Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Simen1 skrev (11 minutter siden):

Det er nok også et element av trolling fra Putins side mot Ukrainerne. Det er ikke bare et paradoks men også en grov fornærmelse å kalle ukrainerne for nazister. Denne propagandaen stikker nok litt hos etterkommere av noen som mistet noen nære og kjære i kampen mot nazistene.

Jeg har selv kjent litt på arvede familietraumer fra krigens dager. Hvis noen hadde vært så frekke å kalle meg nazist så ville det traumet forsterket fornærmelsen.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Azov_Brigade

Så er det også en sannhet at azov brigaden har nynasistiske røtter som selvsagt Putin har utnyttet til det fulle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Drogin skrev (19 minutter siden):

Det går rykter om ranger tropper som har entret Belgorod, og Ukrainsk styrkeansamling på grensen. Vi får se om det er bare rykter, eller om en ny oblast invaderes

Det *må* jo bare være kødd, eventuelt en psyop med begrenset antall deltagere. :p

Militært sett gir det mening å gå mot Belgorod, først da kan ukraina begynne å rulle opp de russiske linjene bakfra. Det er bare det at jeg er veldig skeptisk til at Ukraina har de nødvendige styrkene for å gjøre sånt. Det er 100km i luftlinje fra ukrainskholdte områder i Kursk til Belgorod by så jeg ser ikke at de kan gi noen umiddelbar støtte for operasjoner mot Belgorod..

Kult hvis det stemmer da. Litt mer kaos er akkurat det russerne trenger. :D 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Drogin skrev (19 minutter siden):

Det går rykter om ranger tropper som har entret Belgorod, og Ukrainsk styrkeansamling på grensen. Vi får se om det er bare rykter, eller om en ny oblast invaderes

  Jau jau

Drogin skrev (På 20.8.2024 den 10:18 AM):

Som vanlig er det ikke oppgitt en eneste kilde,

:)

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

 

 

Spoiler

Ukraine's Advances in Kursk Oblast:

  • Ukrainian forces have made significant progress in Kursk Oblast, capturing the villages of Durka and Kinoa. The Ukrainian army's next objective appears to be the encirclement of Russian troops in Kornivka by cutting off key supply routes.
  • The offensive is compared to the Kherson campaign of 2022, with Ukraine successfully disrupting Russian logistics by destroying bridges and preventing the construction of pontoon bridges.

Russian Response and Challenges:

  • Russian forces are struggling to maintain supplies, with reports of at least 3,000 Russian soldiers trapped. Ukrainian drones and HIMARS are effectively targeting Russian engineering equipment.
  • The Russian command, particularly General Lapin, is criticized for underestimating the Ukrainian threat, leading to weakened defenses in Kursk.

Use of Aviation:

  • Unlike previous offensives, Ukraine is heavily utilizing its aviation, including MiG-29s and Su-27s, to target Russian positions. The effectiveness of this air campaign is enhanced by the relative weakness of Russian air defenses in the region.

Russian Leadership's Inaction:

  • The video highlights Russian President Vladimir Putin's limited response to the Ukrainian offensive, noting his focus on non-military matters like hospital visits and meetings with Kadyrov, while Russian territory is under attack.

Strategic Implications:

  • The situation underscores the weakening Russian military position and raises questions about the effectiveness of their leadership. The summary concludes by discussing the broader implications of Ukraine's successes, suggesting that Western allies should fully support Ukraine's military efforts without fear of Russian escalation.

This summary captures the key points from the video, providing a detailed overview of the Ukrainian offensive in Kursk, the Russian military's struggles, and the broader strategic context

 

  • Liker 6
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar

Kilde (Denys telegram)

  https://t.me/pilotblog/15108

 

Kursk - Martynovka axis

➡️The AFU took control of Martynovka and pushed further east.

➡️It established itself in the southern part of Russkaya Konopelka.

➡️Attacks towards Pushkarnoe are already happening from two sides.

IMG_20240822_045046_954.thumb.jpg.c408cd9ef15177b70b2336b840e2c204.jpg

 

 

Russian servicemen taken captive by AFU units

 

 

Another video of the moment of the UAV attack on the Kalachevsky district of the Volgograd region

 

  • Preliminary, after the attack, the military airfield "Marinovka" in the village of Oktyabrsky is on fire, local residents report.

 

Another video of the moment of the UAV attack on the Kalachevsky district of the Volgograd region

Preliminary, after the attack, the military airfield "Marinovka" in the village of Oktyabrsky is on fire, local residents report.

 

Edit 05:34

IMG_20240822_053238_125.thumb.jpg.b6c533155229035a25cdf4d935a21f90.jpg

Endret av SVD
  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Kjell Iver skrev (7 timer siden):

Drogin: Som vanlig er det ikke oppgitt en eneste kilde

 

 Drogin: Det går rykter om ranger tropper som har entret Belgorod, og Ukrainsk styrkeansamling på grensen. Vi får se om det er bare rykter, eller om en ny oblast invaderes

 Jau jau

:)

Jeg ser at du siterte meg. Det er en vesentlig forskjell mellom å videreformidle ubekreftede rykter og å presentere påstander som fakta uten kildehenvisninger. Jeg gjorde det klart at det var rykter, og forventer at vi holder diskusjonen på et saklig nivå.

Ellers setter jeg lite pris på den frekke jau jau`en din

Endret av Drogin
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...