Populært innlegg Brother Ursus Skrevet 18. august Populært innlegg Del Skrevet 18. august Russiske gutter løper altså mot ukrainske styrker for å redde livene sine mens de blir skutt på av tsjetsjenere... Jeg forstår ikke at det russiske folk ikke våkner. 4 8 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 18. august Del Skrevet 18. august https://meduza.io/en/feature/2024/08/16/toy-soldiers Toy soldiers Fresh out of high school, Russian teens are joining the army and heading to the front lines in Ukraine. Many are dying on their first mission. Og hvor mange blir drept av sine egne, mon tro? 4 5 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 18. august Del Skrevet 18. august https://www.pravda.com.ua/eng/news/2024/08/17/7470812/ Ukraine's Foreign Ministry says reports of Germany stopping aid to Ukraine are manipulations Heorhii Tykhyi, the spokesperson for Ukraine's Foreign Ministry, has stated that claims that the German government is halting military aid to Ukraine are incorrect and manipulative. Details: Tykhyi added that Germany is currently drawing up its budget, a process which is being closely monitored by Ukraine. He said the budget is expected to be approved in November, and the extent of Germany’s support for Ukraine in the coming year will not be known until then. 4 3 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 18. august Del Skrevet 18. august https://www.thetimes.com/world/russia-ukraine-war/article/us-blocks-ukraine-from-firing-british-missiles-into-russia-9wq6td2pw US blocks Ukraine from firing British missiles into Russia UK government source says request sent to Washington more than a month ago to allow the Storm Shadow missile to be fired into Russia still awaits a reply. 9 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 18. august Del Skrevet 18. august https://meduza.io/en/feature/2024/08/12/they-re-treating-us-like-we-re-idiots ‘They’re treating us like we’re idiots’ Families are searching for Russian conscripts who disappeared during the Ukrainian incursion. The Defense Ministry insists they were never there. 4 5 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 18. august Del Skrevet 18. august (endret) Endret 18. august av Brother Ursus 8 Lenke til kommentar
Brother Ursus Skrevet 18. august Del Skrevet 18. august Igor Girkin, som sitter i et russisk fengsel, men ofte har hatt mer rett om krigen enn antagelig noen annen russer - advarer om at offensiven mot Kursk er en distraksjon, og at en større offensiv kan komme mot f.eks Krim-halvøya. 6 Lenke til kommentar
bojangles Skrevet 18. august Del Skrevet 18. august (endret) Spoiler Ukrainske styrker har konsolidert kontrollen over Suja i Kursk-regionen og bruker den som en logistisk hub for videre operasjoner. Byen har intakt infrastruktur, som muliggjør opprettelse av forsyningsdepoter, feltlasaretter og baser for tropper. Ukraina har også åpnet nye angrepsvektorer langs grensene og utført koordinerte angrep mot russiske stillinger, særlig rundt Glushkovo. Sterk russisk motstand i enkelte områder har ført til en omdirigering av ukrainske angrep til steder med svakere russisk forsvar. Endret 18. august av bojangles 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg Brother Ursus Skrevet 18. august Populært innlegg Del Skrevet 18. august Noen ganger virker det nærmest som om Biden, Scholz og flere andre ønsker å kjempe til siste ukrainer. Jeg håper det ikke kommer frem ting i fremtiden som skader forholdet mellom Vesten og Ukraina. 10 2 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg bojangles Skrevet 18. august Populært innlegg Del Skrevet 18. august Quote Putin lovet det ikke skulle skje – nå kommer fronten til de vernepliktige Vladimir Putin lovet tidlig at vernepliktige ikke skulle delta i kamphandlinger. Men etter at ukrainske styrkers rykket frem dypt inn i russisk territorium, forteller familier nå at deres kjære kjemper ved frontlinjen I russiske Telegram-kanaler og andre sosiale medier har meldinger de siste dagene avdekket hvor uforberedt Moskva var på denne typen angrep. Det har blitt rapportert at dårlig trente vernepliktige har blitt satt til å forsvare grensen mot Ukraina, skriver CNN. – Da grensen ble angrepet klokken 03.00 av stridsvogner, var det bare vernepliktige som forsvarte seg, deler en kvinne på Telegram som sier hun er mor til en vernepliktig soldat i Kursk. – De så ikke en eneste soldat, ikke en eneste profesjonell soldat – de så ingen i det hele tatt. Min sønn ringte senere og sa: «Mamma, vi er i sjokk», sier kvinnen. Betent tema Utplasseringen av vernepliktige er et betent tema i Russland, delvis på grunn av Putins gjentatte løfter om at de ikke ville bli sendt i kamp. Mødre og koner til soldater har tradisjonelt vært en innflytelsesrik stemme i Russland, og mange uttrykker nå sin vrede over at deres kjære er sendt til frontlinjen uten tilstrekkelig trening eller utstyr. I motsetning til profesjonelle soldater får vernepliktige bare begrenset opplæring før de sendes til sine poster. Russisk lov forbyr deres utplassering i utlandet, og de skal ikke delta i kamphandlinger. I stedet har Russland ofte stasjonert vernepliktige langs sine lange grenser, uten å forvente at de noen gang skulle bli angrepet. Dette endret seg brått da Ukraina trengte dypt inn i russisk territorium forrige uke. Plutselig befant de vernepliktige seg på frontlinjen, fullstendig uforberedt på å forsvare seg. https://www.abcnyheter.no/nyheter/verden/2024/08/17/196022815/putin-lovet-det-ikke-skulle-skje-na-kommer-fronten-til-de-vernepliktige 4 5 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg bojangles Skrevet 18. august Populært innlegg Del Skrevet 18. august 10 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg Thor. Skrevet 18. august Populært innlegg Del Skrevet 18. august 3 4 8 Lenke til kommentar
Populært innlegg Sjørøver Skrevet 18. august Populært innlegg Del Skrevet 18. august Brother Ursus skrev (2 timer siden): Russiske gutter løper altså mot ukrainske styrker for å redde livene sine mens de blir skutt på av tsjetsjenere... Jeg forstår ikke at det russiske folk ikke våkner. Har noen tidligere kollegaer som er russiske(eller de er egentlig ukrainske, men bor på Krim og anser seg som russiske), og de vil garantert vei og vende på det. Var kjæreste med ei fra Moskva for ganske lenge siden også. Det er helt ekstremt hvor indoktrinerte de er. Jeg tror ikke det russiske folk vil innse galskapen før mange, mange år etterpå. Om de i det hele tatt gjør det. De får servert et helt annet verdensbilde på skolen. Historien de blir lært er også annerledes. 5 6 Lenke til kommentar
ambientos Skrevet 18. august Del Skrevet 18. august Sjørøver skrev (52 minutter siden): Har noen tidligere kollegaer som er russiske(eller de er egentlig ukrainske, men bor på Krim og anser seg som russiske), og de vil garantert vei og vende på det. Var kjæreste med ei fra Moskva for ganske lenge siden også. Det er helt ekstremt hvor indoktrinerte de er. Jeg tror ikke det russiske folk vil innse galskapen før mange, mange år etterpå. Om de i det hele tatt gjør det. De får servert et helt annet verdensbilde på skolen. Historien de blir lært er også annerledes. Broren til en venninne er fra Krim. Hun støtter Ukraina han støtter Russland. Begge bor i Norge. Helt umulig å diskutere med han, alt jeg sier er bare propaganda. 3 5 1 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 18. august Del Skrevet 18. august (endret) OMyren skrev (22 timer siden): Jeg gir blanke fff hva du mener. Så lenge dette er en demokratisk tråd så skriver jeg det jeg vil. Er det helt på jordet det som blir skrevet, så stoler jeg på at moderator fjerner innlegget. Ja, og jeg skriver det jeg vil, som er at Nord Stream-greiene bare er irrelevant vås. Det har ingen relevans for noe som helst. Selv ikke om det faktisk viser seg nå at den ene ettersøkte her kan ha reist til Russland, og det er flere ting nå som peker mot Russland. Men gjesp. Gammelt nytt. Irrelevant. Endret 18. august av Markiii 1 1 Lenke til kommentar
Sjørøver Skrevet 18. august Del Skrevet 18. august ambientos skrev (2 timer siden): Broren til en venninne er fra Krim. Hun støtter Ukraina han støtter Russland. Begge bor i Norge. Helt umulig å diskutere med han, alt jeg sier er bare propaganda. Det der er så merkelig. Snakket med en av de som støttet Russland. Putin er verdens beste og ufeilbarlig. Skulle virkelig. Ønske jeg hadde slik tillitt til norske politikere. 2 Lenke til kommentar
Entern Skrevet 18. august Del Skrevet 18. august Sjørøver skrev (5 minutter siden): Det der er så merkelig. Snakket med en av de som støttet Russland. Putin er verdens beste og ufeilbarlig. Skulle virkelig. Ønske jeg hadde slik tillitt til norske politikere. Norske politikere er ikke så gode til systematisk hjernevask. Russere hjernevaskes av staten fra tidlig barndom av. 7 1 Lenke til kommentar
Markiii Skrevet 18. august Del Skrevet 18. august ambientos skrev (2 timer siden): Broren til en venninne er fra Krim. Hun støtter Ukraina han støtter Russland. Begge bor i Norge. Helt umulig å diskutere med han, alt jeg sier er bare propaganda. Og terroristen som holder med terrorstaten Russland får bevege seg fritt rundt? 1 1 Lenke til kommentar
Populært innlegg bojangles Skrevet 18. august Populært innlegg Del Skrevet 18. august (endret) Quote Ukraina sier de har sprengt nok en bro i Kursk-regionen Det melder nyhetsbyrået AFP. – Minus en bro til. Luftforsvaret fortsetter å frata fienden logistiske evner med presise luftangrep, sier luftforsvarssjef Mykola Oleshchuk, som også har publisert en video av angrepet. Endret 18. august av bojangles 10 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå