Mbappe09 Skrevet 17. september Rapporter Del Skrevet 17. september https://x.com/DrewPavlou/status/1835827398518145286 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 17. september Rapporter Del Skrevet 17. september (endret) Cervinus skrev (1 time siden): Klarer Ukraina å holde motivasjonen og linjene fremover så tipper jeg det snur i november 2024. Til våren 2025 tipper jeg russerne vil måtte begynne å flykte, da mangel på forsyninger, panser og artilleri vil gjøre det umulig å holde linjene. Russisk taktikk er å kompensere alle typer mangler med mer kjøtt. Det er derfor de nå mobiliserer 180k (var det vedtatt eller bare foreslått?) og øker signeringsbonusen. Uerfarne soldater sendes fremst for å myke opp veien for de mer erfarne soldatene som kommer bak. Derfor tror jeg russiske tap av utstyr vil minke mens personelltapene øker videre til et snitt på rundt 1500 per døgn rundt nyttår. Endret 17. september av Simen1 4 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Markiii Skrevet 17. september Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 17. september Slettet-uJ6eQnSp skrev (20 timer siden): Jeg har fulgt denne tråden, samt den gamle over lengre tid. Jeg skjønner at det for noen fremstår suspekt at jeg poster i fra en helt ny bruker, uten noen tidligere innlegg. Jeg er nok er egentlig typen som bare leser, og aldri skriver noe, men føler for å komme med noen betraktninger. Denne tråden har etter min mening utviklet seg til mer og mer et ekkokammer. Alle som kommer med noen synspunkter, eller betraktninger fra andre, som ikke passer narrative får stempelet «pro-russisk» eller at man poster propaganda. Ironisk nok blir det linket til uhorvelig mengde videoer etc som rett og slett kun er ukrainsk-propaganda. Misforstå meg rett. Jeg ønsker ikke at Russland skal vinne denne krigen, men jeg prøver å se med helt nøytrale øyne på det som skjer. Uansett hvor mye jeg ønsker at Ukraina skal vinner krigen, så hjelper det ingenting på den faktiske situasjonen. Denne krigen avgjøres på forhandlingsbordet, og den må avgjøres så fort som mulig for Ukraina sin del. Russland har absolutt den sterkeste hånden for øyeblikket. Jeg frykter, og er ganske overbevist om at Russland på sikt kommer til å ta Odessa om denne krigen får fortsette. De russiske tapstallene er stygge, problemet er bare at de ukrainske tallene nesten er helt der oppe de og. Du ble medlem for under et døgn siden, og det første (og eneste) du gjør er å komme hit og fortelle oss hvor sterk Russland er og hvor dumme vi er som ikke skjønner det? Wow. 10 4 1 Lenke til kommentar
JK22 Skrevet 17. september Rapporter Del Skrevet 17. september Vi kan tydelig ikke stole på amerikanerne. Biden rotet det til som alltid. 6 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uJ6eQnSp Skrevet 17. september Rapporter Del Skrevet 17. september Markiii skrev (37 minutter siden): Du ble medlem for under et døgn siden, og det første (og eneste) du gjør er å komme hit og fortelle oss hvor sterk Russland er og hvor dumme vi er som ikke skjønner det? Wow. Som jeg skrev så har jeg lest over lengre tid. Modererte meg også ved et senere innlegg, og innrømmer at uttalelsene mine var noe bombastiske. Var aldri meningen å få det til å virke som at jeg synes folk er idioter, men ja, jeg mener Russland er sterkere. Lenke til kommentar
Mbappe09 Skrevet 17. september Rapporter Del Skrevet 17. september Ikke bare amerikanerne, men også tyskerne. Øst-Europa + Nord må danne en intern allianse slik at fascistene i øst ikke prøver seg på noe tull. Gang på gang er Tyskland på feil side av historien. 2 1 Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 17. september Rapporter Del Skrevet 17. september 1 hour ago, Slettet-uJ6eQnSp said: men ja, jeg mener Russland er sterkere. Hvor store mener du Russland måtte ha vært for å kunne tatt Kyiv? Og hvor lang tid ville det tatt? 2 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 17. september Rapporter Del Skrevet 17. september (endret) JK22 skrev (2 timer siden): Vi kan tydelig ikke stole på amerikanerne. Biden rotet det til som alltid. Det ser ut til at skilnaden mellom Trump og Biden er at Trump vil at Ukraina skal kapitulere, medan Biden vil kjempe til siste ukrainar. Begge er fyrst og fremst opptekne av økonomi og at forholdet til Russland skal normaliserast. Eg håpar at Ukraina kan få meir drahjelp etter at valet er over og Kamala (forhåpentlegvis) tek plass i det ovale kontoret. Men eg har blitt skuffa så mange gonger at eg er skeptisk. Endret 17. september av torbjornen 3 Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 17. september Rapporter Del Skrevet 17. september (endret) Jeg vil også på sikt normalisere forholdet til Russland, slik vi gjorde med Tyskland etter krigen. En forutsetning var, og er, at diktatoren kastes og landet skjerper seg. Vi kan ikke normalisere forholdet til Putins fascistiske diktatur, mens han invaderer Polen, Latvia, Litauen.......... Jeg håper NATO og USA har en bedre plan, der Russland svekkes så kraftig over tid at de ikke kan finne på noe slikt igjen. 1200 falne til dagen kan ikke være bra for Putin. Jeg vet ikke hva tilsvarende tall er i Ukraina, det er hemmelig. Kanskje det er langt lavere enn estimatene våre. I så fall kan de holde å lenge, og slippe å bli plaget av Russland igjen. Eller kanskje bare vestlige politikere lider av beslutningsvegring. Jeg vet ikke. Endret 17. september av Mannen med ljåen Autocorrect blander konsekvent Russland og Tyskland. 2 Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 17. september Rapporter Del Skrevet 17. september (endret) Dette er eg heilt einig i. Men dei må vise over tid at dei er til å stole på, og forholdet må normaliserast gradvis. (Vest-)Tyskland var okkupert etter krigen, slik at ein kunne få på plass eit heilt anna regime. Russland kan ikkje okkuperast på same måten. Endret 17. september av torbjornen 2 Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 18. september Rapporter Del Skrevet 18. september Selv på dager med mindre trefninger forblir russiske tapstall høye. 5 3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uJ6eQnSp Skrevet 18. september Rapporter Del Skrevet 18. september Marzo skrev (7 timer siden): Hvor store mener du Russland måtte ha vært for å kunne tatt Kyiv? Og hvor lang tid ville det tatt? Jeg tror ikke Russland klarer å ta Kyiv. Jeg tror de på sikt tar Odessa om de får male på videre sånn som nå. Lenke til kommentar
Populært innlegg Dragavon Skrevet 18. september Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 18. september Slettet-uJ6eQnSp skrev (10 minutter siden): Jeg tror ikke Russland klarer å ta Kyiv. Jeg tror de på sikt tar Odessa om de får male på videre sånn som nå. Odessa? Har du sett på kartet? 8 2 1 Lenke til kommentar
TAC-2 Skrevet 18. september Rapporter Del Skrevet 18. september Jeg har ikke vært enig med republikanerne i USA med så mye de siste årene men jeg kan være enig med dem som etterlyste en plan for hvordan man skulle få en ende på konflikten. Slik som dette går er det vel Polen, med sin enorme forsvarssatsing, som har forstått situasjonen best. Jeg undrer hva statsministrene i Norge, Sverige, Finland og andre land i Russlands nærområde sier i sine møter, følger de blindt USA? De to største bidragsyterne til Ukraina ser dessverre ut til å være de som er i mest villrede. 1 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uJ6eQnSp Skrevet 18. september Rapporter Del Skrevet 18. september Dragavon skrev (1 time siden): Odessa? Har du sett på kartet? Kan bekrefte at jeg har sett på kartet. Lenke til kommentar
Dragavon Skrevet 18. september Rapporter Del Skrevet 18. september Slettet-uJ6eQnSp skrev (2 minutter siden): Kan bekrefte at jeg har sett på kartet. Kor langt er det frå Donetsk der russland angriper til Odessa? 6 Lenke til kommentar
Marzo Skrevet 18. september Rapporter Del Skrevet 18. september (endret) 2 hours ago, Slettet-uJ6eQnSp said: Jeg tror ikke Russland klarer å ta Kyiv. Jeg tror de på sikt tar Odessa om de får male på videre sånn som nå. Hadde Russland klart det hvis de var 3 ganger sterkere? Endret 18. september av Marzo Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uJ6eQnSp Skrevet 18. september Rapporter Del Skrevet 18. september Dragavon skrev (1 time siden): Kor langt er det frå Donetsk der russland angriper til Odessa? Har ikke kontroll på eksakt hvor langt det er. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uJ6eQnSp Skrevet 18. september Rapporter Del Skrevet 18. september Marzo skrev (59 minutter siden): Hadde Russland klart det hvis de var 3 ganger sterkere? Har ikke tenkt eller tatt stilling til det. Ser heller ikke noe poeng i å gjøre det. All den tid de ikke er det. Lenke til kommentar
Populært innlegg Jarmo Skrevet 18. september Populært innlegg Rapporter Del Skrevet 18. september 3 1 8 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå