Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Markiii said:


Takk for korrigering. Når du nevner det så jeg også en video av ham på samme sted og hendelse, og da var det rundansiktet / fillers-Putin / svelgetenveps-Putin som er den mer vanlige representanten man kunne se.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 minute ago, Jalla21 said:

Det har lenge gått rykter om at 1 til 2 SU-57 ble truffet ved Akhtubinsk luftbasen langt fra fronten(nesten 600km) tidliger i sommer, og nå med nye satelittbilder ser det faktisk ut til å stemme. Dette svir nok godt for den lille diktator i Kreml.

https://www.twz.com/air/su-57-felon-targeted-in-ukraine-strike-seen-in-new-higher-resolution-satellite-images
 


De hadde vel 14 av disse i utgangspunktet :)

Russland har bygd rundt 1-2 i året. Til sammenligning ble den tusende F-35 bygget i USA våres.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (23 timer siden):

If Gazprom were to cease transit, it would not only lose revenue from gas sales but also face substantial legal claims from its European customers for failure to deliver. The firm is contractually obliged to provide gas to Slovakia and Austria for its European off-takers, and failure to do so could result in massive claims for damages.

Jeg skjønner ikke dette. Russland er jo motstander av dagens internasjonale lov og orden (det lille som eventuelt finnes av det). Hvorfor bryr de seg om at de kan få erstatningskrav mot seg? De kan jo bare ignorere det, kan de ikke?

Men på den annen side, Slovakia og Østerrike er jo i varierende grad pro-russiske, så Russland ønsker vel å ikke gjøre vennene sine sinte. Da er det vel heller forholdet sitt til sine bitch-stater i Europa som bekymrer, og ikke eventuelle internasjonale lover?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
42 minutes ago, Markiii said:

Jeg skjønner ikke dette. Russland er jo motstander av dagens internasjonale lov og orden (det lille som eventuelt finnes av det). Hvorfor bryr de seg om at de kan få erstatningskrav mot seg? De kan jo bare ignorere det, kan de ikke?


Det er veldig ironisk, mtp. at kanskje ingen har tjent mer på det internasjonale systemet enn nettopp USA, Kina og Russland.

Slik jeg forstår det er noe av det Gazprom risikerer å få mot seg også et skattekrav fra russiske myndigheter, og det slipper de nok ikke unna.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Markiii said:

Det er imponerende, for som regel så er små partier på venstresiden og "grønne" partier i andre vestlige land kjøpt og betalt av Russland, men MDG har tilsynelatende klart å unngå å bli påvirket på samme måte. Kudos, i så fall.

Og krig er jo veldig dårlig nytt for klima, og naturligvis miljøet generelt. Når MDG da klarer å legge ansvaret for krigen på riktig sted, så lover det godt for deres dømmekraft.

Bra. Veldig bra.


De grønne partiene i Europa nå virker mer folkelige enn de som var før og som var mer politisk radikale, eller tom. noe som lignet ludditter, antinatalister, og andre sære ting. MDG har i hvert fall bena plantet på jorden i utenrikspolitikken, og som er noe til at de lener lengre mot sentrum.
 

29 minutes ago, Markiii said:

Dette er helt sykt! Biden er gal. Hele administrasjonen hans er fullstendig hjernedød. Grunnen til at Ukraina ikke får forsvare seg fullt ut er at USA er redde for at dette skal spolere for normalisering av forholdet til Russland!


What in the actual fuck? Jeg lurer på om det er Biden eller Sullivan? Sullivan virker litt som Grima som hvisket i øret til Kong Theoden i LOTR.

 

images.jpg

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...