Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
5 hours ago, bojangles said:

Kan se ut som det løste seg:

 

Ett eller annet må han jo finne på for å forklare hvorfor han ikke kan hjelpe Putin med å slå tilbake den ukrainske invasjonen. Nyttig med "misforståelser" som gjør at han må flytte styrkene sine frem og tilbake.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Kanlu skrev (7 minutter siden):

Handler ingenting om at informasjonen hans er ubehagelig - men alt om at det sjelden blir presentert kilder og/eller hvorvidt det er transkribert eller oversatt fra engelsk. Det h*n poster er stort sett informativt og jeg er ikke uenig i det han presenterer, men for meg så virker det som en person som har god kontroll og oversikt og kun velger å poste det som fremmer ens eget syn - ikke at noe av det vedkommende poster er feil - det bare er ofte 1. uten kilder 2. pro-russisk narrativ hver eneste gang. Det er ingen tvil om at per dags dato så fins det både gode og dårlige nyheter på begge sider og når man da konstant representererer den ene siden og ikke oppgir kilder syns jeg det er kjpt, spesielt fordi personen virker å ha god peiling - så hvorfor ikke oppgi kilder og si hvor det kommer fra?

Jeg synes vi skal holde oss for gode fra å bruke ord som "pro-russisk" om det som skal være en nøktern og informativ debatt. Hva er det du ønsker med å bringe sånne ord og uttrykk inn i debatten?

Selv tar jeg analyser her inne for det det er, analyser fra individer. Jeg lagrer dem i bakhodet, smører meg med tålmodighet og lar informasjonen modne over tid.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
overhodet skrev (6 minutter siden):

LOL chatgpt gjør kun det du ber om.

JK22 er ingen prorussisk agent. Han/hun er bare en person med stor interesse for krig. Meget dyktig sådan.

Promoten var å analysere om teksten var pro-ukraina eller pro-russisk, og om det kan være skjult agenda. Vis gjerne til en feil ved det chatgpt skrev. Som sagt jeg kan ikke si 100% sikkert noe om motivasjonen til skribenten. Men innholdet er åpenbart ikke så pro Ukraina som man oppfatter det ved overflaten.

Endret av Drogin
  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Sitat

Zelenskyj: – Målet er å opprette en buffersone Ukrainas president, Volodomyr Zelenskyj sier målet med Kursk-offensiven er å opprette en buffersone.

Det skriver nyhetsbyrået AP.

 

Det er første gang presidenten uttrykker med klare ord hva som er målet med Ukrainas streiftog i det russiske fylket Kursk, skriver NTB.

 

Tidligere har Zelenskyj sagt at militæroperasjonen har som mål å beskytte befolkningen i Sumy, på ukrainsk side av grensa, fra vedvarende russiske angrep.

 

Tusenvis av ukrainske soldater tok seg inn i Kursk for snart to uker siden.

https://www.nrk.no/nyheter/zelenskyj_-_-malet-er-a-opprette-en-buffersone-1.17007461

Flott at Ukraina gir Russerne smaken på egen medisin.

At Putin trodde at en imaginær rød linje ville bli respektert sier litt om hvor virkelighetsfjern han faktisk er.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

chatgpt sammendrag:

Spoiler

Ukrainske styrker har gjort betydelige fremskritt i Kursk-regionen, der de har tatt kontroll over flere viktige landsbyer, inkludert Alla, og utvidet sitt territorium. De bruker disse erobringene til å etablere logistiske knutepunkter for å forberede seg på videre offensiver. Russiske styrker sliter med å svare effektivt og er avhengige av luftangrep og glidebomber for å bremse det ukrainske fremskrittet. Ukrainske sabotasjegrupper forstyrrer russiske forsyningslinjer, og det forventes at Ukraina vil fortsette å presse fremover, noe som kan tvinge russiske styrker til strategisk tilbaketrekning i regionen.

Ukrainske styrker har også startet en ny offensiv mot Kursk Oblast, hvor de har tatt kontroll over landsbyen Atba og beveger seg mot elven i området. Russiske styrker har møtt betydelige utfordringer, inkludert skader på viktige broer, som har hindret deres evne til å levere forsyninger og tunge våpen til frontlinjen. Dette har ført til økt bekymring blant russiske militære bloggere og kan føre til ytterligere ukrainske fremskritt i regionen.

Samtidig har russiske styrker begynt å trekke ut noen av sine enheter fra Kherson-regionen for å forsterke deres posisjoner i Kursk, mens ukrainske styrker forbereder seg på mulige nye offensiver i andre områder, inkludert Zaporizjzja kjernekraftverk. Det er spekulasjoner om at den ukrainske operasjonen i Kursk kan være en del av en større strategi med flere mål enn bare å skape en buffersone mellom Ukraina og Russland

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg setter stor pris på JK22 sine bidrag i denne tråden.
Vi trenger et balansert bilde der vi forstår også når russerne gjør fremskritt. 
Det er nok spam av dårlige youtube videoer med chatgpt sammendrag som det er.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...