Gå til innhold

Russlands invasjon av Ukraina [Ny tråd, les førstepost]


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
2 minutes ago, torbjornen said:

Eg har ikkje følgd så godt med på dette, men det ein ser er at politiet har gått ut og sagt heilt klart at dette er ein person som er fødd i Storbritannia, og at det har blitt spreidd falske nyheiter på sosiale media som seier noko anna. Altså er det ein ser ein klassisk påvirkningsoperasjon. Høgreekstreme krefter (som kan ha støtte frå Russland) har skapt- og utnyttar det som skjer, og så blir sikkert også ein del vanlege folk rivne med, opptrer som nyttige idiotar og er med på å lage kaos. Dermed er påverknadsoperasjonen vellukka. Det same gjeld også på motsett side, jf. palestinaaktivistane. Uansett er mangel på tillit i eit samfunn gift, men er derimot gull for krefter som vil undergrave landet.

Kven som har utført desse drapa burde eigentleg vere irrelevant. Om det hadde vore ein kvit mann med berre britisk blod som stod bak, skulle ein då plutseleg byrje å demonstrere og/eller lynsje tilfeldige menn og kvinner ein trefte på gata?


Som sagt en topic for en annen post, men altså, ja, politiet i Storbritannia lyver nå regelmessig og er i økende grad på full fart mot noe fra 1984. Politiet sa han var fra Cardiff i Wales, men vedkommende er altså fra Rwanda. Mediene kjører også ryggdekning for statsministeren og når de var nødt til å krype til korset postet de bilder av barnedrapsmannen som er mange år gamle og gjør at han ser veldig uskyldig og stakkarslig ut. Tegningene fra rettssalen viser noe helt annet. Vitneutsagnene er også svært forstyrrende. Ingenting av det vil politiet eller mediene ut med.

Det er godt mulig Russland forsøker å bruke dette i sin propaganda, men det var ikke Russland som myrdet barna, og det var ikke Russland som løy for folket, førte dem bak lyset, som angriper og arresterer vanlige folk for å uttale seg kritisk osv.

Dette har Storbritannia og deres myndigheter evnet å fucke til helt på egen hånd. Jeg synes det går inflasjon i ting Russland skal ha skylden for, selv om de helt sikkert forsøker å amplifisere det. Den største amplifikasjonen er det som sagt myndighetene som står for.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

En ku født i en stall er ikke en hest. Jeg blir ikke kineser om jeg flytter til Kina. Det myndighetene drev med var åpenbar gaslighting der de stadig insinuerte at han var hvit og britisk. Det er Starmer og politiet som har gjort at denne saken er blitt så betent i Storbritannia - de behandler også vanlige briter på en helt annen måte enn de har gjort palestinamilitante og andre militante grupper. Det gjør folk sintere. Russland trenger ikke ha noe vesentlig med dette å gjøre. Det har de klart helt på egenhånd.

Som sagt topic for en annen tråd.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Espen Hugaas Andersen said:

Er man født i et land så er man fra det landet. Så enkelt er det.

Edit: Og de "insinuerte" ikke at han er britisk! Han *er* britisk! Han har Britisk statsborgerskap fra fødsel.


Det vesentlige er at britiske myndigheter gaslighter' sitt eget folk om hvem dette var og hans bakgrunn, sensurerer dem, arresterer dem, og nå roper ulv om russisk innblanding når det er helt åpenbart at det er deres egen oppførsel som har ført til at det blir blåst opp.

Men nok om det.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Homba said:

Du pleier å ha mange gode poenger, men den var spesiell. 


Det er ikke vanlig å gi denoterende ekvivalens av statsborgerskap i land som er hovedsakelig etnisk homogene. Det er grunnleggende uærlig og gaslighting når man via språkbruk forsøker å overbevise folk om at vedkommende er hvit og ikke har fremmedkulturell bakgrunn. Starmer og Storbritannia har rotet det til for seg selv. Så mye som jeg hater Russland så var det ikke Russland som drepte barna eller gikk til angrep på lokalsamfunnet i Southport. Russerne forsøker å utnytte muligheten som har budt seg. Å forsøke å knuse relevant politisk kritikk ved å rope ulv, eller Russland, er et steg på veien i å gi Russland rett, og i å gjøre våre samfunn mer like det russiske.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Brother Ursus skrev (2 minutter siden):


Det er ikke vanlig å gi denoterende ekvivalens av statsborgerskap i land som er hovedsakelig etnisk homogene.

Tror du bør google ordet ekvivalens. Det klart man gir likeverdig statsborgerskap når en person er født i et land uavhengig av foreldrenes opphav. 
Men ser poenget ditt om gaslightingen. 

Endret av Homba
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen skrev (3 minutter siden):

UK er ikke i nærheten av etnisk homogent. De har en lang historie med kolonier, og svært mange fra disse koloniene flyttet til UK. Sier man noen er britisk gir det *null* informasjon om etnisitet.

Overraskende holdning blant visse her på forumet. Godt de får litt opplæring

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, Espen Hugaas Andersen said:

UK er ikke i nærheten av etnisk homogent. De har en lang historie med kolonier, og svært mange fra disse koloniene flyttet til UK. Sier man noen er britisk gir det *null* informasjon om etnisitet.

96% av befolkningen i Wales er hvit. Nesten 99,5% av befolkningen i Southport er hvit.

Politiet styrte både i og utenfor kontekst mediene i retningen av at han var etnisk walisier. Altså gaslighting. Men nok om det. Siste jeg sier om saken her.

For det er ikke sånn at hvis KGB sier at månen ikke er laget av ost, at den nødvendigvis må være det. Kulturkrigen er lavthengende frukt og de forsøker å flytte fokus. Russerne har gått bort ifra blanke løgner og over til å amplifisere narrativ som splitter folk som støtter Ukraina langs andre politiske linjer. Starmer og britsk-amerikanske medier roper nå basically ulv om russisk påvirkning. Russisk propaganda er ikke noe man bør forsøke å utnytte til egen fordel. Det er noe vi bør forsøke å ignorere.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

"According to Russian sources based on reports from locals, Ukrainian forces have already liberated the western outskirts of Sudzha, hanging the Ukrainian flag onto the hospital building. Fighting is reportedly ongoing at the entrance of the city."

Endret av Brother Ursus
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Brother Ursus said:

96% av befolkningen i Wales er hvit. Nesten 99,5% av befolkningen i Southport er hvit.

Politiet styrte både i og utenfor kontekst mediene i retningen av at han var etnisk walisier. Altså gaslighting. Men nok om det. Siste jeg sier om saken her.

For det er ikke sånn at hvis KGB sier at månen ikke er laget av ost, at den nødvendigvis må være det. Kulturkrigen er lavthengende frukt og de forsøker å flytte fokus. Russerne har gått bort ifra blanke løgner og over til å amplifisere narrativ som splitter folk som støtter Ukraina langs andre politiske linjer. Starmer og britsk-amerikanske medier roper nå basically ulv om russisk påvirkning. Russisk propaganda er ikke noe man bør forsøke å utnytte til egen fordel. Det er noe vi bør forsøke å ignorere.

Det ville overraske meg om Russland ikke har vært involvert i å skape denne konflikten i UK. Britiske myndigheter bør undersøke nøye hvordan denne påstanden om at gjerningsmannen var invandrer oppsto. Og om de finner spor tilbake til Russiske trollfarmer, så  kan de gjerne gi noen hundretusen ekstra granater til Ukraina!

  • Liker 7
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 minute ago, Brother Ursus said:

"According to Russian sources based on reports from locals, Ukrainian forces have already liberated the western outskirts of Sudzha, hanging the Ukrainian flag onto the hospital building. Fighting is reportedly ongoing at the entrance of the city."

I dette tilfellet kan man nok ikke bruke begrepet "liberated". Ikke at jeg mener de gjør noe galt. Ukraina har all rett til å forsøke å lage en buffersone mot Russland, for å vanskeliggjøre angrep mot Ukraina, inntil en fredsavtale sier noe annet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 minute ago, Espen Hugaas Andersen said:

I dette tilfellet kan man nok ikke bruke begrepet "liberated". Ikke at jeg mener de gjør noe galt. Ukraina har all rett til å forsøke å lage en buffersone mot Russland, for å vanskeliggjøre angrep mot Ukraina, inntil en fredsavtale sier noe annet.


Jeg tror ikke de mener at det skal være del av Ukraina.

Slik jeg forstår det mener de "liberated" på den måten at det er ute av diktatorens klør.

Det virker som om ukrainerne forsøker å overbevise russere om å hjelpe til med å gjøre opprør.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...