Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Salvesen. skrev (42 minutter siden):

Bomber seg selv, skal bli spennende å se hva den jevne russeren tenker om Putin og eget regime fremmover... De har jo typisk vært kjempe positive, men det slipper nok fort nå som Putin bomber egne sivile

De kommer garantert til å skylde bombingen på Ukraina.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
TheKims skrev (Akkurat nå):

De kommer garantert til å skylde bombingen på Ukraina.

Selvfølgelig, men hvor lenge kan folk høre den samme yappingen uten å snu kinnet til? Jeg tror dette blir dråpen for mange om Putin fortsetter å bombe sitt eget land og sivile. men hvem vet. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Vi har gjennom hele krigen sett disse små dronene slippe "håndgranater" i felten på alle mulige slags mål. Jeg har ikke sett at man bruker slike granater mot jernbaneskinner.. Burde tro at en slik granat, selv om den er liten, ville kunne ødelegge en skinne slik at togene sporer av. Er det noen grunn til at man ikke sender droner med svermer mot disse åpenbare målene? Er det kanskje ikke sprengkraft nok?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Just now, Kjell Iver said:

Vi har gjennom hele krigen sett disse små dronene slippe "håndgranater" i felten på alle mulige slags mål. Jeg har ikke sett at man bruker slike granater mot jernbaneskinner.. Burde tro at en slik granat, selv om den er liten, ville kunne ødelegge en skinne slik at togene sporer av. Er det noen grunn til at man ikke sender droner med svermer mot disse åpenbare målene? Er det kanskje ikke sprengkraft nok?


Skinner er nok adskillig mer hardføre enn som så. De fleste granater er splintgranater, og anti-personell, og har kun små mengder eksplosiver. For å skade en jernbaneskinne må du nok treffe blink med en artillerigranat eller lignende. Eventuelt grave ned og plante eksplosiver under.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Kjell Iver skrev (1 minutt siden):

Vi har gjennom hele krigen sett disse små dronene slippe "håndgranater" i felten på alle mulige slags mål. Jeg har ikke sett at man bruker slike granater mot jernbaneskinner.. Burde tro at en slik granat, selv om den er liten, ville kunne ødelegge en skinne slik at togene sporer av. Er det noen grunn til at man ikke sender droner med svermer mot disse åpenbare målene? Er det kanskje ikke sprengkraft nok?

Den vanligste varianten med små FPV droner har ikke nok retningsstyrt sprengladning. De kunne klart å kutte jernbaneskinner med en annen type ladning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Just now, Simen1 said:

Den vanligste varianten med små FPV droner har ikke nok retningsstyrt sprengladning. De kunne klart å kutte jernbaneskinner med en annen type ladning.


Måtte nesten landet dronen oppå skinnen og satt igang en termittladning eller lignende. Det er nok enklere for sabotører å gjøre for hånd.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (1 time siden):

Måtte nesten landet dronen oppå skinnen og satt igang en termittladning eller lignende. Det er nok enklere for sabotører å gjøre for hånd.

Jeg tenkte rettet hulladning med avstandsstykke og magneter for perfekt posisjonering. Så kan dronen hvile der til den registrerer at et tog er i nærheten. Kamuflasje..

Endret av Simen1
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...