Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir spennende dager dette, får bunkre opp med potetgull, poppkorn og øl. OL blir kjedelig i forhold. 

Jeg tror på 3 mulige utfall, mere konkret vil en vel se neste uke tenker jeg.

1. Ukraina klarer å bite seg fast og det blir fredsforhandlinger.

2. Det tar helt av, blir kortslutning i Kremel og Atomvåpen neste.

3. Ukrainske styrker blir gradvis rensket vekk. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
2 minutes ago, OMyren said:

Blir spennende dager dette, får bunkre opp med potetgull, poppkorn og øl. OL blir kjedelig i forhold. 

Jeg tror på 3 mulige utfall, mere konkret vil en vel se neste uke tenker jeg.

1. Ukraina klarer å bite seg fast og det blir fredsforhandlinger.

2. Det tar helt av, blir kortslutning i Kremel og Atomvåpen neste.

3. Ukrainske styrker blir gradvis rensket vekk. 

 

 

Det kan også være at krigen fortsetter sakte men sikkert innover i Russland.

Jeg tror ikke Russland raskt og enkelt vil klare å få disse ukrainske styrkene til å trekke seg tilbake fordi de er nødt til å gjøre prioriteringer, f.eks å flytte styrker fra Donbas, men da blir Donbas sårbart, og de mangler logistikk...

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
  • Russland evakuerer Rylsk (nordvest for tettstedene Ukraina har tatt)
  • Ukraina har tatt ytterligere 59 krigsfanger utenfor Sudzha
  • Eksplosjoner i Belgorod fortsetter
  • Rekord i antall russiske flybomber mot Sumy. Hvorfor de slipper dem der forstår jeg ikke helt. De antar kanskje at det er der støtten til invasjonen kommer ifra, men de treffer sivile mål
  • Samtidig virker det nesten som om Ukraina bomber Belgorod i retaliasjon
  • Liker 8
Lenke til kommentar
ParadiseCity skrev (7 minutter siden):

Klarer de å presse seg frem til nærheten av Kursk er jeg helt overbevist om at atomvåpen vil bli tatt i bruk i Ukraina av Putin. 

Tror nok Putin er klar over at det er game over for Russland visst de tyr til atomvåpen. 

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
10 minutes ago, ParadiseCity said:

Klarer de å presse seg frem til nærheten av Kursk er jeg helt overbevist om at atomvåpen vil bli tatt i bruk i Ukraina av Putin. 

Hva baserer du det på?! Betingelsene for at raZZiske atomvåpen skal tas i bruk er vel at den raZZiske stat skal være truet. Er den raZZiske stat truet fordi et fåtall ukrainske styrker inntar små deler av grenseområdene mener du?!

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Har vi egentlig fått sett hvordan russerne legger opp et forsvar av eget moderland slik som Ukraina så overbevisende har gjort til nå i denne krigen? Jeg tviler på at de stormtroppene de sender i kverna i Ukraina er kapable til å forsvare Russland med samme entusiasme? Så denne fasen av krigen blir uhyrlig spennende. Ingen minefelt og ingen skyttergraver - bare åpent lende hele veien - gambling med ukjent mål. Spennende å følge.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Kjell Iver skrev (11 minutter siden):

Har vi egentlig fått sett hvordan russerne legger opp et forsvar av eget moderland slik som Ukraina så overbevisende har gjort til nå i denne krigen? Jeg tviler på at de stormtroppene de sender i kverna i Ukraina er kapable til å forsvare Russland med samme entusiasme? Så denne fasen av krigen blir uhyrlig spennende. Ingen minefelt og ingen skyttergraver - bare åpent lende hele veien - gambling med ukjent mål. Spennende å følge.

Det er jo egentlig de vernepliktige som har fått tildelt oppgaven å beskytte grensen. Noe de løser på en utmerket måte, Ukraina bruker faktisk litt tid på å samle dem opp å ta dem til fange. 😛

Av faktisk dugelige tropper mistenker jeg at de fleste er ved fronten, spredd godt utover. Russland trenger tid for å få løst dem fra frontoppgavene samt sendt dem i retning Kursk.

Jeg er litt usikre på de øvrige sikkerhetsstyrkene. Før krigen brukte russland like mye penger på indre sikkerhet som på resten av de væpnede styrkene til sammen og så vidt jeg kan se har de kun i liten grad blitt sendt til Ukraina. De burde i prinsippet være intakte. Problemet er vel at de kanskje ikke har så mye tungt utstyr, eller kamperfaring.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
59 minutes ago, ParadiseCity said:

Klarer de å presse seg frem til nærheten av Kursk er jeg helt overbevist om at atomvåpen vil bli tatt i bruk i Ukraina av Putin. 


Enten målet er symbolsk eller militært er det det "beste" målet antagelig øde områder av veistrekning. Om Ukraina kommer seg helt til Kursk og andre byer så er det allerede for sent å bruke dem, med mindre man forsøker å tvinge en politisk tilbaketrekning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
OMyren skrev (1 time siden):

Blir spennende dager dette, får bunkre opp med potetgull, poppkorn og øl. OL blir kjedelig i forhold. 

Jeg tror på 3 mulige utfall, mere konkret vil en vel se neste uke tenker jeg.

1. Ukraina klarer å bite seg fast og det blir fredsforhandlinger.

2. Det tar helt av, blir kortslutning i Kremel og Atomvåpen neste.

3. Ukrainske styrker blir gradvis rensket vekk. 

 

Går for 1.5. Ukraina klarer å bite seg fast og Putin gir blanke faen om det så blir pizza av alt av sine soldater.

2 Deretter atomvåpen.

Kan bli så Baltazar det her at du setter popkornet i halsen..

Endret av Sovna
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...