Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

12 minutes ago, bojangles said:

 

Jeg kjenner ikke Røde Kors godt nok til å vite hvor mange stillinger de har med god lønn feks i Norge, men jeg vet at de betalte millionlønn til Anne Bergh, 1.3 mill iirc. Norsk folkehjelp ga vel Raymond Johansen 1,4 mill iirc. 

Hvor stor og kostbar toppledelsen i slike organisasjoner vet jeg ikke, men de har kanskje et styre med betalte verv? Så har de kanskje mellomledere og eller regionsledere som er lønnede stillinger mens resten jobber gratis eller tilnærmet gratis? 

Men å kalle det pyramidespill eller sammenlikne det med pyramidespill faller vel egentlig på egen urimelighet? All den tid disse frivillige bidrar med verdifull innsats når vi som samfunn trenger det mest. 

Jeg er usikker på om en annen modell ville ført til at de hadde klart å levere mer innsats for mindre penger? 

Det sagt kjenner jeg til et konkret tilfelle det jeg vet personen bevist har søkt seg til denne type stillinger for å kunne være en del å melkingen av bidstandspenger, og donasjoner til veldedige. Ikke fordi personen ønsket å bidra til en bedre verden. Og personen har hatt nesten hele sitt arbeidsliv i disse, uten annet ønske enn høy lønn for lav innsats. De mest kyniske menneskene når stort sett alltid sine mål, selv om de sjeldent legger ned stor innsats for lønnen de får. 

Jeg vet med sikkerhet om minst en stilling helt ned på avdelingsledernivå som ble betalt med omkring 600.000,- i Røde Kors. I det tilfelle ble atpåtil der også arbeidsmiljøloven brutt med at vedkommende ikke fikk overtidsbetalt til tross for at vedkommende ikke hadde full mulighet til delegering av arbeidsoppgaver. Dette gjelder atpåtil en lokasjon hvor det lokale Røde Kors driver komersiellt med frivillige/"frivillige" som ikke omfattes av arbeidsmiljøloven på linje med alle andre verken når det gjelder lønn eller arbeidstidsbegrensninger, som igjen, i alle fall tidvis fører til et STORT antall sykemeldte som en direkte konsekvens av arbeidsbelastningen!

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
16 minutes ago, Gjest MKII said:

I det tilfelle ble atpåtil der også arbeidsmiljøloven brutt med at vedkommende ikke fikk overtidsbetalt til tross for at vedkommende ikke hadde full mulighet til delegering av arbeidsoppgaver.

Det er vel normen for lederstillinger om jeg ikke tar feil? At det ikke betales for overtid? Det sagt så er vel ikke egentlig 600 000 allverden for en lederstilling. Så da kan det jo se ut til at Raue Krossen sparer inn litt på lønnskostnader på lavere nivå?

Som sagt, jeg kjenner ikke disse organisasjonene godt nok til å til å ha veldig sterke meninger om driften. Det er jo den frivillige innsatsen som gjør at vi som samfunn har blitt avhengige av dem. Så de er nok kommet for å bli, uansett hvordan de skjøtter sitt ansvar. 

Endret av bojangles
Lenke til kommentar
Quote

Ukraina bekrefter: Har brukt amerikanske raketter inne i Russland

 

Militæret i Ukraina bekrefter at de har brukt amerikanskproduserte raketter til å ødelegge broer i det russiske fylket Kursk.

Det er snakk om rakettsystemet Himars, som er brukt i angrep mot flytebroer.

En ukrainsk militær avdeling for spesialoperasjoner opplyste dette på meldingstjenesten Telegram onsdag.

Dette er første gang Ukraina bekrefter bruk av vestlige våpen i den pågående offensiven i Kursk. Myndighetene i USA har så langt ikke kommentert saken. (NTB)

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Quote

Flyplassen i Murmansk er åpen igjen

 

Russiske myndigheter har opphevet restriksjoner som onsdag ble innført i luftrommet over Murmansk.

Det opplyser luftfartsmyndigheten Rosavjatsja. Flyplassene i Murmansk og byen Apatity er nå åpne igjen, etter å ha vært stengt en kort stund.

Restriksjoner i luftrommet innføres ofte i Russland når det er mistanke om ukrainske droneangrep. Murmansk ligger 20 mil fra grensa til Norge, og i Murmansk fylke ligger flere viktige militæranlegg.

Guvernøren i fylket bekrefter at Murmansk onsdag var utsatt for en dronetrussel. Ytterligere detaljer er ikke kjent. (NTB)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...