Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
17 minutes ago, Brother Ursus said:
  • Over 300 russiske soldater er tatt til fange i dag på Kursk-fronten.

Er sikkert mange unge 18 åringer inne til førstegangstjeneste. Tipper det blir en del hyl og skrik fra sinte mødre om at de skal bli utlevert. Sikkert ikke populært at mafiabossen da har "sluttet" med fangeutveksling … 

  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (1 minutt siden):

De publiserer vel enda en video på YouTube der de forteller den gode føreren sin hva korrupte tjenestemenn har gjort, og ber ham sende dem nok utstyr og varme klær.

Hvis bare Putin visste hva som skjedde, ville han fikse det på dagen.

Lever disse folka på 1600-tallet???🤣🤣🤣

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Bortsett fra at YouTube ikke fantes da. Enten er de dypt religiøse putinister som tror han er Gud, eller så er de så sarkastiske at selv jeg nesten lot meg lure.

Vi har sett mange av disse videoene der russere appellerer til Putin med problemene sine, enten det er strømkrise, flom eller mangel på ammunisjon. Og jeg lurer på om det er lovlig regimekritikk eller om de tror på det selv.

Kjenner vi noen eksempler på at Putin har reagert på en slik video?

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/1emi7mi/ukraine_has_captured_roughly_350_square/

https://x.com/yarotrof/status/1821228152854609972

Quote
Russian military bloggers claim that the city of Sudzha in the 🇷🇺Kursk region has been captured by Ukrainian forces, and that Ukrainian troops are now as much as 25km deep into Russia. Radio silence in Kyiv. If true, Ukraine has captured more land in the last 48hrs than in the entire summer counter-offensive last year. Yes, that land is in Russia, but if Kyiv can hold it, it can perhaps trade it for occupied Ukrainian land — say in Kharkiv. Russian military Telegram channels are in full panic mode — vibes of the August 2022 collapse in Kharkiv and Kherson.

 

Kan Ukraina realistisk sett holde så store områder i Russland? Vil den sivile befolkningen være fiendtlig innstilt eller likegyldige? Kan det tenkes at Ukraina kan snu befolkningen mot regimet i Kreml? Kanskje med god hjelp fra de russiske rebellene?

Jeg har mange spørsmål her. Dette er svært spennende.

  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
11 hours ago, Mannen med ljåen said:

Der Spiegel har publisert den topphemmelige NATO-planen. 

YouTube-video fra Task & Purpose

 


Jeg tipper Spiegel i realiteten har fått lov av NATO til å publisere planen da den i stor grad fremstår som at den er ment å skremme russerne. Og det er en meget positiv utvikling fra NATO.
 

10 hours ago, Cervinus said:

Er sikkert mange unge 18 åringer inne til førstegangstjeneste. Tipper det blir en del hyl og skrik fra sinte mødre om at de skal bli utlevert. Sikkert ikke populært at mafiabossen da har "sluttet" med fangeutveksling … 

 

Det virker sånn. 40 av dem overga seg til 4 ukrainske spesialsoldater. Jeg er ekstremt glad for at disse ungguttene velger å overgi seg i stedet for å dø for ingenting. Ingenting = Putin.

 

10 hours ago, Dragavon said:

 

 

Dette er jo fucking fantastic, og musikk for ørene. Russerne er veldig opptatt av styrke og sterke menn.

 

10 hours ago, Enceladus said:

https://www.reddit.com/r/ukraine/comments/1emi7mi/ukraine_has_captured_roughly_350_square/

https://x.com/yarotrof/status/1821228152854609972

 

Kan Ukraina realistisk sett holde så store områder i Russland? Vil den sivile befolkningen være fiendtlig innstilt eller likegyldige? Kan det tenkes at Ukraina kan snu befolkningen mot regimet i Kreml? Kanskje med god hjelp fra de russiske rebellene?

Jeg har mange spørsmål her. Dette er svært spennende.

 

Hvis de graver seg ned slik russerne har gjort så blir de ikke enkle å fjerne, men det krever en stor innsats i bygging. Realistisk sett tror jeg russernes linjer er mer strukket enn de ukrainske. Så... tja? Jeg tror det er en god sjans for at de kan bli. Russland vil slite med å mobilisere mer tropper. De kan bli nødt til å trekke dem ut andre steder om de vil sette dem inn i Kursk.

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Er ukrainsk invasjon av Russland egentlig en stor trussel for Putin? Ukrainerne kommer ikke til å oppføre seg som russere. De kommer ikke til å voldta, drepe og stjele vaskemaskinen eller bombe sykehus. Hvorfor skulle Putin frykte dette?

Putin kan lene seg tilbake og være trygg på at folket som bor i Kursk er i tryggere hender nå enn de var tidligere.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...