samfunnet har blitt til sammenligning med hardbarket ukrainere eller øst-europeiske generelt sett. 

Lenke til kommentar
51 minutes ago, oddeh said:

New strikes on Russian depots destroyed at least 2,000 tons of ammunition
https://mil.in.ua/en/news/new-strikes-on-russian-depots-destroyed-at-least-2-000-tons-of-ammunition/

 

Jeg lurte på hvorfor estimatene varierte så mye men tittelen på denne artikkelen er misvisende:

Quote

According to the General Staff, at the time of the strike, another train was on the territory of the ammunition depot, delivering at least 2,000 tons of ammunition, including from North Korea.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...