Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Russerne er (fremdeles) 13km unna Pokrovsk. De vil antagelig måttet kjempe ganske hardt for å ta den, særlig pga. byens geografi og størrelse.

Tapet av Pokrovsk ville smerte og gjøre det veldig mye enklere for Russland i Donetsk. Men det å sette inn manøvreringsstyrkene som befinner seg i Kursk her ville altså være lite fruktbart. Ukraina trenger fler stående forsvarsstyrker til å holde territorier både i Ukraina og nå også i Russland.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 6
Lenke til kommentar

 

In this discussion, Dr. Mark Galeotti, an expert on Russia, provides insights into the psychological and political dynamics surrounding Vladimir Putin amid the ongoing conflict with Ukraine. Galeotti suggests that Putin is deeply uncomfortable with the current situation, particularly after a recent Ukrainian incursion into Russia. Instead of addressing the crisis directly, Putin is distancing himself, leaving others to manage the fallout. This behavior indicates his growing discomfort and possible disconnection from the realities of the conflict.

Within Putin's inner circle, there is increasing doubt about his leadership, especially among officials responsible for running the country. While there is no immediate threat of a coup, there is a growing recognition that the war was a mistake and is being poorly managed. However, these officials are reluctant to act against Putin due to the ongoing war and their own patriotic sentiments.

Public dissatisfaction is also rising, as seen through social media analysis, which indicates declining support for Putin and a growing perception that the country is heading in the wrong direction. Although this dissatisfaction is not likely to lead to immediate political upheaval, it could have significant implications in the future, particularly if Russia faces another crisis, such as an economic downturn.

Galeotti concludes that while Putin's position remains secure for now, the accumulation of dissatisfaction and the erosion of his authority could eventually lead to significant changes in Russian leadership.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Noe slikt har jeg aldri sett før:

Edit:

Er dette ekte? Fra et spill? Pokker meg vanskelig å si. Noen med peiling her?

Edit 2:

Ser hode til piloten bevege seg helt på slutten, men det kan også være VR.

Edit 3:

Beklager dobbelpost. Skjønner ikke hvordan det skjedde...

Endret av Enceladus
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (13 timer siden):

Jeg mistenker at @JK22 kunne skrevet nøyaktig det samme.

Poenget var ikke å stille deg til veggs men å få i gang litt metadiskusjon om årsaker til forskjellig oppfattelse av samme situasjon. Så må gjerne JK22 svare på samme spørsmål. Litt selvransakelse på begge sider er nok bare sunt. Det er menneskelig å bli litt mer ivrig enn det kanskje er grunnlag for.

Det er bra for tråden å få inn litt realiteter også selv om jeg ser flere ymter frempå til heksejakt av JK22 også hver gang det ikke er utelukkende positivt det som skrives. Det går helt greit så lenge det er positiv posting fra han, men med en gang det er et snev av negativitet så kommer postene om manglende kilder og det blir kallet doomsposting :)

Jeg synst analysene til JK22 er utdypende og interessant lesing, men jeg får nesten litt AI-vibber av de til tider. Er det bare meg? 

  • Liker 6
  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
13 minutes ago, Enceladus said:

Noe slikt har jeg aldri sett før:

Edit:

Er dette ekte? Fra et spill? Pokker meg vanskelig å si. Noen med peiling her?

Edit 2:

Ser hode til piloten bevege seg helt på slutten, men det kan også være VR.

Edit 3:

Beklager dobbelpost. Skjønner ikke hvordan det skjedde...



Mistenker dette er spill, ja. Bla. pga. ild/røyk og måten ting beveger seg mekanisk på. Men det er fanken ikke lett å se forskjell og det blir ofte vanskeligere og vanskeligere.

Endret av Brother Ursus
Lenke til kommentar
33 minutes ago, minim said:

Det er bra for tråden å få inn litt realiteter også selv om jeg ser flere ymter frempå til heksejakt av JK22 også hver gang det ikke er utelukkende positivt det som skrives. Det går helt greit så lenge det er positiv posting fra han, men med en gang det er et snev av negativitet så kommer postene om manglende kilder og det blir kallet doomsposting :)

Jeg synst analysene til JK22 er utdypende og interessant lesing, men jeg får nesten litt AI-vibber av de til tider. Er det bare meg? 

Det oser vel ikke nøytralitet i den posten din, og det føyer seg vel egentlig inn i mye av det du skriver her. 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Enceladus skrev (42 minutter siden):

Noe slikt har jeg aldri sett før:

Edit:

Er dette ekte? Fra et spill? Pokker meg vanskelig å si. Noen med peiling her?

Edit 2:

Ser hode til piloten bevege seg helt på slutten, men det kan også være VR.

Edit 3:

Beklager dobbelpost. Skjønner ikke hvordan det skjedde...

Det er et spill. På 16 sekunder, hvis du spiller av bilde for bilde, så ser du at en fallskjerm åpner seg. Det er ikke piloter i disse dronene. 

Men med litt kornete video osv. så ser realistisk nok ut. Det er ikke åpenbart med første og andre øyekast. Jeg er imponert. 

Endret av Nedward
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...